سفر به اسپانیا|جاذبه های گردشگری اسپانیا |راهنمای سفر به اسپانیا

سفر به اسپانیا|جادبه های گردشگری اسپانیا |راهنمای سفر به اسپانیا


سفر به اسپانیا

سفر به اسپانیا یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران  اروپا و جهان است که ظرف نیم قرن اخیر، بخش قابل توجهی از درآمد خود را از طریق صنعت گردشگری بدست آورده و فرهنگ کهن و معتدل مردمان این دیار پهناور در جنوب اروپا و شمال آفریقا سبب شده تا جشنواره ای از رنگ و مزه و آواز و رقص را در طبیعت زیبای این منطقه اروپا شاهد باشیم.

بزرگ ترین شهرهای این کشور سه شهر والنسیا، مادرید و بارسلون شهرهایی که هر یک، به واسطه تیم های کهکشانی رئال مادرید و بارسلونا و والنسیا، آوازه جهانی داشته و بسیاری در دنیا، اسپانیا را با اسطوره های این سه باشگاه در چند دهه اخیر می شناسند و بس!

سفر به اسپانیا  سرزمین ماتادورها

اسپانیا در شبه جزیره ایبری واقع در جنوب غربی اروپا واقع شده است. نام رسمی آن پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است. این کشور از جنوب و شرق به دریای مدیترانه و از جنوب غرب و غرب به اقیانوس اطلس و از شمال به دریای کانتابریا محدود است.

سرزمین اسپانیا شامل قسمت اعظم شبه‌جزیره ایبری، جزایر بالئارس، جزایر قناری، شهرهای سبته (Ceuta) و ملیله (Melilla) در شمال قارهٔ آفریقا و برخی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه‌ جزیره ‌است. جزایر بالئار در دریای مدیترانه و قناری در اقیانوس اطلس و در غرب آفریقا نیز بخشی از خاک اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

سفر به اسپانیا از غرب شروع میشه با پرتغال از شمال با فرانسه و آندورا از جنوب نیز با جبل‌الطارق که به سرزمین‌های فرا مرزی بریتانیا تعلق دارد، هم مرز است. اسپانیا، بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع  وسعت دارد و بزرگترین کشور شبه جزیره ایبری است. پرتغال و آندورا دیگر کشور‌های تشکیل دهنده شبه جزیره ایبری هستند. اسپانیا همچنین پس از فرانسه دومین و بزرگترین کشور غرب اروپا محسوب می‌شود

مادرید، پایتخت این کشور تقریبا در وسط اسپانیا قرار دارد و بارسلونا، مقصد گردشگری ساحلی مهم اروپا، در شمال شرقی آن قرار گرفته است.مسیر بین بارسلونا تا مادرید را می توان با قطار یا هواپیما طی کرد که معمولا در همه ایام سال، بلیط و وسایل حمل و نقل در اختیار گردشگران قرار دارد. البته کسانی که قصد گردشگری خودمانی دارند، قطعا سفر زمینی یا با قطار یا اتوبوس و حتی دوچرخه، می تواند جذابیت های طبیعت زیبای اسپانیا را بهتر از مسافران هوایی بر آنان نمایان کند.

یکی از مقصد گردشگری شماره ۱ اسپانیا را باید شهر تاریخی، ساحلی،‌ جنگلی و آرام و ارزان بارسلونا دانست. جایی که تعطیلات میلیون ها نفر از گردشگران هیجانی سراسر جهان را به خود اختصاص داده  که تفریح را در شهری ۲۴ ساعته در اختیار شما قرار می دهد.

پایتخت دیدنی اسپانیا، مادرید گرچه بزرگ ترین شهر این کشور است، اما از نظر گردشگری، مقصد شماره ۱ محسوب نمی شود. اما دیدنی ترین پایتخت قاره سبز به شمار می رود. جایی که بیش از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و تاریخی اش، دنیا آن را با نام کریستیانو رونالدو در تیم کهکشانی REAL MADRID می شناسد.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید