سفارت ترکیه

جمهوری ترکیه از زمان تأسیس ، سیاست خارجی صلح آمیز و واقع بینانه ای را با هدایت اصل “صلح در خانه و صلح در خارج از کشور” که توسط مصطفی کمال آتاتورک تنظیم شده است ، دنبال می کند. ترکیه با اتکا به سیستم سیاسی دموکراتیک و سکولار ، اقتصاد پر جنب و جوش و سنت همراه با مدرنیته با هویت فرهنگی خود ، سیاست خارجی را ایجاد کرده است که منجر به حفظ امنیت و ثبات در منطقه و خارج از آن شده است.
ترکیه هم اكنون در سراسر جهان 246 سفارتخانه رسمی به استثنای كنسولگری های افتخاری دارد که شامل  142 سفارتخانه ، 13 نماینده دائم ، 89 کنسولگری عمومی و یک دفتر تجارت می باشد و براساس شاخص دیپلماسی جهانی ، ترکیه ششمین کشور در تعداد نمایندگان در سراسر جهان است .در ادامه مقاله به بررسی سفارت ترکیه و مسائل مهم پیرامون آن می پردازیم.

سفارت ترکیه

سفارت ترکیه، مرکز نمایندگان دولت ترکیه در یک کشور خارجی است و سفیر ،  نماینده رئیس جمهوری دولت ترکیه در کشور میزبان است. سفارت به طور معمول در پایتخت یک کشور واقع شده است و ممکن است در سایر شهرها شعبه هایی داشته باشد که به عنوان کنسولگری شناخته می شوند.

هدف اصلی سفارت ترکیه کمک به شهروندان ترکیه است، که به کشور میزبان سفر و یا در آن زندگی می کنند. همچنین مأمورین خدمات خارجی ترکیه با شهروندان کشور میزبان که مایل به سفر به ترکیه برای اهداف تجاری ، تحصیلی یا گردشگری هستند ، مصاحبه می کنند. کارمندان سفارت با نمایندگان دولت میزبان ، مشاغل محلی ، سازمانهای غیردولتی ، رسانه ها و مؤسسات آموزشی و همچنین شهروندان خصوصی برای افزایش درک از ترکیه  و سیاست های آن و همکاری در زمینه منافع مشترک تعامل دارند.

کارکنان سفارتخانه اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور میزبان را تجزیه و تحلیل کرده و گزارش خود را به وزارت امور خارجه ارائه می دهند. آنها همچنین از تبادلات آموزشی ، حرفه ای و فرهنگی برای معرفی رهبران نوظهور و مستقر در ترکیه و تقویت روابط بین دانشجویان ، دانشگاهیان ، دانشمندان ، کارآفرینان ، سیاسیون ، مذهبیون و جامعه مدنی ترکیه  و کشور خارجی حمایت می کنند.

سفارت ترکیه

سفارت جمهوری ترکیه در ایران

سفارت ترکیه در تهران طیف گسترده ای از خدمات کنسولی را به شهروندان محلی ، ترکی و بین المللی در ایران ارائه می دهد.

اطلاعات تماس با سفارت ترکیه

سفارت ترکیه در تهران در خیابان فردوسی پلاک 337 و صندوق پستی 11365-8758 ، واقع شده است و نشانی اینترنتی آن http: //tehran.emb.mfa.gov.tr می باشد. برای تماس با سفارت ترکیه می توان از طریق شماره تلفن (+98)  21 3 595 11 00 ، شماره نمابر 00 98 21 3 311 79 28 و یا پست الکترونیک به نشانی  emission.tehran@mfa.gov.tr اقدام نمایید.

نمایندگی های ترکیه در ایران

اگر در رابطه با اقتصاد ، فرهنگ ، ورزش ، آموزش و… کشور ترکیه ، به اطلاعات کلی یا خاص نیاز دارید، همچنین برای اخذ تابعیت ترکیه و آشنایی با روند آن و درخواست ویزای ترکیه می توانید از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه در ایران اقدام نمایید، سفارتخانه می تواند طیف وسیعی از خدمات کنسولی مانند ویزا و پردازش گذرنامه و همچنین قانونی بودن اسناد را ارائه دهد.

علاوه بر سفارت ترکیه در تهران ، ترکیه سه نمایندگی دیگر نیز در ایران دارد. این نمایندگی ها شامل کنسولگری ترکیه در مشهد ، تبریز و ارومیه است .

سفارت ترکیه

نمایندگی های ایران در ترکیه

ایران چهار نمایندگی در ترکیه دارد. این نمایندگی ها شامل سفارت در آنکارا و کنسولگری ها در ارزروم ، استانبول و ترابزون است .

ساعات کار

سفارتخانه در روزهای هفته بین ساعت 09 تا 17 باز است. دفاتر ممکن است در تعطیلات عمومی ایرانی و ترکیه بسته باشند. لطفاً برای تأیید ساعات کار با سفارتخانه یا کنسولگری تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید