مهاجرت به کانادا

37702671 - travel and tourism in canada, with assorted passports


در این مقاله قصد داریم شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا را برای شما به طور مختصر و اجمالی بیان کنیم.

مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی مهاجر پذیرترین کشورها در دنیا است . در حقیقت هیچ کشوری در جهان به نسبت جمعیت خود به میزان کانادا مهاجر نمی پذیرد . کانادا با وسعتی حدود 10 میلیون کیلومتر مربع , دو‌مین سرزمین وسیع روی کره زمین است . با این وجود جمعیت این سرزمین چه بسا به مقدار نیم جمعیت کشور‌ایران نمیباشد .اخیرا جمعیت کانادا از مرز 35 میلیون نفر عبور کرد . با توجه به جمعیت کم و وسعت بسیار زیاد کانادا نیاز بسیار بالایی در جذب مهاجر دارد . مثلا دولت کانادا تصمیم گرفته در سال 2017 میلادی بالغ بر 300 هزار مهاجر بپذیرد . درصورتی که برنامه های مهاجرتی کانادا به درستی پیش برود گنجایش پذیرش مهاجر در چند سال آتی به بیش تر از 400 هزار نفر ارتقا خواهد یافت .
قانون مهاجرت کانادا در اصطلاح  IRPA نام دارد . این قانون اصول مهاجرت به کانادا را تعریف می کند . مثلا طبق اصل 12 این قانون مهاجران کانادا به سه تیم خانوادگی Family Reunification , اقتصادی Economic Immigrants  تقسیم بندی می نماید.
مهاجرت به واسطه پیوستن به اعضای خانواده Family Reunification
در شرایطی که شخصی اقامت دایم یا این که ملیت سرزمین کانادا را داشته باشد می‌تواند برای مهاجرت همسر , فرزندان , والدین و چه بسا بقیه اعضای خانواده مبادرت نماید .
تغییرات اصولی و حیاتی در مهاجرت همسران به کانادا
مهاجرت پدر و مادر به کانادا در سال 2017 میلادی
گرچه در وضعیت خاص قابلیت حمایت مالی بقیه اعضای خانواده به کانادا موجود هست اما به صورت معمول فقط اشخاصی را که می توان از این طریق به کانادا مهاجرت داد همسر , فرزندان , والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست . برخی اوقات می توان بقیه اعضای خانواده را نیز حامی مالی شد.مثلا طبق تبصره f بند 1 ماده 117 آئیین نامه های مهاجرتی کانادا IRPR , در شرایطی‌که پدر و مادر شخصی فوت نمایند و از آن ها فرزند زیر 18 سالی باقی بماند برادر یا این که خواهر کانادایی  او می‌تواند حامی مالی وی به کانادا بشود . همینطور کانادا امکان به فرزندی قبول کردن خردسال ها زیر 18 سال را هم پیش بینی نموده است.
گاهی اوقات حامی مالی یا این که اعضای خانواده وی موقعیت مهاجرت به کانادا را ندارند . در‌این موارد گاه می توان به واسطه مسائل انسان دوستانه که H&C گفته میشود , حالت مهاجرت را برای این افراد مهیا کرد . درین وضعیت افسر مهاجرت کانادا بیش تر از هر چیز صلاح خردسال ها را در نظر می‌گیرد . مسأله H&C در ماده 25 ضابطه مهاجرت به کانادا IRPA ارائه شده و بوسیله تصمیم اخیر دادگاه عالی کانادا معروف به تصمیم Kanthasamy ( کانتاسامی ) تصریح شده‌است .
گاهی اوقات استان های کانادا راه و روش های خاصی را برای مهاجرت اهالی خویشاوندان ساکنان استان خود در نظر میگیرند . زیرا مقررات استانی مرتب در درحال حاضر تغییر است
مهاجرت اقتصادی به کانادا
افرادی که از روش های اقتصادی به کانادا مهاجرت می نمایند , معمولا یا این که تخصص و حرفه ای خاص و منحصر به فردی دارند یا این که تجربه مدیریتی و تجاری به همراه امکان سپرده گذاری را در کشور کانادا را دارند . بیشتر مهاجران کانادا در مجموعه اقتصادی قرار می‌گیرند . به صورت کلی می توان این مهاجران اقتصادی را به سه مجموعه زیر تقسیم بندی کرد .
مجموعه فدرال Federal – گروهی ار مهاجران که می‌توانند به هر جای کانادا بجز استان کبک مهاجرت نمایند.
تیم استانی Provincial – گروهی که قصد مهاجرت و زندگی در یک استان بخصوص کانادا را دارند البته باز هم بجز استان کبک
تیم کبک Quebec – استان کبک قرارداد خاصی با سازمان مهاجرت فدرال دارد که طبق آن آزادی های فراوانی درخصوص مهاجرت اشخاص بدین استان به دست آورده است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید