اقامت بدون ویزا برای ایرانیان

هر کشور شرایط درخواست ویزا خود را دارد. برای اطلاع از این موضوع ، می توان از طریق وب سایت مناسب دولت کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب نمود.   در هنگام صدور ویزا ، بسیاری از کشورها نیز دارای دستورالعمل پذیرش بدون ویزا هستند. این امر بستگی به  کشور مقصد و تابعیت فرد دارد. در حال حاضر امارات متحده عربی با 175 کشور بیشترین دسترسی بدون ویزا را دارد ، در حالی که افغانستان با سفر بدون ویزا فقط به 30 کشور کمترین دسترسی را دارد .از فوریه سال 2020 ، شهروندان ایرانی بدون ویزا دسترسی به 41 کشور و سرزمین  را داشتند و پاسپورت ایرانی  از نظر آزادی سفر در رتبه 98 قرار داد. همچنین با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، چندین کشور برای شهروندان ایرانی یا افرادی که از ایران می آیند محدودیت سفر موقت اعمال کرده اند. در این مقاله تعدادی از مهم ترین کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان آورده شده است.ویزابوک ارائه دهنده وقت سفارت ، ویزای شینگن اقامت اروپا در ادامه به بررسی این کشور ها پرداخته است.

ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه معمولاً مدت کوتاهی با مدت زمان 30 روز دارد و ویزا در 180 روز منقضی می شود. شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. حداکثر مدت اقامت 90 روز است و به طور کلی  مدارک استاندارد مسافرتی مانند گذرنامه / کارت ملی  برای سفر به ترکیه کافی خواهد بود.

اقامت بدون ویزا برای ایرانیانویزای توریستی ارمنستان

ارمنستان بخشی از آسیا است و شهر اصلی آن در ایروان است. کشور در حال توسعه آن با 3 میلیون نفر جمعیت و واحد پول اصلی آن درام ارمنستان است. دراین کشور با زبانهای ارمنی و روسی صحبت می شود. شهروندان ایرانی برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارند و حداکثر مدت اقامت  بدون ویزا برای ایرانیان 90 روز است.

اقامت بدون ویزا برای ایرانیانویزای توریستی گرجستان

گرجستان بخشی از آسیا است و شهر اصلی آن تفلیس است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 4 میلیون نفر و واحد پول اصلی لاری است. زبانهای صحبت شده در این کشور گرجی می باشد. شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارند وحداکثر مدت اقامت بدون ویزا برای ایرانیان 45 روز است.

ویزای توریستی مالزی

مالزی بخشی از آسیا است و شهر اصلی آن کوالالامپور است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 31 میلیون نفر و واحد پول اصلی Ringgit مالزی است. زبان رسمی در این کشور  مالزیایی است.

شهروندان ایرانی برای سفر به مالزی نیازی به ویزا ندارند. اقامت معمولاً کوتاه مدت و با مدت 14 روز است. متقاضی در هنگام درخواست ویزای توریستی مالزی نیازی به حضور ندارد. در مجموع 1 سند برای درخواست ویزای توریستی مالزی مورد نیاز است.

اقامت بدون ویزا برای ایرانیانویزای توریستی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی بخشی از آفریقا است و شهر اصلی آن در کیپ تاون است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 56 میلیون نفر و واحد پول اصلی آن رند است. زبانهایی که صحبت می شود جنوب ساوتو ، سواتی ، تسوانا ، تسونگا و وندا است.

شهروندان ایرانی برای سفر به آفریقای جنوبی نیازی به ویزا ندارند و حداکثر مدت اقامت بدون ویزا برای ایرانیان 90 روز است.

ویزای توریستی میکرونزی

میکرونزی بخشی از اقیانوسیه است و شهر اصلی آن Palikir است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 103 هزار نفر و واحد پول اصلی آن دلار آمریکا است. زبانهای صحبت شده در آن انگلیسی است

شهروندان ایرانی برای سفر به میکرونزی نیازی به ویزا ندارند. اقامت معمولاً کوتاه مدت و با مدت 30 روز است و ویزا 90 روز دیگر منقضی می شود. متقاضی باید در هنگام درخواست ویزای توریستی میکرونزی حضور داشته باشد. در مجموع 1 سند برای درخواست ویزای توریستی میکرونزی مورد نیاز است.

ویزای توریستی نیوئه

نیوئه بخشی از اقیانوسیه است و شهر اصلی آن در آلوفی است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 1 میلیون نفرو واحد پول اصلی آن دلار نیوزلند است. زبانهای صحبت شده در این کشور انگلیسی است.  شهروندان ایرانی برای سفر به نیوئه نیازی به ویزا ندارند.

ویزای توریستی پیت کرن

Pitcairn بخشی از اقیانوسیه است و شهر اصلی آن در Adamstown است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 56 نفر و واحد پول اصلی آن دلار نیوزیلند است. زبانهای صحبت شده درآن انگلیسی است. شهروندان ایرانی برای سفر به پیتکرن نیازی به ویزا ندارند.

ویزای توریستی ونزوئلا

شهروندان ایرانی برای سفر به ونزوئلا نیازی به ویزا ندارند. حداکثر مدت اقامت 15 روز است.

ویزای توریستی اکوادور

شهروندان 29 کشور قبل از مراجعه باید ویزا بگیرند. ویزای توریستی حداکثر 90 روز اقامت دارد. اکوادور بخشی از آمریکای جنوبی است و شهر اصلی آن در کویتو است. کشور در حال توسعه آن با 17 میلیون نفر جمعیت و واحد پول دلار آمریکا است. زبانهای صحبت شده در آن اسپانیایی است.

شهروندان ایرانی برای سفر به اکوادور نیازی به ویزا ندارند. اقامت معمولاً کوتاه مدت با 90 روز است و ویزا 90 روز دیگر منقضی می شود. متقاضی در هنگام درخواست ویزای توریستی اکوادور نیازی به حضور ندارد. در مجموع 2 سند برای درخواست ویزای توریستی اکوادور لازم است.

ویزای توریستی جزایر کوک

جزایر کوک بخشی از اقیانوسیه است و شهر اصلی آن در آواروا است. کشور در حال توسعه آن با جمعیت 18K. واحد پول اصلی دلار نیوزلند است. زبانهای صحبت شده انگلیسی است. شهروندان ایرانی برای سفر به جزایر کوک نیازی به ویزا ندارند.

اقامت بدون ویزا برای ایرانیان

ویزای توریستی  دومینیکا

دومنیکا بخشی از آمریکای شمالی است و شهر اصلی آن در روسو است. کشور در حال توسعه آن با 71K نفر جمعیت. واحد پول اصلی دلار کارائیب شرقی است. زبان رسمی در آن  انگلیسی است. شهروندان ایرانی برای سفر به دومنیکا نیازی به ویزا ندارند و حداکثر مدت اقامت بدون ویزا برای ایرانیان 21 روز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید