اجاره خودرو در ترکیه

ترکیه مکانی جذاب برای بازدید است و اجاره خودرو در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای دیدن هرچه بیشتر کشور است. ترکیه، ترکیبی جذاب از مدرن و باستان ، جایی که شرق با غرب دیدار می کند ، مناظر دیدنی از جمله چشم انداز غریب کاپادوکیا ، ویرانه های باستانی افسس و توری و خط ساحلی زیبای فیروزه ای است. به طور متوسط ​​یک خودرو اجاره ای در ترکیه روزانه 36 دلار هزینه دارد. اکثر انبارهای اتومبیل کرایه ای در فاصله کمی از فرودگاه واقع شده اند. کافی است در میز شرکت اجاره اتومبیل خود در فرودگاه اعلام حضور کنید و آنها شما را راهنمایی نمایند.  مشهورترین شهرهای ترکیه برای اجاره خودرو در ترکیه استانبول (53٪ از کل جستجوهای کاربرانی که قصد اجاره خودرو در ترکیه را دارند) ، آنتالیا (19٪) و ازمیر (9٪) هستند. در این مقاله نکات بیشتری در مورد اجاره خودرو در ترکیه آورده شده است!

اجاره خودرو در ترکیه

دلایل اجاره خودرو در ترکیه

ترکیه عظیم است و مکانهای دیدنی زیادی در سراسر آن واقع شده است. اجاره خودرو در ترکیه یکی از بهترین روش های کاوش است. رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی ممکن است زمانبر باشد و بازدیدکنندگان زیادی باید به گروه های تور بپیوندند.  اتومبیل اجاره ای اجازه می دهد با سرعت خود سفر کنید و به طور کلی از وقت خود در ترکیه استفاده کنید.

نکته اجاره خودرو در ترکیه : بزرگترین مزیت اجاره کردن خودرو در ترکیه این است که می توانید از مکانهای دیدنی خارج از مسیر پیاده روی بازدید کنید و در هتل ها از بین جمعیت اقامت کنید. این همچنین به شما امکان می دهد پس انداز کنید زیرا هتل های مناطق شهری معمولاً گران ترند زیرا توریست ها بدون خودرو نمی توانند از آنها خیلی دور شوند.

واجد شرایط بودن برای اجاره خودرو در ترکیه

برای اجاره خودرو در ترکیه رانندگان ملزم به داشتن21 سال سن بوده و حداقل باید یک سال از زمان اخذ گواهینامه اشان گذشته باشد. برخی از شرکت ها برای رانندگان زیر 25 سال هزینه اضافی در نظر می گیرند.

محدودیت سرعت

در ترکیه ، محدودیت های کلی سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای مناطق شهری ، 90 کیلومتر در ساعت برای مناطق روستایی و 120 کیلومتر در ساعت برای بزرگراه ها است. سایر محدودیت های سرعت با علائم جاده ای در طول مسیر مشخص شده اند. سرعت خودرو توسط پلیس ترکیه که از ابزار راداری استفاده می کنند ، از نزدیک کنترل می شود. در صورت گرفتار شدن بخاطر سرعت زیاد ، جریمه برای شرکت اجاره در نظر گرفته  می شود. در طول سفر ممکن است برخی از برشهای مقوایی اتومبیل های پلیس را مشاهده کنید: اینها برای جلوگیری از رانندگی با سرعت عمل می کنند.

اجاره خودرو در ترکیه

نکات برتر برای اجاره خودرو در ترکیه

  • در حالی که اکثر مردم نمی خواهند در ترکیه برای رانندگی در شهرهای بزرگی مانند استانبول اتومبیل اجاره کنند ، این می تواند راهی فوق العاده برای دسترسی به سایر مناطق این کشور باشد که معمولاً فقط در تورهای راهنما یا با حمل و نقل عمومی کند و گران از آنها بازدید می شود. از مسیرهای معروف می توان به ساحل اژه (از جمله دره پروانه ها) ، کاپادوکیا و یک روز رانندگی از استانبول به شهر باستانی افسس اشاره کرد.
  • بسیاری از بزرگراه های ترکیه با سیستم مدرن جمع آوری عوارض کار می کنند که تهیه کارت HGS یا OGS الکترونیکی برای آن امکان پذیر است. اینها وقتی خودرو از سنسور عبور می کند به طور خودکار هزینه عوارض را دریافت می کنند – فقط راننده باید مطمئن شود که در لاین درست مشخص شده اند. بسیاری از اتومبیل های اجاره ای از قبل به این وسایل مجهز شده اند ، اما قبل از حرکت با آژانس خود تماس بگیرید. عوارض بزرگراه ها معمولاً هر کدام حدود 2-3 TRY (0.35-0.50 USD) است.
  • کودکان زیر 10 سال ممکن است در ترکیه بر روی صندلی جلو اتومبیل حرکت نکنند ، در حالی که وزن کمتر از 150 سانتی متر (59 اینچ) و وزن کمتر از 35 کیلوگرم (77 پوند) باید در یک مهار مناسب نشسته باشند. آژانس های اجاره ای می توانند صندلی های کودک و کودک را با هزینه های روزانه حدود 2 TRY (5.50 دلار) در آژانس هایی مانند هرتز تهیه کنند.
  • هنگام پارک در ترکیه ، غیر معمول نیست که یک متصدی پارکینگ پیدا کنید که با پرداخت هزینه کمی از خودرو شما مراقبت کند. هزینه جاذبه های گردشگری برای پارکینگ در حدود 5-10 TRY (0.85-1.71 دلار) است و یا حتی ممکن است رایگان باشد و اکثر هتل ها پارکینگ اختصاصی نیز دارند. همیشه در شهرهای بزرگی مانند استانبول بهتر است یک قسمت امن مانند OtoPark را انتخاب کنید که هزینه آن برای 5-10 TRY (0.85-1.71 USD) به مدت دو ساعت خواهد بود. اگر متصدیان لباس یکدست خواستند که کلیدها را نگه دارند تعجب نکنید ، درصورت نیاز به حرکت خودرو برای ورود یا خروج راننده دیگراست.

اجاره خودرو در ترکیه

نکات ایمنی برای مسافرانی که در ترکیه رانندگی می کنند

اگر تصمیم به اجاره خودرو در ترکیه و رانندگی در ترکیه را دارید ، نکاتی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

  • از هر خودرویی که با آن روبرو هستید آگاهی داشته باشید ، شما نمی دانید که آنها چه کاری می توانند انجام دهند و باید برای هر احتمالی آماده باشید
  • شب رانندگی نکنید. این خیلی خطرناک است
  • سعی کنید از رانندگی در زمان اوج مصرف خودداری کنید. سفرهای ساده فقط چند کیلومتری ممکن است چندین ساعت در یک ترافیک ترافیک به طول انجامد
  • از عصبانیت برخی رانندگان خیلی احساساتی نشوید. “جاده خشم” یک شیوه زندگی در ترکیه است –
  • برای توقف های پلیس آماده باشید. به یاد داشته باشید ، شما باید گذرنامه یا گواهینامه خود را همیشه به عنوان یک خارجی در خود داشته باشید ، حتی اگر رانندگی نمی کنید
  • اگر تصادف کردید انتظار داشته باشید پلیس در برابر شما مغرضانه عمل کند
  • اگر حداقل به مدت یک سال در یک کشور بزرگ (در هر مکانی با فرودگاه بین المللی) مجوز داشته باشید ، باید بتوانید برای چند ماه در ترکیه خودرو اجاره کنید. با این حال ، پس از سه ماه ، شما به یک مجوز بین المللی رانندگی نیاز دارید. برای جزئیات خاص با ارائه دهنده اتومبیل کرایه ای خود مشورت کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید