سفارت هلند

هلند مکانی عالی برای زندگی است. این کشور کوچک ، کاملاً پرجمعیت ، پایدار و به خوبی توسعه یافته و بخاطر نگرش لیبرال و مترقی خود، شناخته شده است. بالا بودن سطح اشتغال ، زیرساخت های عالی (به ویژه در مورد آموزش و مراقبت های بهداشتی) و سطح بالای رضایت از زندگی ، هلند را به مکانی مناسب برای مهاجرت و گردشگری  تبدیل کرده است. قوانینی در رابطه با افرادی که به هلند سفر می کنند اعمال می شود.

به عنوان مثال آنها ممکن است به ویزای شینگن احتیاج داشته باشند. یا اگر بخواهند برای مدت طولانی در هلند بمانند ممکن است مجوز اقامت بگیرند. افراد متقاضی، برای درخواست و اخذ ویزا باید به سفارت هلند در کشور خود مراجعه نمایند، البته سفارت هلند در برخی کشورها مانند ایران ، رسیدگی به امور ویزا را بر عهده VFS نهاده است که در ادامه مقاله به بررسی سفارت هلند و  خدمات آن می پردازیم.

درباره سفارت هلند

سفارتخانه ها و سایر مأموریت های دیپلماتیک، مانند کنسولگری ها نماینده دولت یک کشور در یک کشور دیگر (میزبان) هستند. یک دولت می تواند از طریق سفارت خود با امکانات محدود، به شهروندان خود در خارج از کشور کمک کند. سفارتخانه ها و کنسولگری ها خدمات مختلفی از جمله پردازش برنامه های گذرنامه ، کارتهای شناسایی یا گواهینامه های کنسولی ارائه می دهند. البته سفارت مهمتر از کنسولگری است و یک مأموریت دیپلماتیک دائم است که عموما در پایتخت یک کشور واقع شده است.

سفارت هلند نیز مسئول نمایندگی هلند در خارج از کشور و رسیدگی به موضوعات مهم دیپلماتیک است. فعالیت کلیه سفارتخانه های هلند با وزارت امور خارجه لاهه هماهنگ شده است و سفیر سفارت هلند در تهران بالاترین مقام و به عنوان رئیس دیپلمات و سخنگوی دولت هلند می باشد.

سفارت هلندسفارتخانه ها و کنسولگری های هلند  چه خدماتی ارائه می دهند؟

هلند دارای 419 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک در سراسر جهان می باشد. همچنین بسیاری از کشورها در شهرهای دیگر هلند ، به ویژه آمستردام و روتردام  ،علاوه بر سفارت دارای  کنسولگری نیز می باشند.

خدمات سفارتخانه ها و کنسولگری ها برای اتباع هلندی در خارج از کشور هلند

اتباع هلندی در خارج از هلند می توانند برای امور مربوط به گذرنامه و اطلاعیه های کنسولی و برای کمک در مواقع اضطراری با سفارت یا کنسولگری محلی هلند تماس بگیرند. سفارتخانه ها و کنسولگری های هلند می توانند برای اتباع هلندی انواع گواهینامه های کنسولی زیر را صادر نمایند:

  • گواهی اقامت
  • اعلام وضعیت زناشویی
  • گواهی ظرفیت عقد قرارداد
  • گواهی زندگی
  • گواهی تابعیت هلند

سفارت هلند

لطفاً توجه داشته باشید که سفارتخانه ها و کنسولگری ها باید قوانین کشور میزبان را رعایت کنند همچنین خدمات زیر نیز توسط سفارت هلند برای اتباع هلند خاج از کشور، ارائه می گردد:

گذرنامه و شناسنامه

اتباع هلندی که در خارج از کشور زندگی می کنند می توانند در سفارت یا کنسولگری برای گذرنامه یا کارت شناسایی اقدام کنند.

کمک در مواقع اضطراری

در صورت ناپدید شدن ، دستگیری یا بستری شدن در بیمارستان ، سفارت هلند ممکن است بتواند کمک کند .

مشاوره برای کارآفرینان

به عنوان مثال اگر می خواهید یک تجارت در خارج از کشور را شروع کنید ، می توانید با سفارتخانه هلند در کشور مربوطه تماس بگیرید .

سفارت هلندسفارت هلند در ایران

سفارت هلند در تهران تنها مأموریت دیپلماتیک هلند در ایران است و سفارت ایران در دن هاگ تنها نمایندگی ایران در هلند است. سفارت هلند، منافع هلند در ایران را ارتقا می بخشد.

**این سفارت واقع در تهران، خیابان دیباجی شمالی، نبش ارغوان  غربی، پلاک 60  می باشد.

**شماره تلفن جهت تماس با سفارت هلند  982123660000+ و نشانی پست الکترونیک آن  teh-ea@minbuza.nl  است.

**همچنین ساعات کار سفارت هلند در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه: ساعت 7.30 – 16.00 و پنجشنبه: ساعت 7.30 – 13.30 می باشد.

خدمات ویزای هلند در ایران

برای پیگیری امور ویزای کوتاه مدت هلند،  از 23 آوریل 2019 باید ویزای خود را در دفتر VFS در تهران درخواست نمایید.  مسئولین سفارت هلند در برخی کشورها درخواست های اولیه مربوط به ویزا را  به شرکت VFS Global واگذار نموده است.

تماس با دفتر VFS هلند

برای خدمات ویزای هلند باید به دفتر VFS به آدرس  تهران – خ پاسداران – خ گلستان پنجم ( موسوی ) – میدان هروی – مرکز خرید هروی – طبقه چهارم مراجعه نمود و برای هرگونه سوال یا تعیین وقت مصاحبه ، می توان

با شماره  2191008050 98+ و  2191314209 98+ تماس بگیرید یا ایمیلی به آدرس info.norwayiran@vfshelpline.com ارسال کنید.

همچنین می توانید به روزترین اخبار در خصوص شرایط صدور ویزای هلند را در  وب سایت شرکت VFS  به نشانی  www.vfsglobal.co مشاهده نمایید.

سفارت هلند

ساعات کار VFS:

یکشنبه تا پنجشنبه:    از ساعت 08:00  صبح الی 17:00بعد از ظهر

دریافت مدارک: از ساعت 08:00 صبح الی 15:30 بعد از ظهر

دریافت گذرنامه و جواب:  از ساعت 09:00 الی 16:00 بعد از ظهر

مرکز VFS روزهای جمعه و شنبه و تعطیلات رسمی هلند، تعطیل می باشد.

لازم به ذکر است زمان پردازش ویزای شینگن هلند ممکن است در شرایط عادی تا 15 روز و حتی در شرایط خاص ممکن است تا 60 روز طول بکشد. شما می توانید ، شش ماه قبل از سفر ویزا خود را درخواست کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید