ممنوع الورودی ترکیه

دلایل مختلفی از جمله پایان مهلت ویزا یا مدت اقامت در ترکیه و … منجر به اخراج از ترکیه می شود. خارجی ها با تصمیم اخراج از ترکیه ممکن است به کشور مبدا یا کشور ترانزیت یا کشور ثالث تبعید شوند. اخراج از ترکیه با دستورالعمل اداره کل یا به صورت رسمی صادر می شود. توسط استانها تصمیم و دلایلی که بر اساس آن منجر به اخراج از ترکیه شده است،  به خارجی ، نماینده قانونی وی یا وکیل وی ابلاغ می شود. فرد خارجی ، نماینده قانونی وی یا وکیل وی می توانند ظرف پانزده روز از تاریخ ابلاغ اخراج از ترکیه، به دادگاه اداری اعتراض کنند. درخواست ها به دادگاه ظرف پانزده روز خاتمه می یابد و رأی دادگاه در این باره قطعی است. در این مقاله به بررسی دلایل اخراج از ترکیه و ضوابط پس از اخراج از ترکیه پرداخته شده است .شما عزیزان در صورت اخراج از ترکیه و یا به جهت رفع دیپورتی ترکیه با کارشناسان ویزابوک در ارتباط باشید

کسانی که علیه آنها تصمیم اخراج از ترکیه صادر می شود

دلایل اخراج از ترکیه علیه خارجی ها به شرح زیر میباشد:

– تصمیم تبعید برای آنها طبق ماده 59 قانون شماره 5237 لازم تلقی می شود ،
– چنانچه ثابت شود فرد رهبر یا عضو  تروریست یا یک سازمان جنایی منفعت مدار است ،
– اگر فرد از اطلاعات نادرست استفاده کند و در رویه های مربوط به ورود به ترکیه ، ویزا و اجازه اقامت ، اسناد جعلی ارائه دهد.
– کسانی که از طریق روشهای نامشروع در طول اقامت خود در ترکیه امرار معاش می کنند ،
– اگر فرد تهدیدی برای نظم و امنیت عمومی یا بهداشت عمومی باشد منجر به اخراج وی از ترکیه خواهد شد.
– بیش  از 10 روز از مدت ویزا یا معافیت ویزا گذشته است، یا کسانی که ویزای ترکیه لغو شده است ،
– افرادی که دارای مجوز اقامت هستند اما بیش از 10 روز از مجوز اقامت آنها گذشته است بدون هیچ عذر قابل قبولی اخراج می شوند.
-مشخص شود که فرد بدون اجازه کار ترکیه مشغول به کار در ترکیه بوده است ،
-افرادی که مقررات مربوط به ورود قانونی را نقض می کنند ،

-افرادی که تقاضای آنها برای حمایت بین المللی رد شده است ،

-از بین افرادی که درخواست های تمدید اجازه اقامت آنها رد شده است ، اگر ظرف 10 روز ترکیه را ترک نکنند، منجر به اخراج از ترکیه خواهد شد.

-در میان متقاضیانی که با حمایت بین المللی ، تنها در مواردی که نشانه های جدی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه این افراد تهدیدی برای امنیت کشور محسوب می شوند ، یا هنگامی که این افراد به جرمی محکوم شده باشند ، تصمیم به اخراج از ترکیه صادر می شود.

-فرد تهدیدی برای نظم عمومی باشد

ممنوع الورودی ترکیه

در صورت بروز هریک از شرایط بالا بنابر بر دلایل ذکر شده در لیست زیر از اخراج فرد از ترکیه امتناع می شود و تصمیم اخراج صادر نمی شود.

-اگر به مجازات اعدام ، شکنجه ، رفتار یا مجازات بی رحمانه یا تحقیرآمیز در کشوری که به آنجا تبعید می شود ، قرار گیرد.
– به دلایل مشکلات جدی بهداشتی ، سن و بارداری در صورت مسافرت با خطرات روبرو می شود.
– در حالی که درمان بیماری سلامتی تهدید کننده زندگی ادامه ندارد ، در کشوری که از آنجا اخراج می شود نمی تواند درمان کند.
– قربانی قاچاق انسان شده اند و از روند حمایت از قربانیان سود می برند.
– تا زمانی که درمان آنها به اتمام نرسیده باشد.

– ارزیابی در مورد خارجیانی که تحت بند اول قرار می گیرند به صورت جداگانه انجام می شود. این افراد ممکن است مشمول تعهدات اداری مانند اقامت در آدرس مشخص شده و گزارش به مقامات در فرم و فواصل درخواستی باشند.

احضار برای ترک ترکیه

اگر تصمیم گرفته شود که فرد از ترکیه اخراج شود ؛ برای ترک اتباع خارجی مدت زمانی کمتر از پانزده روز و بیشتر از سی روز در نظر گرفته می شود سند اجازه عزیمت” برای افرادی که به آنها مهلت داده شده است ترکیه را ترک کنند ، به صورت رایگان صادر می شود. با این حال ، این دوره به خارجیانی که ممکن است فرار کنند یا ناپدید شوند ، کسانی که قوانین ورود و خروج قانونی را نقض می کنند ، از اسناد جعلی استفاده می کنند، داده نمی شود زیرا این افراد، تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت عمومی یا بهداشت عمومی می باشند.

اخراج از ترکیه
بازداشت اداری برای اخراج از ترکیه

درصورتی که خارجیانی که مشمول ماده 54 این قانون هستند توسط واحدهای انتظامی توقیف شوند ، بلافاصله به استانداری اطلاع داده می شود تا برای این افراد تصمیم گیری کند. در میان افراد مذکور ، توسط فرمانداری تصمیم اخراج از ترکیه علیه کسانی که برای آنها ضروری تشخیص داده می شود ، اتخاذ می شود. مدت زمان ارزیابی و تصمیم گیری نباید بیش از 48 ساعت باشد.

مدت بازداشت اداری در مراکز برکناری نباید بیش از شش ماه باشد. اما ، در صورت عدم انجام مراحل اخراج به دلیل عدم همکاری خارجی و یا اطلاعات غلط یا اسناد نادرست ارائه شده توسط فرد خارجی در مورد کشور وی ، این مدت ممکن است برای حداکثر شش ماه دیگر تمدید شود.

ضرورت ادامه بازداشت اداری به طور منظم هر ماه توسط استانداری ارزیابی می شود. در صورت لزوم ، ارزیابی مجدد می تواند در دوره قبلی انجام شود. در صورتی که دیگر توقیف اداری برای فرد خارجی ضروری تشخیص داده نشود ، بازداشت اداری بلافاصله پایان می یابد. اتباع خارجی که بازداشت اداری آنها پایان یافته است ممکن است تعهداتی مانند اقامت در آدرس تعیین شده و گزارش به مقامات در فرم و دوره های درخواستی را داشته باشند.

تصمیم بازداشت اداری ، تمدید مدت بازداشت اداری و نتایج ارزیابی های ماهانه ، همراه با دلایلی که بر آن استوار است ، به خارجی ، نماینده قانونی وی یا وکیل وی ابلاغ می شود. درصورتيكه توسط شخصي كه حكم اخراج ازترکیه او صادر شده است وكيل معرفي نشود ، نتيجه تصميم و همچنين تشريفات و مهلت تجديد نظر درباره اخراج از ترکیه به او يا نماينده قانوني وي اطلاع داده خواهد شد.

شخصی که در بازداشت اداری قرار گرفته است ، نماینده قانونی وی یا وکیل وی می توانند از تصمیم بازداشت اداری به قاضی دادگاه شکایت کنند. فرجام خواهی مانع اجرای بازداشت اداری نخواهد بود. در صورت ارائه دادخواست به اداره ، بدون تأخیر به قاضی مجاز دادگاه ابلاغ می شود. قاضی دادگاه باید ظرف پنج روز بررسی را به پایان برساند. رأی قاضی دادگاه دادسرا قطعی است. شخصی که تحت بازداشت اداری قرار گرفته است یا نماینده قانونی وی یا وکیل وی می تواند با ادعای اینکه شرایط بازداشت اداری دیگر متوقف شده یا تغییر کرده است ، فرجام خواهی دیگری را به قاضی دادگاه ارائه دهد.

طبق مقررات مربوط به کمک حقوقی مندرج در قانون وکالت شماره 1136 مورخ 19/3/1969 ، در میان کسانی که علیه تصمیم اخراج تجدید نظر می کنند ، به افرادی که توانایی تأمین هزینه وکالت را ندارند ، خدمات قانونی رایگان ارائه می شود. .

آزادی از بازداشت اداری

هر ماه ، دولت استان پرونده های افراد در بازداشت اداری را بررسی می کند. اگر متوجه شوند که بازداشت شما دیگر لازم نیست ، ممکن است شما را آزاد کنند و از شما بخواهند که در یک آدرس خاص بمانید و به طور دوره ای به مقامات دولتی گزارش دهید.

اخراج از ترکیه

مواردی که  بعد از اخراج از ترکیه می توان مراجعه نمود:

  • کشور مبدا شما.
  • کشوری که شما قبل از ورود به ترکیه در آن بودید.
  • کشور سوم طبق تصمیم مقامات مهاجرت.

هزینه های سفر اخراج

در صورت اخراج ، مسئولیت هزینه های سفر به عهده شما خواهد بود. اگر قادر به پرداخت آنها نیستید ، DGMM پرداخت می کند. قبل از اینکه دوباره اجازه ورود به ترکیه را داشته باشید باید DGMM را بازپرداخت کنید.

ویزابوک ارائه دهنده خدمات وقت سفارت ، ویزای شینگن و رفع ممنوع الورودی ترکیه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاورین ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید