تحصیل در کشور فنلاند ، بورسیه تحصیلی در فنلاند و ادامه تحصیل در فنلاند از پر طرفدارترین حوزه های تحصیلی هستند. فنلاند کشوری بسیار عالی برای ادامه تحصیل در تمامی رشته هاست. از مزایای تحصیل در کشور فنلاند کیفیت بالای آموزش را میتوان نام برد. بیش از 300 رشته در این کشور به  زبان انگلیسی ارائه می گردد. شیوه ی تحصیل به صورت عملی و کاربردی می باشد. این کشور ثبات اقتصادی و سیاسی دارد.

سیستم آموزشی در فنلاند

در کشور فنلاند سیستم آموزش رایگان و از سن ۷ تا ۱۶ سالگی اجباری می باشد. علاوه بر نداشتن شهریه دولت تمامی هزینه های دانش آموزان در این مقطع تحصیلی از جمله غذا و کتاب و سایر لوازم التحریر را پوشش می دهد. مقاطع تحصیلی اجباری در فنلاند به زبانهای سوئدی و یا فنلاندی می باشد که به انتخاب خانواده بستگی دارد و در طی تحصیل نیز زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

پس از اتمام دوره اجباری تحصیلات دانش آموزان می توانند در صورت تمایل به مدرسه های علمی و کاربردی و یا دبیرستان بروند که از سن ۱۶ تا ۱۹ سالگی را شامل می شود و جزء تحصیلات اختیاری می باشد.

در نهایت دانش آموزان می توانند به دانشگاه رفته و تحصیلات عالیه داشته باشند. لازم به ذکر است که کشور فنلاند امتحان ورودی برای دوره های لیسانس در دانشگاه قرار داده و معمولا اکثر رشته های دوره لیسانس به زبان فنلاندی می باشد.

دوره لیسانس در این کشور ۳ سال٬ دوره فوق لیسانس ۲ سال و دکترا نیز بین ۳ تا ۴ سال طول می کشد. دوره لیسانسیت نیز مانند دکترا می باشد با این تفاوت که تز دوره لیسانسیت با شرایط کمتر و آسانتری مورد قبول واقع می شود.

بیمه دانشجویی در فنلاند

بیمه درمانی برای دانشجویان اجباریست و هر دانشجویی که بیش از ۳ ماه دوره تحصیلیش طول می کشد می بایست قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی حتما این نوع بیمه را خریداری کند.

شهریه تحصیل در کشور فنلاند

دولت فنلاند مانند دولت سوئد، قوانین شهریه ای شدن دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان غیر اروپایی تصویب کرد. این قوانین از ژانویه ۲۰۱۶ اجرایی خواهند شد. البته تا سال ۲۰۱۷ پرداخت این شهریه اختیاری و پس از آن اجباری خواهد بود. در این خصوص دانشگاه ها برای تعیین شهریه تصمیم گیرنده خواهند بود ولی دولت حداقل شهریه سالیانه ۱۵۰۰ یورو را الزامی کرده است. این شهریه فقط مربوطه به دوره های تا مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی خواهد بود.

دانشگاه های فنلاند:

رتبه جهانیرتبه در وزارت علومنام دانشگاه
196عالیAalto University دانشگاه آلتو
+701عالیHanken School of Economics دانشگاه اقتصاد هانکون
+701عالیLappeenranta University of Technology دانشگاه لاپنرانتا
431عالیTampere University of Technologyدانشگاه تکنولوژی تامپر
69عالیUniversity of Helsinki دانشگاه هلسینکی
291عالیUniversity of Eastern Finland دانشگاه فنلاند شرقی
+701عالیUniversity of the Arts Helsinki دانشگاه هنر هلسینکی
299عالیUniversity of Jyväskylä دانشگاه ژیواسکیلا
+701عالیUniversity of Lapland دانشگاه لاپلاند
253عالیUniversity of Oulu دانشگاه اواو
376عالیUniversity of Tampere دانشگاه تامپر

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید