آشنایی با سوئیس این اروپایی آرام و مقتدر

سوئیس اروپایی مقتدر

آشنایی با سوئیس این کشور امن و مهم اروپا خالی از لطف نیست. همه می دانیم این کشور در نهایتِ امنیت و قدرت در غرب اروپا قرار دارد. کشوری آرام و زیبا که سالانه گردشگران فراوانی را به هر سوی خوب جذب می کند. صنعت جذاب گردشگری در این کشور یکی از پرسودترین تجارت هاست.

این کشور زیبا از شمال با آلمان، از شرق با از شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. کشوری امن و آرام با مردمانی نجیب و بسیار متمدن. هرچه از این کشور متمدن و بسیار مرفه بگوییم باز هم کم است. آب و هوایی بسیار دوست داشتنی، طبیعتی بکر و زیبا و تمدنی جالب.

آب و هوای سوئیس

این کشور در کوه های آلپ قرار داشته و به عنوان یک کشور کوهستانی و بسیار زیبا شناخته می شود و جالب است بدانید که خشکی های آن بیشتر از هر کشور دیگری می باشد. این کشور کوهستانی یکی از زیباترین کشورهای جهان است که دارای زمستان های بسیار سرد بوده و میزان برفی که در این کشور می بارد بسیار زیاد است.

معمولاً آب و هوا در شهرهای مختلف سوئیس متنوع است اما در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان، آب و هوا کاملاً سرد و با بارش های متناوب برف همراه است. حتی در فصول سرد سال نیز گردشگران میلیونی به این کشور سرازیر می شوند تا از کوهستان ها و پیست های برفی آن نهایت لذت را ببرند.

تابستان ها در سوئیس بسیار ملایم بوده در حدی که دمای آن به طور میانگین به نوزده درجه سانتی گراد می رسد که البته این میزان دما برای گرم ترین ماه سال می باشد و فقط در فصل تابستان است که مردم این کشور شاهد بارش باران هستند.

کشوری در غرب اروپا که صدها سال است هیچ جنگی به خود ندیده و این از سیاست مقتدر مسئولان این کشور نشاءت می گیرد.

دامپروری در کشور سوئیس

جالب است که کشوری مقتدر و مرفه مانند سوئیس همچنان بر روی صنعت دامپروری به جد تمرکز کرده و به هیچ شکل هم حاضر به رها کردن آن نیست. بسیاری از مردمان این کشور به این کار مشغولند به شکلی که این کشور توانسته در زمینه تولید لبنیات به یکی از بزرگترین تولید کنندگان تبدیل شود.

همچنین تولید محصولات کشاورزی همچون گندم و سیب زمینی و علوفه و جو نیز در سوئیس بسیار رونق دارد؛ و در برخی مناطق هم صنایع دستی هم یکی دیگر از منابع کسب درآمد مردم سوئیس به شمار می رود.

جذب توریسم یک منبع مهم درآمدی برای دولت این کشور می باشد و از آنجایی که کشور سوئیس در طی جنگ جهانی دوم بی طرف بودن خود را کاملاً حفظ کرده بود در حال حاضر سازمان های بین المللی زیادی هستند که در این کشور زیبا استقرار یافته اند.

درآمد سرانه ای که مردم سوئیس دریافت می کنند به قدری بالا می باشد که موجب شده این کشور به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان معروف باشد. سوئیس توانسته در زمینه عرضه خدمات مالی به مردم و به صورت خاص تر در زمینه بانکداری در کل جهان نام و آوازه ای برای خود داشته باشد.

سوئیس در کوهستان!

اگر از لحاظ موقعیت جغرافیایی بخواهیم در مورد سوئیس صحبت کنیم باید بگوییم این کشور زیبا در اروپای غربی واقع شده و از سمت شمال با کشور آلمان هم مرز می باشد. همسایه شرقی سوئیس کشور اتریش بوده و از سمت جنوب به ایتالیا رسیده و در سمت غرب خود به کشور فرانسه وصل شده است.

همچنین در قسمت هایی از این کشور اروپایی هوای نیمه آلپی جریان دارد؛ و همین آب و هوای نیمه آلپی میلیون ها مسافر و جهانگرد را به خود جذب کرده به گونه ای که سالانه میلیون ها دلار ارز دوست داشتنی را به اقتصاد این کشور تزریق می کند.

از دریاچه های زیادی در آن وجود دارد نیز نباید به راحتی گذشت که منشأ یخچالی دارند. اگر همین الان نقشۀ سوئیس را بر روی کرۀ جغرافیایی خود ببینید به خوبی کوهستانی بودن آن را خواهید فهمید.

اقتصاد سوئیس

بی طرف بودن در بسیاری از جنگ ها، یک برتری بزرگ برای کشوری مانند سوئیس بود. همین سیاست عقلانی سردمداران سوئیسی توانست پس از جنگ جهانی دوم اقتصاد سوئیس را به سرعت سرپا و زنده گرداند.

این کشور به خاطر دارا بودن نیروی کاری که در طول جنگ دست نخورده باقی مانده بود و ابزار تولیدی که در اختیار داشت توانست خیلی سریع تر از کشورهایی که درگیر جنگ بودند مسیر توسعه و پیشرفت خود را باز کرده و با تمام قدرت به سمت پیشرفت و برتری در جهان حرکت کند.

همین سیاست ها و نگاهی درست به آینده توانست سوئیس را در بسیاری از جهات بی همتا نشان دهد و صد البته در زمینه تولیدات داخلی نیز تا کنون موفق عمل کرده است و حدود چهل و شش درصد از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند و توانسته سال های بسیاری را از لحاظ اقتصادی در جایگاه اول قرار بگیرد.

تمامی این موارد نشان دهندۀ عزمی بزرگ برای ایجاد رفاه برای مردمان این کشور است.

زوریخ سوئیس شهری دوست داشتنی

کمتر کسی ست که نام «زوریخ» را نشنیده باشد. زوریخ بزرگترین و پیشرفته ترین شهر سوئیس است به گونه ای که حجم مبادلات و گردش مالی این شهر با بسیاری از کشورهای جهان برابری کرده و حتی در برخی موارد از آنها بیشتر است.

این یعنی برگ برندۀ این کشور مرفه. باید گفت زوریخ نقش عمدۀ خود در شکوفایی را در صنعت و بازرگانی سوئیس از سال های میانی قرن نوزده میلادی بر عهده داشته است. همان سال هایی که بیشتر کشورهای اروپایی درگیر معضل ویران کنندۀ جنگ جهانی و همچنین رکودهای کمرشکن در آن ایام بودند.

مردمان سوئیس پرتلاش و سخت کوش

یکی از برتری های سوئیس نسبت به سایر کشورها، داشتن مردمی بسیار سخت کوش و پرکار است. به گونه ای که فهمیدن و هضم نوع زندگی آنها شاید برای بسیاری از ما بسیار سخت باشد.

آنها علاقۀ بسیار زیادی به تحصیلات آکادمیک داشته و البته نه مدرک گرایی بلکه آموختن علم و تخصصی مهم که برای آن ارزشی زیاد قائل هستند. آنها به سخت کوشی و پشتکار بالا مشهورند و دانشگاه های متعددی ایجاد کرده اند که «موسسۀ تکنولوژی فدرال زوریخ» یکی از مهم ترین دانشگاه های آن است.

این دانشگاه علاوه بر جذب هزاران نفر از قلب سوئیس به عنوان دانشجویان برتر و نخبه، تعداد بسیار زیادی دانشجو نیز از سایر نقاط جهان جذب می کند.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد تا حدی، شما را با کشور سوئیس، این کشور امن و آرام آشنا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید