شهر بارسلونا

 شهر بارسلونا

اولین چیزی که در بارسلون با آن روبرو خواهید شد، اتوبوس است. در این شهر، فرصت اتوبوس گردی بسیار فراهم خواهد بود. در واقع، اتوبوس‌ها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در بارسلونا به شمار می‌ روند و جایگزین خوبی برای سیستم مترو هستند. با استفاده از اتوبوس می‌توانید به بیشتر نقاط شهر دسترسی پیدا کنید که در صفحه‌ی جلوی اتوبوس مشخص شده است. برنامه حرکت اتوبوس‌ها، مسیر‌ها و نقشه‌ها را می‌توانید در ایستگاه‌ ها مشاهده نمایید.

علاوه بر مترو و اتوبوس بارسلون، می توان از تراموا نیز مثل استانبول و وین، استفاده کرد. این وسیله، از جمله جدید ترین ابزار حمل و نقل در این شهر محسوب می شود. اما مسیرهایش محدود است و هر سال، شاهد کامل شدن سیستم تراموا بارسلون هستیم.اگر قصد دارید از Avinguda Diagonal و Parc de la Ciutadella دیدن کنید پس تراموا و سه خطش ممکن است بسیار کارآمد باشند. تراموای بارسلونا اختصاصی بوده و بسیار سریع و کارآمد و طبق برنامه است که جدول زمانی حرکت تراموا را می‌ توانید از طریق سایت trambcn یا از طریق اپ مربوط به آن چک کنید. بلیت تراموا را نیز می‌ توانید در ایستگاه‌ های تراموا بخرید. برای آگاهی از سیستم تاکسی بارسلون نیز از این درگاه استفاده نمایید. البته ویزا   نیز در این زمینه می تواند کمک های خوبی به شما بکند.

این اتوبوس های بر روی خط قرمز و سبز رنگ که کل شهر بارسلونا را به ۲ بخش تقسیبارسلونام کرده حرکت می کنند تا شما بتوانید طی دو نیم روز، کل شهر را بازدید کنید. همه اتوبوس ها دو طبقه و مجهز به وای فای هستند.

لا ساگرادا فامیلا

 

این بنا یکی از طراحی‌های معمار فقید اسپانیایی، آنتونی گاائودی است که خود نیز 15 سال آخر عمر خود را صرف ساخت آن کرد. جالب است بدانید این کلیسای کاتولیک( خانواده‌ی مقدس) از سال 1882 در حال ساخت بوده که همچنان روند آن ادامه داشته و حتی پیش بینی می‌شود تا سال 2026 نیز ساختش تمام نشود! اگر از آنان که به بارسلون زیاد سفر کرده‌اند بپرسید، بی تردید خواهند گفت اگر قرار است تنها و تنها یک اثر را در این شهر ببینید، آن اثر باید همین کلیسا باشد.
ساعات کار کلیسا از آوریل تا سپتامبر 9 صبح تا 8 شب و از ماه اکتبر تا مارچ از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است.
موزه‌ی پیکاسو
اسپانیا زادگاه هنرمندانی کم نظیری است، هنرمندانی همچون گائودی، پیکاسو و دالی؛ اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد اسپانیاست فرصت بازدید از این موزه‌های ویژه را از دست ندهید، حتی اگر چندان هم طرفدار موزه و دیدار از آثار هنری نیستید. موزه‌ی پیکاسو، بزرگ‌ترین مجموعه از آثار این هنرمند را در خود جای داده‌، چیزی در حدود سه هزار و 500 اثر؛ ساختمان موزه‌ی پیکاسو در واقع از پنج ساختمان قرون وسطایی تشکیل شده که دیدن آنها نیز خود بسیار جذاب است.
بازدید شما با دیدار از اولین کارهای پیکاسو که شامل طراحی‌ها و نقاشی‌های رنگ روغن او در مالاگا شده، آغاز می‌شود این آثار در بین سال‌های 1893 تا 95 خلق شده‌اند بازدید بر اساس سالهای فعالیت ادامه یافته و در آخرین اتاق، آثار مربوط به سالهای پایانی کار را او را مشاهده خواهید کرد.
زمان‌های بازدید از این موزه به این ترتیب است: سه‌شنبه، چهارشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 9 صبح تا 7 بعد از ظهر؛ روزهای پنجشنبه از 9 صبح تا 9:30 شب

پارک گوئل( Park Güell)

در شمال منطقه‌ی گراسیا( Gràcia) پارک گوئل قرار دارد. این پارک توسط گائودی و در فاصله‌ی سال‌های 1900 تا 1994 ساخته شده است. کنت گوئل تپه‌ی پردرخت را که در آن زمان خارج از بارسلون بود را خریداری کرده واز گائودی می‌خواهد تا شهری مینیاتوری را در آن بسازد؛ گائودی بسیاری از تخیلات خود را در طراحی این باغ عملی می‌کند تا حاصل کار یکی از منحصر به فردترین آثار معماری شده و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت گردد. در سال 1922 این پارک عمومی شد.
ساعات بازدید از پارک گوئل: در ماه‌های می تا آگوست از 8 صبح تا 9:30 شب و در ماه‌های سپتامبر تا آوریل از 8 صبح تا 8 شب
موزه‌ی موسیقی(Palau de la Música Catalana)
این بنا نیز در فهرست میراث جهانی یوسنکو ثبت شده و شامل یک تالار موسیقی می‌شود، این بنا به سبک معماری نوگرای کاتالان توسط لوییز دومانچه‌ای مونتانر بنا شده‌است.

رشته کوه مونتسرات

اگر عشق کوهنوردی هستید، رشته کوه مونتسرات که با شهر فاصله کمی دارد، فرصت کوهنوردی در جنوب قاره سبز را برایتان فراهم می کند. با یک قطار می توانید خود را به این منطقه رسانده  و از زیارتگاه مریم عذرای سیاه یا Black Madonna بازدید کنید.

خانه استخوانی بارسلونا

یکی از مقصدهای کمتر شناخته شده اما دیدنی بارسلون، خانه استخوانی است. بارسلون، یکی از دیدنی ترین معماری های اسپانیا را در خود جای داده و این خانه نیز، از جمله خانه های قدیمی با دکوراسیون منحصر به فرد است که همچون گوهری در این شهر زیبا می درخشد. جشنواره ای از معماری سنتی و مجسمه سازی را می توان در خانه کاسا بالتو شاهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید