فنلاند

فنلاند


درباره فنلاند

فنلاند، سرزمین کوهستان‌ها، آبشارها، خلیج‌ها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ی طبیعی است. علاوه بر این، فنلاند یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای رصد شفق قطبی میباشد. در این مقاله میخواهیم شمارا با این کشور زیبای اروپایی بیشتر آشنا کنیم.

اگر به تفریحات و ورزش در دل طبیعت علاقه دارید، این کشور بهترین مقصد گردشگری برای شماست. در این کشور زیبا می‌توانید فعالیت‌هایی چون گردش پیاده را در زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی داشته باشید.

فراموش نکنید که زمستان‌های آن بسیار سرد است. بسیاری از افراد به خاطر گران بودن این کشور و دور از دسترس بودن آن، از سفر به این کشور صرف نظر می‌کنند اما این کشور جاذبه‌های فراوان و منحصربه‌فردی دارد.

اطلاعات ضروری فنلاند

اختلاف ساعت فنلاند با تهران

فنلاند در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک و نیم ساعت از تهران عقب‌تر میباشد.

زبان رسمی فنلاند :

  فنلاندی، سوئدی

واحد پول فنلاند  :

یورو (EUR)

پایتخت فنلاند :

هلسینکی (Helsinki)

 

 

فرودگاه‌های بین‌المللی فنلاند

فرودگاه هلسینکی

فرودگاه کیتیلا

فرودگاه کوپیو

فرودگاه اولو

فرودگاه رونیمی

فرودگاه تامپری – پریکالا

فرودگاه تورکو و…

 

وضعیت آب‌ و‌ هوا در فنلاند

این کشور نسبت به بسیاری از مناطق شمالی، آب و هوای ملایم‌تری دارد که این کشور تحت تاثیر جریان گلف استریم و جریان‌های اقیانوسی گرم است. در ملایم‌تر شدن هوا دریاچه‌ها و خلیج‌های متعدد فنلاند هم تاثیر زیادی دارند. دمای هوا در ماه جولای بین ۱۳ تا ۱۷ درجه‌ی سانتیگراد است.

در شمال آن، دمای هوا در زمستان به منفی ۳۰ تا منفی ۵۰ درجه نیز می‌رسد. این سرما گاهی با وزش بادهای سرد و شدید همراه است. نواحی جنوبی، از دسامبر تا آوریل پوشیده از برف  و بسیار سرد هستند.

در بیشتر مناطق این کشور در فصل زمستان، همه جا یخبندان است و خلیج بوتنی و خلیج فنلاند با یخ پوشیده می‌شوند.

در فصل زمستان در شمالی‌ترین مناطق این کشور، تاریکی مطلق وجود دارد و خورشید تا دو ماه طلوع نمی‌کند. . در نواحی شمالی، پدیده‌ی خورشید نیمه‌شب در فصل تابستان مشاهده می‌شود.

در شمالی‌ترین مناطق فنلاند، خورشید تا دو ماه و نیم بالای افق می‌ماند. در نواحی جنوبی طول روز به ۱۹ ساعت ممکن است برسد.

نواحی شمالی این کشور در فصل زمستان بهترین مقصد برای تماشای پدیده‌ی شگفت‌انگیز شفق قطبی میباشد .

 

 

 

 

 

بهترین زمان برای سفر به فنلاند

بهترین زمان برای سفر به فنلاند، به  شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بارش برف و ورزش‌های زمستانی لذت ببرید، از دسامبر تا مارس بهترین زمان است.اگر هوای آفتابی بهاری و زنده شدن طبیعت می خواهید، از آوریل تا مه بهترین زمان برای سفر است.

اگر می‌خواهید روزهای گرم و بلند تابستانی و رویدادهای مختلف را تجربه کنید، ژوئن، جولای و آگوست بهترین ماه  سال برای سفر به فنلاند میباشند.

هزینه‌های سفر به فنلاند

اقامت

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان شبی ۵۰ تا ۸۰ یورو (۱۸۰ هزار تا ۲۹۰ هزار تومان) است. هزینه‌ی هتل‌های میان‌رده از شبی ۱۰۰ یورو (۳۶۰ هزار تومان) شروع می‌شود.  هزینه‌ی کرایه‌ی آپارتمان کامل از شبی ۵۵ یورو (۲۰۰ هزار تومان) شروع می‌شود ولی میانگین آن ۹۰ یورو (۳۳۰ هزار تومان) است.

غذا در فنلاند

انواع غذاهای ارزان مثل ساندویچ، پیتزا و کباب در حدود ۸ تا ۱۱ یورو (۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان) میباشند. بسیاری از رستوران‌ها وعده‌ی ویژه‌ی ناهار دارند که قیمت آن ۱۲ یورو (۴۴ هزار تومان) است.

در سوپرمارکت‌ها هم می‌توانید انواع غذاهای نیمه‌ آماده را با ۵ تا ۶ یورو (۱۸ هزار تا ۲۲ هزار تومان) تهیه کنید . اگر خودتان آشپزی کنید هزینه‌ی خرید مواد غذایی ضروری برای یک هفته در حدود ۸۵ تا ۱۲۵ یورو (۳۱۰ هزار تا ۴۵۴ هزار تومان) می‌شود.

حمل و نقل عمومی

بهترین راه برای سفر داخل فنلاند، استفاده از اتوبوس است. بلیط یک طرفه برای مسیری بطول  ۱۰۰ کیلومتر در اتوبوس‌های عادی حدود ۱۹ یورو (۷۰ هزار تومان) قیمت دارد.

اتوبوس‌های تندور بیشتر قیمت دارند و هزینه‌ی آنها در حدود ۲۲ یورو (۸۰ هزار تومان) است. تقریبا در همه‌ی شهرها امکان کرایه‌ی دوچرخه وجود دارد و هزینه‌ی کرایه برای یک روز ۱۵ تا ۲۰ یورو (۵۵ هزار تا ۷۳ هزار تومان) و برای یک هفته ۷۰ یورو (۲۵۵ هزار تومان) است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید