سفارت یونان

یونان یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و توافقنامه شینگن می باشد. یونان در جنوب شرقی اروپا واقع شده و چهارراه اروپا محسوب می شود. یونان طبیعت و ساحل بینظری دارد و برخی از مهمترین جاذبه های تاریخی ، موزه ها و مکان های باستان شناسی جهان را ارائه می دهد. پایتخت یونان آتن است ، زبان رسمی آن یونانی و واحد پول در یونان،  یورو می باشد. گذرنامه یونان به عنوان ششمین پاسپورت قوی جهان شناخته شده است که از طریق آن امکان دسترسی به بیش از 171 کشور جهان وجود دارد.

دارندگان گذرنامه یونانی حق تحصیل ، کار و زندگی در هر کشوری در اتحادیه اروپا را دارند. همچنین قانون ویزای طلایی در یونان طرفدارن زیادی دارد. اخذ ویزای یونان از طریق سفارت یا کنسولگری یونان امکان پذیر است که وظیفه آن مدیریت روابط دیپلماتیک یونان با کشور میزبان است در ادامه مقاله به بررسی سفارت یونان و صدور ویزای یونان توسط سفارت یونان می پردازیم.

درباره سفارت یونان

با توجه به سطح بالای تعامل بین کشورها در دنیای امروز به هم پیوسته ما ، دفاتر دیپلماتیک مانند سفارتخانه ها و کنسولگری ها در هر کشور برای کمک به این کشورها لازم هستند و اجازه می دهند چنین تعاملاتی رخ دهد. سفیران نمایندگان دولت کشورشان در امور بین دو کشور هستند.

این دفاتر همچنین خدمات لازم را برای مهاجران بالقوه و مسافران بین المللی ارائه می دهند. سفارتخانه بزرگتر و مهمتر از یک کنسولگری است و به عنوان یک مأموریت دائمی دیپلماتیک توصیف می شود ، که عموما در پایتخت یک کشور واقع شده است . کنسولگری نسخه کوچکتر از سفارتخانه است و عموما در شهرهای بزرگ توریستی یک کشور قرار دارد.

کنسولگری ها (و دیپلمات ارشد آنها ، کنسول) مسائل جزئی دیپلماتیک مانند صدور ویزا ، کمک به روابط تجاری و مراقبت از مهاجران ، گردشگران و مهاجران را بر عهده دارند. یک کشور ممکن است در همه کشورها کنسولگری نداشته باشد.

هم اکنون یونان 82 سفارتخانه در خارج از کشور و همچنین 169 کنسولگری و سه نمایندگی دیگر را در اختیار دارد. پایتخت یونان آتن میزبان 85 سفارتخانه است و علاوه بر این 231 کنسولگری و سه نمایندگی دیگر نیز در یونان وجود دارد. سفارت یونان در تهران تنها مأموریت دیپلماتیک یونان در ایران است.

سفارت یونان خدمات سفارت یونان

کلیه سفارتخانه ها بخش کنسولی دارند که به اتباع خود که در کشور میزبان سفر زندگی می کنند ، اطلاعات و خدمات ارائه می دهند. به همین دلیل، بسیاری از کنسولگری ها توصیه می کنند که شهروندان،  ورود خود را به سفارت یونان یا کنسولگری (در صورت وجود) اعلام نمایند. ، ازجمله خدمات سفارت یونان برای اتباع خود به شرح زیر می باشد:

  • امور گذرنامه ها
  • درخواست و صدور ویزا
  • مسائل مربوط به شهروندی
  • تأیید صحت اسناد
  • ازدواج و مشارکت مدنی
  • مشاوره برای امور تجاری و اقتصادی در کشور میزبان
  • و…

سفارت یونان در ایران

ایران و یونان با هم رابطه سیاسی خوبی داشته و این دو کشور طی سالهای گذشته چندین توافق نامه را در زمینه حمل و نقل ، گردشگری و کشاورزی امضا کرده اند.

سفارت یونان در تهران طیف گسترده ای از خدمات کنسولی را به شهروندان محلی ، یونانی و بین المللی در ایران ارائه می دهد:

در صورتی که شهروندان ایرانی در رابطه با اقتصاد، ورزش، امور فرهنگی، آموزش و… در یونان، به اطلاعات کلی یا خاصی نیاز داشته باشند، همچنین برای  اخذ ویزا و تابعیت یونان ،سفارت یونان در تهران از طریق خدمات کنسولی خود به شهروندان ایرانی خدمات لازم را ارائه می دهد.

سفارت یونان اطلاعات تماس با سفارت یونان

سفارت یونان در تهران به نشانی اینترنتی www.mfa.gr/tehran   و به آدرس خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار ، شماره 43 می باشد و می توان

از طریق تلفن با شماره  2205 0533  21(+98)

و همچنین از طریق ایمیل gremb.teh@mfa.gr  با آنها تماس بگیرید .

ساعات کاری بخش کنسولی سفارت یونان در ایران روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 17 می باشد.

اما برای اطلاع از ساعات دقیق کاری سفارت قبل از مراجعه با دفاتر آن تماس بگیرید.

خدمات ویزای یونان در ایران

در حال حاضر برای ارائه درخواست و انجام امور مربوط به ویزا در ایران باید به شرکت VFS Global مراجعه نمود. کشور یونان در برخی کشورها، دریافت مدارک ویزا و پیگیری آن و انجام امور بیومتریک (اثر انگشت و..) را به این شرکت واگذار نموده است اما در نهایت برای صدور ویزا سفارت یونان تصمیم میگیرد و مصاحبه را انجام می دهد.

سفارت یونان تماس با دفتر VFS

برای خدمات ویزای یونان باید به دفتر VFS به آدرس  تهران ، خیابان پاسداران ، خیابان گلستان پنجم ( موسوی ) ، میدان هروی، مرکز خرید هروی – طبقه چهارم مراجعه نمود

و برای هرگونه سوال یا تعیین وقت مصاحبه ، می توان با شماره

 2191008050 98+ و  2191314209 98+  تماس بگیرید

یا ایمیلی به آدرس info.norwayiran@vfshelpline.com ارسال کنید.

همچنین می توانید به روزترین اخبار در خصوص شرایط صدور ویزای یونان را در  وب سایت شرکت VFS  به نشانی   www.vfsglobal.coمشاهده نمایید.

ساعات کار VFS:

یکشنبه تا پنجشنبه: از ساعت 08:00  صبح الی 17:00بعد از ظهر

دریافت مدارک: از ساعت 08:00 صبح الی 15:30 بعد از ظهر

دریافت گذرنامه و جواب:  از ساعت 09:00 الی 16:00 بعد از ظهر

مرکز VFS روزهای جمعه و شنبه و تعطیلات رسمی یونان، تعطیل می باشد.

لازم به ذکر است زمان پردازش ویزای شنگن یونان ممکن است در شرایط عادی تا 15 روز و حتی در شرایط خاص ممکن است تا 60 روز طول بکشد.

شما می توانید ، شش ماه قبل از سفر ویزا خود را درخواست کنید.

شما می توانید در این زمینه از متخصصین ویزابوک مشاوره رایگان دریافت کنید در این راستا تنها کافی است با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید