هلند در یک نگاه

هلند، یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال غرب اروپا قرار دارد. بیش ار نیمی از جمعیت این کشور را مردم مسیحی تشکیل داده است که تعدادی هم مسلمان هستند. پایتخت این کشور شهر آمستردام است. همچنین بندر روتردام را با نام دومین شهر بزرگ هلند می نامند.

 

آب و هوا

وضعیت آب و هوایی هلند شباهت بسیاری به انگلستان دارد. در فصل تابستان دما بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان دما بین 0 تا 10 درجه تغییر میکند.

هلند را به عنوان یکی از پر بارش ترین کشور ها می نامند زیرا در طول سال بارش های بسیاری را در بر خواهد داشت.

فرهنگ و رسوم

 

فرهنگ و رسوم هلند

یکی از نکات بسیار جالب در مورد فرهنگ آداب و رسوم این کشور احوال پرسی شان است. آنها هنگام احوال پرسی دست میدهند و زمانیکه شخصی را بشناسند با او روبوسی میکنند، به این ترتیب که سه بار بر گونه بوسه میزنند و از گونه چپ هم شروع میکنند. یکی از عادت های جالب مردم هلند برنامه ریزی شان در مهمانی هاست، آنها برنامه ملاقات با دوست خود را در شش هفته بعد از حالا آماده میکنند و به فکر تدارکات برای صرف شام و یا… میباشند. شاید دلیل آن این باشد که مردم هلند بسیار برنامه رییز و سرسخت در کارها هستند و همین امر باعث شده که در مسائل ساده و پیش پا افتاده هم برنامه ریزی درستی را انجام دهند. به همین دلیل هیچ گاه به صورت اتفاقی خانه کسی نمیروند و باید از قبل برنامه ریزی کرده باشند.

از ویژگی های خاص این مردم روراستی شان است، شاید در خیلی از کشورهای دیگر اینگونه رفتار را بی ادبی تلقی کنند اما در هلند به این معنا نیست و همه مردم با صداقت، روراستی با هم رفتار میکنند.

آنها بسیار مخالف ولخرجی کردن هستند و شخصی که اینگونه باشد را متظاهر می نامند.

 

هتل ها

در شهر آمستردام هتل های زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها را به همراه قیمت هایی که دارند معرفی میکنیم:

  • NH Museum Quarter: اقامت سه شب مبلغ 31400000 ریال
  • Roemer: اقامت سه شب مبلغ 33550000 ریال
  • NH caransa: اقامت سه شب مبلغ 14550000 ریال

 

غذاها

غذاهای هلند

مردم هلند غذاهای بسیار ساده میخورند و اغلب در غذاهایشان از سبزیجات و مقدار کمی گوشت استفاده میکنند.

صبحانه شامل مقدار کمی نان، کره بادام زمینی و پنیر است که جالب اینکه وعده صبحانه و ناهارشان بسیار به هم شبیه است. از این رو که در زمان ناهار هم ساندویچ های کوچک حاوی مقدار کمی گوشت و پنیر است.

وعده شام سه قسمت است که ابتدا با سوپ که پیش غذا است شروع میکنند، بعد شام اصلی را سرو میکنند و در نهایت دسر که شامل شکلات و یا… است را سرو میکنند.

تعدادی از غذاهای هلند بسیار لذیذ است که پیشنهاد میشود هلند رفتید از این غذاها استفاده کنید:

  • پوفرچس: غذای سنتی هلند که نوعی پن کیک است که با خمیر ترش آرد گندم درست میشود که بیشتر در فصل پاییز و زمستان درست میکنند.
  • اشتروپ وافل: نوعی شیرینی بسیار خوشمزه که دارای دو قسمت است و قسمت میانی حاوی شیره چسبناکی است که معمولا با چای و یا قهوه سرو میکنند.
  • بیترباله: این غذا مخلوطی از گوشت گوساله خرد شده، آب گوشت، آرد، کره و سبزی های معطر است که به صورت گوی های کوچک درآمده است و در آرد سوخاری غلتانده میشود.

 

بیمارستان ها و خدمات درمانی

یکی از ویژگی های هلند استانداردهای مناسب برای مراقبت های بهداشتی است که به عنوان بهترین کشور در اروپا است که شامل بیمه های خدمات درمانی هم میشود.

 

اجاره خانه

اجاره خانه در هلند

از آنجایی که در هلند خانه های متفاوتی وجود دارد قیمت اجاره خانه ها طبق شرایط خانه متفاوت است که با راهنمایی های مشاورین املاک و به میزان بودجه خود میتوانید به راحتی یک خانه را اجاره کنید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن

شاید یکی از مواردی که حائز اهمیت باشد دریافت ویزای برای رفتن به هلند است. در ابتدای کار باید از سفارت هلند وقت بگیرید که ای کار با ارسال یک ایمیل به آدرس appt.netherlands@vfshelpline.com امکان پذیر است که مشخصات خودتان را طبق زیر باید ارسال کنید:

 

Full Name

Passport Number

Date of Birth

Passport Expiry Date

Nationality

Gender

Date of Departure

Contact Number – Mobile Number

Email Address – for appointment confirmation

 

سپس برایتان یک ایمیلی می آید که مشخصات و مدارک مورد نیاز که ایمیل را تا زمان تحویل مدارک با خود داشته باشید.

باید توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات را به درستی در ایمیل وارد کنید در غیر این صورت به شما وقت نمیدهند، همچنین بعد از مشخص شدن وقت خود شما مجاز به لغو آن نیستید و در صورتیکه در زمان مشخص شده نتوانستید حاضر شوید باید مجدد وقت بگیرید.

مدارکی که برای دریافت ویزای شینگن مورد نیاز است فرم کامل و امضا شده ویزای شینگن، پاسپورت، شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی، یک قطعه عکس رنگی 3.5*4، رزور بلیت رفت و برگشت، دعوتنامه( دقت کنید که دعوت نامه باید رسمی باشد.)، رزرو هتل، مدارک شغلی و مالی، سند ملک، گواهی مرخصی، برنامه ریزی سفر، بیمه سفر و پول به میزان لازم که البته یک حداقلی دارد.

در نهایت آخرین مرحله انجام مصاحبه و انگشت نگاری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید