ویزای شنگن visitor

مشهورترین ویزا در اروپا، ویزای شینگن می باشد و به دارندگان آن  اجازه می دهد تا بدون ویزا  به 26 کشور : اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیختن اشتاین ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد و سوئیس. کشوری که منطقه شینگن را تشکیل می دهند ، حرکت کنند.

اگر ویزای شینگن دارید ، به شما اجازه داده می شود:

  • حمل و نقل از طریق یک کشور شنگن ، از جمله حمل و نقل از طریق فرودگاه های بین المللی
  • در هر دوره شش ماهه به مدت 90 روز به یک کشور شنگن مراجعه کنید (ویزای کوتاه مدت)

آیا به ویزا شینگن احتیاج دارم؟

شهروندان بیش از 60 کشور از سراسر جهان می توانند وارد منطقه شنگن شوند و در هر دوره 180 روزه بدون نیاز به درخواست ویزای شینگن ، تا 90 روز بمانند. اما کلیه اتباع کشورهای ثالث که هنوز توافق نامه آزادسازی ویزا با کشورهای عضو شینگن منعقد نکرده اند ، باید ویزای شینگن را برای گذر از طریق فرودگاه بین المللی یک کشور خاص شنگن داشته باشند.

در صورت داشتن شرایط زیر نیز ،به ویزا شنگن برای عبور از طریق فرودگاه بین المللی در منطقه شنگن نیازی نیست:

  • ویزای قانونی یا اجازه اقامت قانونی که توسط یک کشور شنگن صادر شده است.
  • داشتن ویزای معتبر برای یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا ، کانادا ، ژاپن یا ایالات متحده ؛
  • اجازه اقامت معتبر صادر شده توسط  کشور عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا را در اختیار داشته باشید.
  • اجازه اقامت صادر شده توسط كلانتری آندورا ، كانادا ، ژاپن ، جمهوری سن مارینو یا ایالات متحده را داشته باشید كه حق بازگشت نامحدود را تضمین می كند.
  • عضو خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس هستند.
  • گذرنامه دیپلماتیک داشته باشید. یا
  • بخشی از خدمه پروازی هستند که کشور محل اقامت آنها امضا کننده کنوانسیون هواپیمایی بین المللی شیکاگو است.

ویزای شینگن

چگونه می توانم برای ویزای شینگن اقدام کنم؟

باید به  کنسولگری یا سفارت کشور شینگنی که قصد سفر به آن را دارید ، مراجعه نمایید ، یا اگر قصد سفر به چندین کشور را دارید ، به سفارت ایالتی که بیشترین برنامه ماندن در آن را دارید مراجعه نمایید. به عنوان مثال ، اگر به مدت دو هفته ازآلمان و به مدت پنج روز از بلژیک بازدید می کنید ، به کنسولگری آلمان مراجعه کنید.

اگر کشوری که باید در آن درخواست خود را ارائه دهید (معروف به کشور مقصد) دارای کنسول یا سفارت در کشور محل اقامت شما نیست ، باید درخواست خود را به مرکز ویزا یا کنسولگری / سفارت که کشور مقصد در آن قرار دارد ، ثبت کنید.

شرایط واجد شرایط ویزای شینگن چیست؟

برای درخواست ویزای شینگن باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • تکمیل و امضای  فرم درخواست ویزا
  • یک گذرنامه معتبر، شامل حداقل دو صفحه خالی، دارای تاریخ انقضای سه ماه یا بیشتر از تاریخی  که شما قصد  ترک منطقه شنگن را دارید
  • یک عکس که مطابق با استانداردهای ایکائو است
  • اثبات بیمه درمانی با حداقل 30،000 یورو تحت پوشش مراقبت های پزشکی اضطراری ، بستری شدن در بیمارستان و بازگشت (بازگشت جسم خود در صورت فوت در خارج از کشور)
  • اثبات پرداخت هزینه های مربوطه
  • اگر در کشور شما سیستم اطلاعات ویزا عملیاتی باشد ، هنگام ارسال درخواست ، اثر انگشت شما گرفته می شود
  • برنامه سفر و جزئیات پرواز خود از داخل و خارج از منطقه شینگن
  • جزئیات محل اقامت شما
  • اثبات اینکه می توانید از لحاظ مالی از خود پشتیبانی کنید ( می توان از طریق صورت  حسابهای بانکی ، نامه حمایت مالی یا ترکیبی از هر دو اثبات نمود)

همچنین هر کشور شنگن می تواند اسناد و مدارک خاص برای اداره های خود را درخواست نماید ، بنابراین ضروری است که با مراجعه به کنسولگری کشور مورد نظر خود ، اطمینان حاصل کنید که همه موارد لازم را ارائه می دهید.

دریافت ویزای شینگن چقدر طول می کشد؟

کنسولگری معمولاً ظرف 15 روز از زمان دریافت درخواست شما،  تصمیم خود را برای صدور ویزا می گیرد. البته بسته به پرونده شما، اگر درخواستتان پیچیده باشد ، می تواند 30 تا 60 روز نیز  طول بکشد تا کنسولگری تصمیم خود را بگیرد.

همچنین در دوره تعطیلات ژوئن – آگوست ، زمان پردازش می تواند طولانی تر باشد.

اگر ویزای شینگن من رد شود چه می شود؟

در صورت رد درخواست ویزا ، دلایل امتناع در فرم استاندارد استفاده شده توسط کنسولگری کشور مورد نظر، ذکر خواهد شد.  همچنین در آن فرم به حق تجدیدنظر شما ، نحوه شکایت تجدیدنظر و مهلت ارسال درخواست شما نیز می پردازد.

اگر ویزای شما رد شده است ، همیشه بهتر است به دنبال مشاوره حقوقی باشید. یک وکیل مهاجرت دلایل امتناع را بررسی کرده و در مورد اینکه آیا باید یک درخواست جدید یا درخواست تجدید نظر ارائه دهید ، مشاوره می دهد.

برای تجدیدنظر در مورد رد ویزای شینگن ، باید نامه تجدید نظر برای ویزای شینگن ارسال کنید و باید شامل دلایل نادرست بودن امتناع باشد ، که توسط اظهارات واقعیت و قانون تأیید شده است.

ویزای شنگنویزای شینگن تا چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای شینگن شما به صورت برچسب به گذرنامه شما وصل می شود و اطلاعات مربوط به اجازه سفر شما را نشان می دهد که شامل جزئیات اعتبار شما است که به نوع ویزای شینگن شما بستگی دارد. به طور کلی انواع ویزای شنگن عبارتند از:

ویزا یکنواخت شنگن (USV) : این ویزا به شما امکان می دهد برای یک دوره حداکثر 90 روزه در یک دوره شش ماهه از یک یا چند کشور منطقه شنگن بازدید کنید. که شامل تک ورودی، ورودی مضاعف و چند ورودی می باشد.

ویزا با اعتبار محدود ارضی  (LTV): به شما اجازه می دهد فقط در کشور شنگن که مجوز خود را صادر کرده اید وارد شوید. همچنین اگر ایالات دیگر نیز در برچسب ویزا شما ذکر شده است ، می توانید به آنها سفر کنید.

ویزاهای ملی: این ویزاها فقط به افراد واجد شرایط برای زندگی در منطقه شینگن برای کار یا تحصیل اعطا می شود.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید