سفر به کشور هزار جزیره کرواسی

کرواسی کشوری زیبا  واقع در منطقه بالکان است که با سواحل آفتابی و غذاهای لذیذ دریایی، با جزیره‌های زیبا و شگفت‌انگیز و با کوه‌ها و مناظر طبیعی دل‌انگیز خود هرساله میزبان توریستهای بسیاری میباشد. غالبا گردشگران قصدشان از سفر به این کشور لذت بردن از سواحل و مناظر چشم‌نواز آن است.

کرواسی

اختلاف ساعت با تهران: ۱:۳۰- ساعت (یک و نیم ساعت عقب‌تر از تهران – کرواسی در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 واقع شده است)

زبان رسمی: کرواتی (هِرواتی)

پایتخت: زاگرب

واحد پول: واحد پول کرواسی «کونا (HRK)» است.

نرخ تبدیل ارز: هر کونای کرواسی در حال حاضر (شهریور ماه ۱۳۹۶) حدود ۵۳۴ تومان است.

پیش شماره کشور: ۳۸۵+

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

کرواسی در مرکز و جنوب شرق اروپا واقع شده است که  اسلوونی و مجارستان در شمال,  صربستان در شمال شرقی، بوسنی و هرزگووین در شرق و مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک  در جنوب همسایهای این کشور میباشند . دوبرونیک، پولا، اسپلیت، واراژدین، رییکا، اوسییک، کارلوواتس، زادار و سیساک از  شهرهای مهم و بزرگ کرواسی هستند . مناطق مرتفع کرواسی در کوه‌های آلپ دیناری قرار دارد

بیشتر مناطق کشور کرواسی آب و هوای مدیترانه‌ای و قاره‌ای دارند. کرواسی در سواحل دریای آدریاتیک خود بیش از یک هزار جزیره دارد که ۴۸ جزیره آن ساکنان دائمی داردکه بزرگ‌ترین آنها کِرِس و کِرک هستند. نواحی مرکزی و جنوبی نزدیک به کرانه‌های آدریاتیک و جزایر این دریا متشکل از کوه‌های کم‌ارتفاع و بلندی‌های جنگلی است.

جمعیت کرواسی کمتر از ۵ میلیون نفر است که اکثر آن را کروات ها تشکیل می دهند و زبان رسمی آن هم کرواتی نام دارد.

شهرهای کرواسی، دارای آب و هوای قاره ای معتدل هستند که برای هر نوع سلیقه گردشگران مطلوب میباشند. از اوایل ماه ژوئن تا اواسط سپتامبر هر سال، کرواسی مخصوصا شهرهای اصلی، با هجوم گردشگران ارزان گرد مواجه می شود.

مکانهای دیدنی و جاذبهای گردشگری

دریاهایی با طیف های باورنکردنی سبز زمردین و آبی لاجوردی در ساحلی مرجانی این کشور مشاهده میشود. جایی برای علاقمندان  آفتاب گیری های چند ساعته و سالن های ماساژ و پاساژهای تفریح و خرید و جشنواره های جذاب و….

از جمله جاذبهای این کشور میتوان جزایر ویز (Vis Islands) ,دوبرونیک (Dubrovnik) ,ساحل برلا (Brela Beach) ,شهر رووینج (City of Rovinj) ,ساحل دالماسی (Dalmatian coast),ساحل زلاتنی رات, هوار (Hvar), پوولیا (Povlja),پارک ملی ,دریاچه پلیتوایس و….را نام برد که در ادامه به معرفی برخی از این مکانهای توریستی میپردازیم.

ساحل دالماسی (Dalmatian coast)
این ساحل افسانه ای یکی از زیباترین و دراماتیک ترین خطوط ساحلی اروپاست.این  ساحل زمانی مرز امپراتوری ونیز بوده و بخاطر مجاورت با ویرانه های رومی، معماری قرون وسطایی و مناظر رمانتیکش معروف است. سفر جاده ای در امتداد این ساحل، نمایانگر بسیاری از زیبایی های کرواسی است. غروب آفتاب و ترکیب رنگی بنای شهر، زیبایی خاصی را به منطقه دالماتیا کرواسی بخشیده است. در بازدید از ساحل دالماسی از ویرانه های شهر اسلیت رومی دیدن نمائید.

 

 

 دوبرونیک (Dubrovnik)
دوبرونیک با عنوان “مروارید آدریاتیک” معروف شده است . شهری بندری که امروز بیشتر شبیه موزه ای زنده است که کیفیت قرون وسطایی دارد و پر از کلیساهای باروک و توریست های کنجکاو است که در پیاده رو های مرمری خیابان های آن می گردند. هیچ سفری به کرواسی بدون بازدید از دوبرونیک کامل نیست، زیرا این شهر شیک پر از کافی شاپ های باکلاس و رستوران های شیک است. در ماه های تابستانی سال بسیار شلوغ می شود.

فصل پاییز بهترین های دوبرونیک را رو می کند. فضای پاییزی آن کاملا آرامبخش و برای استراحت فوق العاده است، از رطوبت هوا تا حد زیادی کاسته می شود و دریا چنان گرم و خواستنی است که می توانید با خیال راحت در آن شنا کنید. همچنین، نرخ اقامت و حمل و نقل با کشتی های تفریحی به نسبت قابل توجهی پایین می آید.

 

 

 

ساحل برلا (Brela Beach)
ساحل برلا  که به عنوان یکی از زیباترین سواحل کرواسی شناخته شده در ماکارسکا ریویرا واقع شده است. در سال ۱۹۶۸، این ساحل عنوان “قهرمان آدریاتیک” را کسب کرد که علتش احتمالاً آبهای زلال و تمیز، شاخابه های ژرف، مناظر باشکوه و تفرجگاه بادگیر سبک ویکتورین است. در میان آبهای فیروزه ای آن، صخره کامن برلا قرار دارد که نماد ساحل برلا محسوب می شود.

 

 

شهر رووینج (City of Rovinj)
این بندر کوچک و فعال ماهیگیری در راستای شبه جزیره ایستریا واقع شده است و درمسیر تبدیل شدن به گردشگاه توریستی محبوبی قرارگرفته که هنوز هم بسیار از بومی های آن به زبان باستانی و رمانتیک ایستریایی صحبت می کنند.بومیانش اکثرا به ماهیگیری مشغولند. این بندر مدتها یکی از خوش منظره ترین شهرهای مدیترانه بوده است و خانه های آن گویی با پاستل نقاشی شده اند.باسیلیکای سنت اوفمیا و پارک جنگلی زلتنی از نمادهای اصلی این شهر بحساب می آیند.

همچنین در مورد کشور کرواسی بخوانید :

ویزای کرواسی

راهنمای سفر به کشور کرواسی

 

1 دیدگاه

  • درود بر شما. از اطلاعات جامع ومفیدی که در اختیار کاربران قرار میدهید سپاسگزارم. اما یکی از کشور هایی که من دوست داشتم توی جام جهانی به افتخاراتی که لیاقت دارند برسند کشور کرواسی بود واکنون هم دوست دارم که این کشور توی فوتبال قهرمان بشه، چون بازیکنان متعصبی داره وبا تمام توان وحتی بیشتر از اون انرژی واقعی خود غیرت بخرج میدن.به امید پیروزی کرواتهای با انگیزه

دیدگاهتان را بنویسید