جریمه ترکیه

یک تبعه خارجی ممکن است بیش از حد مدت زمان ویزا، در ترکیه اقامت داشته باشد. یا ممکن است در طول اقامت خود در ترکیه قانون 90 را زیر پا بگذارد و یا بدون تمدید اجازه اقامت خود پس از پایان مدت انقضا ، در ترکیه به اقامت خود ادامه دهد.   مطابق با تصمیم شورای وزیران ، از تاریخ 01 فوریه 2012 ، کل مدت اقامت خارجیانی که به عنوان گردشگر از ترکیه بازدید می کنند در هر دوره 180 روزه ؛ بیش از 90 روز نیست و خارجیانی که قصد دارند بیش از مدت ذکر شده (90 روز در مدت 180 روز) در ترکیه بمانند ، لازم است ؛ درخواست  اجازه اقامت ترکیه را دهند. در غیر اینصورت ، مشمول جریمه ترکیه خواهد شد و همچنین ممکن است از ورود قانونی به ترکیه برای مدت معین منع شود. در ادامه این مقاله به میزان جریمه ترکیه درخصوص اقامت بیش از حد در ترکیه پرداخته شده است.

جریمه های مدیریتی ترکیه

در صورت اقامت بیش از حد ویزای توریستی (یا نقض قانون 90/180 روز) یا بیش از مدت اعتبار اجازه اقامت ، خارجی ها مشمول جریمه ترکیه تحت عنوان جریمه های اداری می شوند. مطابق قانون وظایف شماره: 492 بند 6 ، عدم درخواست مجوز اقامت یا عدم تمدید مجوز موجود ، مانع از جمع آوری هزینه های دوره بیش از حد باقی مانده نمی شود. جریمه ترکیه ممکن است بسته به ملیت فرد خارجی متفاوت باشد. این هزینه بر اساس مبلغ دو برابر هزینه های موجود هزینه مجوز محاسبه می شود. علاوه بر هزینه های مجوز ، در صورت اعمال ، جریمه ترکیه ممکن است شامل هزینه کارت اجازه اقامت و هزینه ویزای یکبار ورود نیز باشد.

لیست Aلیست Bلیست Cلیست Dلیست E
حق الزحمه اقامتکشورهای دیگرآلبانی

فیلیپین

اسرائيل

ژاپن

کامبوج

مقدونیه

مالی

عمان

تاجیکستان

بلژیک

بلاروس

الجزایر

اسپانیا

کویت

اردن

لوکزامبورگ

مالت

سنگاپور

تایوان

اتیوپی

کره جنوبی

هنگ کنگ

میکرونزی

روسیه

مراکش

ساحل عاج

عراق

مونته نگرو

مصر

تونس

صربستان

فیجی

نروژ

شیلی

ک. مارینو

هزینه های روزانه1 دلار0.5 دلار0.4 دلار0.3 دلار0.2 دلار13،30 TL
حداقل حداکثر10-25 دلار5-14 دلار4-9 دلار3-7 دلار2-5 دلار24،80-126،70 TL
ماه اول25 دلار14 دلار9 دلار7 دلار5 دلار126،70 TL
ماه های باقی مانده5 دلار3.5 دلار2.5 دلار1.5 دلار0.5 دلار84،20TL

جریمه ترکیهممنوعیت ورود مجدد برای اضافه اقامت در ترکیه

علاوه بر جریمه ترکیه ممنوعیت ورود به اتباع خارجی که بدون داشتن ویزای معتبر یا اجازه اقامت معتبر در ترکیه به طور غیرقانونی اقامت دارند ، اعمال می شود.

در صورت اقامت بیش از 10 روز ، منعی برای ورود وارد نخواهد شد. بعلاوه “دستور منع ورود علیه خارجیانی که بیش از مدت ویزا ، معافیت ویزای ترکیه یا اجازه اقامت ترکیه بیش از ده روز دارند و قبل از اتخاذ تصمیم حذف علیه آنها به دروازه های مرزی می رسند ،  صادر نمی شود . با این حال ، خارجیانی که مدت ذکر شده ویزا ، معافیت ویزا ، اجازه کار یا اجازه اقامت را نقض کنند جریمه ترکیه پرداخت می کنند. مدت زمان ممنوعیت ورود به ترکیه تقریباً مربوط به مدت زمان بیش از حد اقامت در ترکیه است. اخطار مربوط به دوره ممنوعیت ورود و جریمه ترکیه در دروازه های مرزی صادر می شود. در صورت عدم پرداخت جریمه ترکیه تحمیل شده ، ممکن است برای مدت پنج سال ورود یک تبعه خارجی به ترکیه ممنوع شود.

حداکثر مدت ممنوعیت ورود به ترکیه پنج سال است.  ورود ممنوع به ترکیه برای خارجی ها که اعتبار ویزا یا اجازه اقامت آنها به پایان رسیده است بیش از  یک سال تجاوز نمی کند. (ماده 9/4 قانون شماره 6458 در مورد خارجی ها و حمایت بین المللی)

ممنوعیت ورود به ترکیه ممکن است در صورت درخواست فرد با اقامت طولانی مدت برای درخواست ویزای مربوطه به مأموریت های ترکیه در خارج از کشور ، لغو شود. درخواست ها برای تأیید به وزارت کشور ترکیه ارسال می شود و ویزای ترکیه می تواند با دستورالعمل های مثبت وزارت صادر شود.

جریمه ترکیهآیا می توانید ویزای توریستی خود را برای ترکیه تمدید کنید؟

اگر در ترکیه هستید و می خواهید ویزای توریستی خود را تمدید کنید ، می توانید با مراجعه به مقامات مهاجرت ، سفارت یا ایستگاه پلیس اقدامات لازم را انجام دهید.  ممکن است مواردی مانند: دلایل تمدید، ملیت،  و اهداف اولیه از بازدید بر تمدید ویزای ترکیه تاثیر گذار باشد.

اگر شما یک روزنامه نگار منصوب باشید که در ترکیه کار می کنید ، می توانید “ویزای حاشیه نویسی برای مطبوعات” را دریافت کنید. برای مدت 3 ماه کارت چاپ موقت برای شما صادر می شود. در صورت نیاز به تمدید ، تمدید مجوز برای 3 ماه دیگر امکان پذیر است.

تمدید ویزای توریستی برای ترکیه به صورت آنلاین امکان پذیر نیست . متقاضیانی که تمایل به تمدید ویزای توریستی دارند ، به احتمال زیاد باید ترکیه را ترک کنند و دوباره درخواست ویزای دیگر ترکیه را دهند . درصورتی که مدت زمان مشخصی از اعتبار ویزا باقی مانده باشد ، تمدید ویزا پذیرفته می شود. اگر ویزای شما از قبل منقضی شده باشد یا در شرف انقضا است ، احتمال تمدید ویزا بسیار کمتر است و انتظار می رود مسافران ترکیه را ترک کنند.

بنابراین تمدید ویزای ترکیه به متقاضی و مدارک مربوط به دارنده ویزا و همچنین ملیت و دلایل تمدید ویزا بستگی دارد. علاوه بر تمدید ، مسافران همچنین می توانند به جای تمدید ویزای ترکیه درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت را بدهند. مسافرانی که با ویزای تجاری به کشور سفر می کنند می توانند به این گزینه علاقه مند شوند.

جریمه ترکیه

گزینه درخواست جواز اقامت کوتاه مدت

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بتوانید برای اقامت کوتاه مدت ترکیه درخواست دهید . در این صورت ، شما به یک ویزای معتبر احتیاج دارید و برای اقدام باید مدارک لازم را به مقامات مهاجرت ببرید. برای پذیرش درخواست شما برای اجازه اقامت کوتاه مدت در ترکیه ، مدارکی مانند گذرنامه معتبر لازم است. اداره مهاجرت اداری که به احتمال زیاد این درخواست را پردازش می کند ، اداره استانی اداره مهاجرت است.

هنگام  بصورت آنلاین ، حتماً اعتبار ویزا را یادداشت کنید تا سفرهای خود را به طور خاص برای مدت اعتبار ویزا برنامه ریزی کنید. این به شما امکان می دهد از اقامت بیش از حد ویزا و جریمه ترکیه  و یا تمدید ویزا در حالی که هنوز در ترکیه هستید جلوگیری کنید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید