آب و هوا در لهستان به طور اقیانوسی است. زمستان‌ها سرد و طاقت فرساست. تابستان های گرم و زمستان سرد از ویژگی های آب و هوا در لهستان می باشد. پاییزهای لهستان نیز آفتابی است. درجه حرارت در تابستان تا 33 درجه بالای صفر می‌رسد.

لهستان کشوری است که کوه‌های اندکی دارد و در عوض آب فراوان در آن یافت می‌شود. در اواسط دسامبر تا آوریل برف تمامی کوهستان های این کشور را سفید پوش می کند.

لهستان نسبتاً کشور پربارانی است و در تمام طول سال شاهد هوای بارانی در این کشور هستیم. بهترین زمان برای مسافرت به لهستان می تا ژوئن یعنی اواخر تابستان تا اوایل پاییز می باشد.

آب و هوا در لهستان در اواخر بهار و اوایل تابستان نیز هوای مطبوعی در این کشور حاکم است. افرادی که هوای گرم را بیشتر می پسندند سپتامبر تا اکتبر بازه مناسبی برای سفر به این کشور می باشد.

مشاوره ویزای شینگن

جغرافیای لهستان

لهستان از جنوب با جمهوری چک و اسلوواکی و از شرق و شمال شرق با بلاروس، لیتوانی و اکراین و از غرب با آلمان هم مرز است. در سمت شمال این کشور دریای بالتیک وجود دارد.

در شمال لهستان رودخانه ها و جزایر زیبایی وجود دارد که توسط کانال هایی به هم متصل شده اند. رودخانه ی Masurian در شمال شرق این کشور می باشد. عمیق ترین رودخانه این کشور Hańcza نام دارد.

بلندترین رودخانه این کشور با نام Vistual بیش از هزار کیلومتر طول دارد که از کوه های Vistual به دریای بالتیک روانه می شود.
در غرب این کشور زیبا و در بین شهرهای Gdańsk و Szczecin شهرهای ساحلی زیادی واقع شده است. این شهرها سواحل فوق العاده زیبا و بکری دارند.

پارک های ملی این کشور 3200 کیلومتر مربع وسعت دارند. قدیمی ترین پارک لهستان Białowieża نام دارد که در مرز با بلاروس واقع شده است.

در این پارک ها گونه های متنوعی از قبیل خرس های قهوه ای، گرگ و اسب های وحشی زندگی می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید