اطلاعات کامل در مورد کشور کرواسی و اخذ ویزای کرواسی

اطلاعات کامل در مورد کشور کرواسی و اخذ ویزای کرواسی


ویزابوک در این در این مقاله شما را با نحوه اخذ ویزای کرواسی و آدرس سفارت کرواسی و انواع ویزای کرواسی و هزینه ی ویزای کرواسی آشنا می کند.

کشور کرواسی عضو اتحادیه اروپا می باشد. ولیکن ویزای کرواسی عضو منطقه ی شینگن نمیباشد و با ویزای کرواسی نمیتوانید به حوزه ی شینگن سفر بکنید.

پایتخت کشور کرواسی، شهر زاگرب می باشد.

کشور کرواسی از شمال با کشورهایاسلونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی، از جنوب با مونته نگرو و از غرب با دریای آدریاتیک هم مرز است.

یکی دیگر از شهرهای مهم کشور کرواسی، شهر ساحلی دوبرونیک می باشد. از دیگر شهرهای ساحلی کرواسی می توان به شهر زادار اشاره کرد.

برای ورود به کشور کرواسی نیاز به ویزا می باشد.

اطلاعاتی در مورد کشور کرواسی

کرواسی با نام رسمی جمهوری کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگووین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. واحد پول کرواسی «کونا» است. هر کونا به ۱۰۰ لیپا تقسیم می‌شود. هر دلار آمریکا تقریباً برابر۵٫۵ کونا است.

کشور کرواسی جدیدا عضو اتحادیه اروپا شده است اما ویزای توریستی کرواسی هنوز شنگن نیست و ویزای این کشور به صورت عادی می باشد.

جهت درخواست ویزا نیازی به حضور و مصاحبه  با شخص متقاضی نمی باشد و می توان از طریق وکیل و یا نمایده (آژانس های مسافرتی) اقدام کرد.(در برخی موارد فقط)

انواع ویزای کرواسی

هزینه ویزای توریستی کرواسی نسبت به نوع آن متغیر است، هنگام درخواست ویزا به سفارت کرواسی جهت برسی مدارک و اعلام این که واجد شرایط برای سفر به کرواسی هستید یا خیر 14 روز و گاهی هم بیشتر زمان می برد. مدت اقامت در این کشور 14 روز می باشد و امکان تمدید مجدد ویزای توریستی کرواسی وجود ندارد. برای گرفتن ویزای شنگن نیازی به داشتن ویزای کرواسی نمی باشد.ویزای کرواسی براساس نوع درخواست و مدت زمانی که فصد دارید در این کشور بمانید می‌تواند یکبار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود صادر شود.

  1. – ویزای تفریحی و توریستی کشور کرواسی : هزینه دریافتاین نوع ویزا   ۵۰ دلار و مدت انتظار، نزدیک به یک ماه است.
  2. – ویزایدانشجویی و  تحصیلی کشور کرواسی: برای مقاطع بیشتر از دیپلم با در دست داشتن مدارک عمومی به همچنین به همراه مشخصات مرکز آموزشی در کرواسی، اجازه صدور ویزا ازشهر  زاگرب صادر می‌شود.
  3. – ویزای ترانزیت کشور کرواسی : این نوع ویزا برای ترانزیت میباشد و ۲۴ ساعت است.
  4. ویزای کاری

مدارک مورد نیاز ویزای برای ویزای کرواسی

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کرواسی:

  1.  اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات.
  2.  گذرنامه (پاسپورت): توجه داشته باشد گذرنامه  حداقل سه ماه بعد از سفر مورد نظر به کرواسی اعتبار داشته باشد، دو صفحه خالی جهت اخذ ویزا.
  3.  فرم تقاضای ویزا (فرم درخواست ویزای  کرواسی)
  4.   دوقطعه عکس 4*6 تمام رخ پشت زمینه سفید (گذرنامه ای)
  5.   واچر هتل برای کرواسی (تاییدیه رزرو هتل و تاریخ ورود و خروج هتل)
  6.  اصل و کپی بلیط رفت و برگشت هواپیما به کرواسی.
  7.  اسناد رسمی منابع مالی، گواهی حساب بانکی به نام شخص متقاضی با درج تاریخ افتتاح حساب، میزان موجودی و گردش سه ماه اخیر حساب.
  8.  اگر متقاضی شاغل باشد مدارکی که نشان دهنده شغل و اعتبارشغلی شخص متقاضی باشد (کپی روزنامه رسمی، پروانه کسب، میزان حقوق دریافتی، تاریخ مرخصی مربوط به رفت و برگشت، گواهی اشتغال به کار)
  9.   اگر شخص متقاضی بازنشسته باشد ارائه گواهی بازنشستگی.
  10. بیمه نامه مسافرتی و پزشکی (بیمه نامه معتبر برای کرواسی  در قالب هزینه های پزشکی تا سقف سی هزار یورو)
  11. در صورت اشتغال به تحصیل در کلیه مقاطع، ارائه مدرک معتبر که نشانگر مشغول به تحصیل در ایران هستید ( گواهی اشتغال به تحصیل)

    همچنین میتوانید برای گرفتن ویزای کشور کرواسی با ویزابوک همراه باشید و به راحتی ویزای کشور کرواسی رادر کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه دریافت کنید

    برای اطلاعات بیشتر در تلگرام همین الان با ما در ارتبط باشید visa_book@

    هزینه ی و زمان صدور ویزای کشور کرواسی

    بررسی مدارک و صدور ویزا برای ایرانیان معمولا ۲ هفته کاری زمان خواهد برد اما ممکن است در برخی شرایط و برای بررسی بیشتر مدارک، این زمان بیشتر هم شود. ضمنا قیمت ویزای کرواسی با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود.

    نوع ویزاهزینه (دلار آمریکا)
    ویزای فرودگاهی۴۷
    ویزای ترانزیت۴۷
    ویزای توریستی۴۷

نکات مهم در مورد گرفتن ویزای کرواسی

  1. مدارک برای ویزای کرواسی با به زبان انگلیسی بوده و به صورت رسمی ترجمه شده باشند.
  2. هزينه ويزا کرواسی، 80 دلارآمريکا می باشد که بایستی در زمان درخواست متقاضی نقدا به سفارت کرواسی پرداخت گردد.
  3. صدور ویزای توریستی کرواسی توسط سفارت کرواسی معمولا 15 روز طول می کشد.
  4. حضور متقاضی برای درخواست ویزای کرواسی  متقاضی بایستی شخصا برای مصاحبه حاضر شود. البته انگشت نگاری صورت نمی گیرد. حضور متقاضیان زیر 12 سال ضرورتی ندارد.
  5. مدت ویزای توریستی کرواسی دقیقا منطبق بر تاریخ واچر هتل در کرواسی می باشد. برای متقاضیان دفعه اول ویزای توریستی کرواسی، سفارت کرواسی غالبا با بیش از 21 (سه هفته) روز اقامت در کرواسی، موافقت نمی کند.
  6. بعد از انقضای مدت ویزای کرواسی، دوباره می توان پس از انقضای مدت اعتبار ویزای کرواسی مجددا برای ویزای کرواسی اقدام کرد.

آدرس سفارت کرواسی و شماره تلفن سفارت کرواسی

آدرس سفارت کرواسی در تهران : تهران بزرگ خیابان پاسداران بهستان 1 شماره ی ۱۹

تلفن تماس سفارت کرواسی در تهران : ۲۲۵۸۹۹۲۳ (۰۲۱)

فکس سفارت کرواسی در تهران: ۲۲۵۴۹۱۹۹

ایمیل سفارت کرواسی در تهران : vrhteh@mvpei.hr

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید