قبرس شمالی ویزا بوک

قبرس شمالی ویزا بوک


اطلاعاتی پیرامون ویزای قبرس شمالی

در این مقاله سعی ما این است تا شمارا با بعضی از جنبه های قانونی زندگی مانند انواع ویزا و اعتبارشان، مقررات موجود برای صدور اجازه اقامت و کارهای اداری مربوط به آنهاو… در قبرس شمالی آشنا کنیم  تا سفر واقامت خوبی را داشته باشید.

قبرس

قبرس شمالی کشوری است که برای تمام افراد جهان و ملیت های مختلف ورود به کشور بدون نیاز به داشتن ویزا را فراهم میسازد .  لازم به ذکر است شما برای سفر باید از مدت اعتبار گذرنامه خود برای مدت  حداقل 6 ماه قبل از ورودتان به جزیزه اطمینان حاصل بفرمایید.

آب و هوای

شهرت قبرس دردنیا ، بخاطر آب و هوای معتدل آن است. ژوییه وآگوست درتابستان گرم ترین ماه های سال دراین کشور هستند. سواحل آرام و طویل آن جهت اقامتگاه گردشگران برقرار است. ۳۲۰ روز از سال آفتابی است وبرنامه هایی از قبیل شنا ، ورزش های آبی ،حمام آفتاب ، دوچرخه سواری ، پیاده روی و.. دراین کشور رونق دارد.مهم‌ترین ویژگی‌های تور قبرس شمالی   آب‌های آبی شفاف، سرزمین‌های بکر، و سواحل آرام می باشد.

 

 

 

بهترین زمان برای سفر:

آب‌ وهوای قبرس شمالی در بهار (آوریل- می) و پاییز (سپتامبر- اکتبر) گرم و مطبوع است و بهترین زمان برای سفر علاقه‌مندان به ساحل، پیاده‌روی و تماشای پرندگان به این کشور است. روزهای تابستان قدری گرم‌ترند و البته زیبایی دریا و یکرنگی آسمان در این روزها دوچندان است.

 

ویزای توریستی

در هنگام ورود به قبرس شمالی شما در فرودگاه برای مدت زمان 30 الی 90 روز ویزای توریستی دریافت میکنید و بعد پایان این مدت شما موظف به ترک این کشور خواهید بود. در این حال میتوانید بعد گذشت یک روز پس از خروجتان از این کشور دوباره وارد این جزیره شوید و مجددا ویزای توریستی دریافت کنید.

در ضمن باید ذکر شود افرادی که قصد اقامت بیشتر از مدت 180 روز را در جزیره دارند بهتر است برای گرفتن اجازه اقامت اقدام کنند.فراموش نکنید که به ازای هر یک روز اقامت بیشتر در قبرس شمالی پس از پایان مدت ویزای توریستی شما موظف به پرداخت 66 لیر ویا 20 یورو خواهید بود .

 

 

غذا در قبرس

در شمال قبرس، غذاهامانند آشپزی در خاورمیانه و آسییا ی مرکزی است و همراه با استفاده زیاد از گیاهان و گونه هایی مانند زعفران و پاپریکا که رنگ و طعم مطبوعی به گوشت می دهد. بسیاری از غذاها در قبرس شمالی با سس هایی سرو می شود که از گوجه و ماست تشکیل شده و همراه با برنج سرو می شود. معمولا غذا با بشقاب هایی شروع می شود مثل تیزاتیزیکی که از ماست، خیار و سیر تشکیل شده یا هوموس ( نخود پخته شده با لیمو ترش) همراه با سالاد و نان به علاوه انواع مختلف گوشت، ماهی و سبزیجات و با کیک یا میوه پایان می یابد.

اجازه اقامت

اجازه اقامت برای عزیزانی که قصد اقامت در کشور قبرس شمالی برای مدت زمان بیشتر از سه ماه در سال را دارند ویا قصد این را دارند که در آینده  به عنوان شهروند کشور قبرس شمالی به حساب آیند یک شرط اساسی و مهم است .فرایند گرفتن اجازه اقامت بسیار ساده است و حداکثر یک ماه زمان میبرد.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید