خرید کردن در شهر پاریس یکی از بهترین تفریحات برای مسافران توریستی می باشد زیرا شهر پاریس دارای فروشگاههای معروف با برندهای لوکس و زیبا است که می توانید با مراجعه به مراکز خرید، سوغاتی و یادگاری سفر را برای عزیزانتان تهیه کنید.

با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات مهم در مورد خرید کردن در شهر پاریس را برای شما ارائه دهیم.

خرید سوغات خوب در پاریس

عطر، پنیر، لباس، جواهرات و عتیقه‌جات هر کدام از این محصولات می تواند سوغات خوب پاریس باشند.
1- چای Kusmi : این چای دارای طعم های متفاوتی است که در ظرف های زیبا قرار دارد.
2- شیرینی، شکلات داغ و پودر شکلات: شکلات میوه‌ای و مغزدار در بسته‌بندی‌های شیک را می توانید در خانه‌ی شکلات (La Maison du Chocolat) خرید کنید شکلات داغ را فقط می توانید همانجا بخورید ولی پودر شکلات را می توانید به خانه بیاورید و استفاده کنید.
شیرینی های رنگارنگ و زیبا و لذیذ فرانسوی شهرت فراوانی دارد فقط دقت کنید که شیرینی‌ها را بین سه تا پنج روز پس از خرید، مصرف کنید.
3- شمع: شمع‌های زیبا در رنگ‌های متفاوت،معطر و دست‌ساز در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون را می توانید برای سوغات خرید کنید.
4- فنجان چینی: پرمصرف‌ترین سوغاتی‌های پاریس فنجان چینی است.که آنها را می توانید در کافه‌ها خرید کنید.
5- کیف و کفش: با هر سلیقه و بودجه می‌توانید برای خود و دوستانتان کالایی بخرید. کیف‌های زیادی با کیفیت و طراحی خوب در پاریس وجود دارد که یکی از برندهای خوب Longchamp می باشد.
6- زیورآلات، لوازم آرایش: در پاریس می توانیم لوازم آرایش را با بهترین قیمت و باکیفیت ترین برند در جهان تهیه کنید.
7- عطرپاریس: کمیاب‌ترین عطرهای دنیا در فروشگاه‌های پاریس وجود دارد.
8- لباس: در پاریس هر ساله دو بار هفتهی مد پاریس برگزار می شود که برای آقایون فروشگاههای مخصوص دارد.
9- برج ایفل یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار پاریس است که در ماکت‌هایی در ابعاد و جنس‌های متنوع می باشد. یکی از مشهورترین سوغاتی‌های پاریس جاکلیدی های برج ایفل است.

اخذ مشاوره ویزای شینگن

چند نکته درباره خرید کردن در شهر پاریس

خرید کردن در شهر پاریس ارزان و به صرفه نمی باشد ولی چنانجه نکات زیر را در خرید رعایت کنید و بدانید که از چه فروشگاههای باید خرید کرد، می‌توانید مقدار زیادی در هزینه‌های خرید، صرفه‌جویی کنید.
1- فروشگاه‌های زنجیره‌ای Paris Affaires محصولات خوب و ارزانی برای فروش دارند.
2- در سال دو بار طراح های مد و فروشگاه‌های آن‌ها حراج فوق‌العاده دارند. یکی در ماه‌های ژانویه و فوریه و دیگری در ماه‌های ژوئن و جولای. چنانچه در این ایام ها به پاریس سفر کردید می توانید از تخفیف های ویژه آن استفاده کنید.
3- مراکز خرید BHV و گالری لافایت (Galeries Lafayette)، کارت‌های تخفیفی به توریست ها می‌دهند که شامل ده درصد تخفیف در اجناس می باشد. جهت استفاده از این کارت در ورودی گالری لافایت باید پاسپورت خود را ارائه دهید.
4- جنانجه که در این ایام نتوانستید به پاریس بروید محصولات برندهای معروف را از فروشگاه‌های اوت‌لت می توانید تهیه کنید. این‌ محصولات در واقع در انبار مانده‌اند و برای کالکشن‌های فصل‌های گذشته هستند.
5- کالاهایی که می‌خرید حتما پاکت‌های کادویی و بسته‌بندی‌های مناسب را از فروشگاه‌ها بخواهید تا کالاهای خریداری شده آسیبی نبینند.
6- قبل از خرید، فروشگاههایی که قرار است از آنجا خرید داشته باشید را یادداشت کنید و مراکز خریدی را انتخاب کنید که چند بازار و مرکز خرید دیگر هم در نزدیکی آن باشند تا نیاز به پیمودن مسافت زیادی در بین بازارها نباشد.
7- بهترین وسیله برای رفت و آمد در شهر پاریس، مترو است.
8- صبح روزهای حراج، ازدحام کوچه ها و خیابان ها بسیار است پس هر چه دیرتر به فروشگاه مورد نظرتان برسید، کالاهای بهتر و ارزان تر را از دست می دهید.
9- بهترین زمان برای خرید ارزان در پاریس در فصل های حراج روزهای میانی هفته در ساعات اولیه صبح یا هنگام ناهار است.
10- حتما قوانین گمرکی را در نظر بگیرید چون امکان دارد اجازه‌ی خروج هر کالایی را نداشته باشید و یا کشور مبدا به شما اجازه‌ی ورود برخی از کالاها را ندهد.
11- در خیابان‌های مرکز خرید اطراف جاذبه‌های گردشگری مثل کلیسای نوتردام یا موزه‌ی لوور خرید نکنید. از جاهایی خرید کنید که خود پاریسی‌ها خرید می‌کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید