شرایط مهاجرت به آلمان 2018

شرایط مهاجرت به آلمان 2018


دراین مقاله قصد داریم شرایط مهاجرت به آلمان 2018 را طبق برآوردهایی که درابتدای این سال انجام شده به صورت کامل توضیح دهیم با ویزابوک تمامی سوالاتتان  را پاسخ خواهیم داد، پس این مقاله را دنبال کنید.

کشورآلمان دومین کشور مهاجر پذیر جهان است وهمچنین دومین کشور اروپایی می باشد که از تعداد ساکنین مسلمان به شمار می آید ،ایرانی های زیادی به دلایل متفاوت به این کشور مهاجرت می کنند.به دلیل جنگ درسوریه و وضعیت نابسامان امنیتی در افغانستان و کشورهای دیگر خاورمیانه ، شرایط مهاجرت به آلمان دارای فراز ونشیب های بسیاری بوده است و پناهجویان از طرق مختلف قانونی و غیرقانونی به این کشور مهاجرت کردند.

 

 

 

روش ها ، راه ها و شرایط مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش های مهاجریتی متعددی وجود دارد که از جمله انها مهاجرت از طریق دریافت ویزای کار ,ویزای تحصیلیدر آلمان , سرمایه گذاری و ثبت در آلمان و … را نام برد.

از اونجایی که مهاجرت امری تخصصی و بسیار حساس است به شما هموطن عزیز توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی تمامی جوانب را در مورد کشور مورد نظر و روش مهاجرتی انتخابی بسنجید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید. استفاده از مشاور آگاه که تمام این موارد آگاهی داشته باشد میتواند در انتخابی صحیح و آگاهانه به شما یاری رساند. ویزابوکبا تجربه در زمینه مهاجرت به آلمان با بهره گیری از کادری متشکل شما را در رسیدن به این امر یاری می رساند. با تماس با کارشناسان ما میتوانید از مشاوره ای تخصصی برخوردار شوید و از شرایط مهاجرت به آلمان اطلاعات کسب نمایید.در این مقاله سعی شده است روش های مهاجرت به آلمان را به طور کلی مورد بررسی قراربدهیم .

شرایط مهاجرت به آلمان 2018

با وجود اینکه ، روش های مهاجرتی مختلفی برای رفتن به آلمان وجود دارد و هر کدام از این روش ها ، دارای الزامات خاصی است، ولی در بعضی از آن ها شباهت هایی می توان یافت. برای واجد شرایط بودن برای  رفتن به آلمان ، باید معیار های زیر را داشته باشید:

  •    وضعیت مالی ثابت و ثابت کردن آن

هر هدف مهاجرتی متفاوت ، دارای ظرفیت مالی تعریف شده ای است که تمامی متقاضیان باید آن را برآورده کنند. متقاضی مهاجرت به کشور آلمان باید ثابت کند که می تواند خود را در آلمان تامین کند. حتی اگر در آلمان کار می کنید ، باید مبلغی را برای پوشش هزینه های خود بپردازید ، تا حقوق خود را دریافت کنید.

  •       داشتن بیمه درمانی

شما نمی توانید بدون پوشش بیمه درمانی معتبر ، به آلمان مهاجرت کنید. داشتن بیمه بهداشتی از خود کشور آلمان ، برای افراد مهاجر ، بسیار مناسب است، زیرا که نمی توان مطمئن بود که کشور و مقامات آلمانی، بیمه درمانی غیر آلمانی را قبول خواهند کرد یا خیر.

  •     دارا بودن حداقل مهارت اساسی در آلمان

برای زندگی در کشور آلمان،باید زبان آلمانی را بدانید. چارچوب مشترک اروپایی مرجع، برای زبان ها دارای 3سطح مهارت است و شامل سطح A،B،می شود. هر یک از این سطح ها دارای 2 بخش است. سطحA1وA2یا سطح پایه، سطح B1وB2 و سطح C1وC2است. اگر فردی بخواهد اقامت دائم دریافت کند، باید به مهارت بالاتر از سطح C1وC2دست یابد.

  •       اخذ ویزای آلمان

شهروندان کشورهای مختلف برای ورود به آلمان باید ویزای آلمان خود را دریافت کنند. همه ی اتباع برای ورود به آلمان نیاز به ویزا ندارند،بلکه ممکن است بعد از ورود به آلمان ، بدون داشتن ویزا،درخواست مجوز اقامت کنند.

 

 

  1. مهاجرت به آلمان از طریق اخذ تابعیت و اقامت تولد فرزند

تابعیت رابطه ای سیاسی , معنوی , اقتصادی و اجتماعی میان یک فرد و دولت متبوع اوست. مهم ترین روش اخذ تابعیت تولد است که از دو نظام حقوقی خون یا خاک تبعیت میکند. در سیستم خون به این امر توجه می شود که تابعیت والدین فرزند متولد شده متعق به کدام کشور است و به فرزند هم همان تابعیت اعطا میشود. اما در سیستم خاک محل تولد فرزند تولد یافته نقش اصلی را در اعطای تابعیت ایفا می کند. کشور آلمانمانند برخی کشورهای توسعه یافته سیستم خون را به عنوان نظام حقوقی اصلی خود در اعطای تابعیت انتخاب نموده است. این امر بدان معنی است که فرزند یا نوزاد متولد شده در آلمان اگر دارای پدر یا مادری آلمانی باشد از زمان تولد خود تابعیت کشور آلمان را دارا می باشد و تفاوتی نمی نماید که در کدام کشور متولد شده باشد.

حال این سوال پیش می آید که آیا تولد در خاک آلمان هیچ مزایایی برای فرد ندارد؟

اگر کودکی در خاک آلمان به دنیا بیاید و پدر و مادر او مشخص نباشند و یا دارای تابعیت هیچ کشوری نباشند برای جلوگیری از تولد افراد بی تابعیت ، تابعیت کشور آلمان به او اعطا می شود. از طرف دیگر باید گفت بر اساس قانونی که در سال 2000 در کشور آلمان به تصویب رسید کودکانی که بعد از ژانویه 2000 در کشورآلمان متولد شوند و دارای پدر یا مادری باشند که حداقل به مدت 3 سال اقامت دائم آلمان را داشته باشند و خود کودک 8 سال در کشور آلمان زندگی کند میتواند تقاضای دریافت تابعیت آلمان را بنماید.

  2-مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت از طریق ازدواج

ازدواج با اتباع یک کشور همواره یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت آن کشور و از شرایط مهاجرت به آلمان است. کشور آلمان نیز از این قاعده تبعیت میکند. طبق قوانین ازدواج در آلمان و از جمله شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که اگر شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور آلمان را دارد و به عبارت دیگر یک آلمانی است ازدواج نمایید میتوانید به اقامت کشور آلمان و پس از آن به تابعیت این کشور دست پیدا کنید.

در قدم اول پیرامون شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که شخص تبعه آلمان باید اثبات نماید دارای درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش می باشد و برای تامین هزینه های زندگی خود نیازی به کمک های دولتی ندارد. از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان المانی را حداقل تا سطح A1 فراگرفته باشد.

پس از ازدواج و ثبت قانونی آن متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک مثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه می نماید. پس از بررسی مدارک درصورتی که صحت مدارک مورد تایید قرار گیرد و مدارک شغلی و درامدی شخص آلمانی نیز کفایت نماید ویزای ازدواج صادر می شود.

با صدور ویزای ازدواج آلمان شما میتوانید وارد کشور آلمان شده ودر این کشور اقامت داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. ضمن آنکه با اقامتی 3 ساله در خاک آلمان میتوانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

 

 

 

  3-مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای کاری

لازمه دریافت ویزای کار آلمان کشورهای اروپایی آن است که متقاضی دارای پیشنهاد شغلی معتبری از کشور مورد نظر خود باشد. آگهی شغلی که بتواند این پیشنهاد شغلی را برای فرد فراهم کند باید 3 ماه در کشور مورد نظر آگهی شود و اگر این کشو رعضو اتحادیه اروپا باشد 3 ماه نیز در اتحادیه اروپا آگهی شود. پس از آن اگر از اشخاصی که اجازه کار در اروپا را دارند کسی نتوانست این کار را برعهده بگیرد آن کارفرما می تواند استخدام بین المللی داشته باشد.

باید گفت داشتن چنین پیشنهاد شغلی معمولا دشوار است. اما اگر کشوری با کمبود نیروی کار در رشته های مختلف مواجه شود میتواند این شرط را کنار بگذارد و اجازه دهد نیروهای جوان و متخصص برای یافتن کار وارد کشورش شوند. کشور آلمان در حال حاضر برای متخصصان در رشته های الکترونیک, الکتروتکنیک, صنایع, مکانیک, IT و … ویزای جستجوی کار صادر میکند.

طول مدت این ویزا 6 ماهه است و این بدان معنی است که شما فرصت 6 ماهه ای برای یافتن کار در اختیار دارید. با توجه به اینکه درامد متوسط یک مهندس در المان حدودا 30000 تا 50000 یورو در سال است میتوان گفت دریافت این ویزا مورد نظر بسیاری از افراد است..

از شرایط دریافت ویزای کار آلمان آن است که متقاضی دارای سن مناسب, مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد. بدیهی است دانستن زبان آلمانی یا انگلیسی نیز از شروط لازم برای دریافت این ویزا و در مرحله بعد یافتن کار مناسب است. لازم به ذکر است که شما با دریافت این ویزا و 4 سال کار کردن در کشور المان میتوانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

از دیگر مزایای ویزای کار آلمان آن است که اگر در امد شما بیش از 3000 یورو در ماه باشد واجد شرایط دریافت بلو کارت آلمان خواهید شد. از مزایای این کارت همین بس که امکان کار, تحصیل و زندگی در اکثر کشور های اتحادیه اروپا را برای شما فراهم می آورد و امکان اخذ اقامت دائم در مدت زمان کوتاه تری را برای فرد و خانواده اش فراهم میکند.

  4-مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کشور آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپا امکان جذب سرمایه های خارجی را به بهترین نحو ممکن فراهم نموده است. رشد بالای اقتصاد آلمان, صنایع بزرگ و پیشرفته, زیرساخت های قوی و …. آلمان را به جذاب ترین کشور اروپا برای سرمایه گذاری تبدیل نموده است.

در این کشور شما نیاز دارید یک طرح اقتصادی ارائه دهید. این طرح باید که قابلیت اجرا در این کشور را داشته باشدو به گونه ای باشد که امکان سود آوری آن وجود داشته باشد و متقاضی ثبت شرکت در آن حوزه, تجربه کاری داشته باشد.

حداقل هزینه سرمایه گذاری در آلمان مورد نیاز برای این نوع از ثبت شرکت 25000 یورو می باشد. با این میزان سرمایه شما میتوانید یک شرکت با مسئولیت محدود در المان تاسیس نمایید که حداقل تعداد اعضای آن یک نفر است. نوع دیگری از شرکت های قابل تاسیس در المان شرکت سهامی است که به حداقل سرمایه ای 50,000 یورویی نیاز دارد. ثبت انواع دیگری از شرکت ها مانند تاسیس شعبه ای از یک شرکت اصلی خارج از آلمان, در خاک المان نیز وجود دارد که شرایط و ضوابط خود را دارا می باشد.

با ثبت شرکت در آلمان شما اجازه بازگشایی حساب بانکی در کل قاره اروپارا بدست خواهید ضمن آنکه می توانید به تجارت و معامله با همه کشورهای دنیا بپردازید. امکان تحصیل رایگان و برخورداری از خدمات درمانی رایگان از دیگران مزایای این روش مهاجرت به کشور آلمان است که برای شخص متقاضی, همسر و فرزندان کمتر از 18 سال او وجود دارد.

به متقاضیان عزیز توصیه می کنیم تا پس از ورود به کشور مورد نظر با شناخت کافی خود به سرمایه گذاری بپردازند. درباره کشور آلمان استفاده از دیگر روش های مهاجرتی نظیر تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در المان و یا اخذ ویزای کار این کشور بسیار مناسب تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید