Stitched Panorama بلژیک

Stitched Panorama بلژیک


دراین مقاله به معرفی بخشهایی از جاذبهای دیدنی بروکسل میپردازیم :

بروکسل

شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک است. این شهر به پایتخت اروپا و شهر کمدی مشهور است. این شهر مرکز جامعه‌ی فرانسوی‌ زبان بلژیک و مرکز ناحیه‌ی فلاندرز است. پایگاه اصلی بسیاری از نهادهای اتحادیه‌ی اروپا در شهر بروکسل میباشد.

واژه‌ی بروکسل به معنی «کلبه‌ی مرداب» است. در شهر بروکسل مردم به شیوه‌ی سنتی و با آداب محلی خود زندگی می‌کنند که این موضوع موجب شاداب بودن و جنب‌وجوش بیشتر اهالی شهر است. بروکسل به سبب موقعیت سیاسی و فرهنگی خاصی که دارد و با توجه به جاذبه‌های بسیار تفریحی و گردشگری خود هر ساله  گردشگران و مسافران بسیاری را که برای دیدن این شهر به آن سفر می‌کنند میزبانی میکند . برخی از جاذبه های دیدن آن عبارتست از:

اتمیوم , گرند پلیس , موزه‌ی سلطنتی هنرهای زیبا , کلیسای سنت میکائیل و سنت گودولا , پارک بروکسل , موزه تاریخ طبیعی

قصر استاکلت , موزه کاکائو و شکلات ,کلیسای قلب مقدس و…… که به بیان قدمت و آشنایی های بیشتر برخی از این جاذبها در زیر پرداختیم.

قصر استاکلت بروکسل

قصر باشکوهی میباشد که سال های 1905 تا 1911 به سفارش آدولف استاکل در شهر بروکسل در بلژیک ساخته شده است. طراحی و معماری این ساختمان را معماری به نام جوزف هافمن به عهده داشت که بهترین اثر او میباشد. نقاشی های گوستاوکلیمت در سالن غذا خوری این عمارت میباشد.

چهار مجسمه سبز رنگ ، اثر فرانس متزنر روی سقف این سالن بنا شده است. سایر آثار این ساختمان از برترین آثار معماری ، نقاشی و طراحی مجسمه سازی در برمیگیرد. این ساختمان هنوز متعلق به خاندان استاکلت می باشد و برای عموم مردم قابل بازدید نمیباشد.

 

موزه کاکائو و شکلات بروکسل

این مکان یک موزه زیبا و خوشمزه که تاریخچه و تولید کاکائو و شکلات را به خوبی نمایان میکند. این موزه از کشف کاکائو توسط آزتک تا به پیشرفت آن در مزارع کاکائو آفریقا و اختراع بادام سوخته بلژیکی را مورد بررسی قرار داده است.

این موزه، داستان شکلات ها را با تصاویر،کلیپ , پوستر ، اسلاید و فیلم های کوتاه نشان می دهد . این موزه در سال 1998 توسط خانم دراپس، یکی از خاندان شکلات ساز بلژیکی، توسعه و نمو یافته است . ساختمان سه طبقه این موزه به سال 1943بر می گردد. موزه کاکائو و شکلات یک مجموعه بی نظیر از انواع شکلات هاست.

در این موزه با نحوه تولید این شکلات ها آشنا می شوید و در هنگام ورود، انواع مختلفی از کاکائو و شکلات  امکان تست دارد. در این موزه، قالبهای شکلات متعلق به خانواده سلطنتی بلژیک نیز به زیبایی در معرض دید تماشاگران قرار میگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

کلیسای قلب مقدس بروکسل

این کلیسا بزرگترین ساختمان با معماری هنری در جهان میباشد و ششمین کلیسای بزرگ جهان بشمار میرود که بر روی تپه ی کوکل برگ در بروکسل قرارگرفته است . سالن اصلی کلیسا ،دارای صد و چهل و یک متر طول و عرض آن صد و هفت متر میباشد .

این کلیسای دو هزار نفری مرکز برگزاری مراسم های مذهبی کاتولیک ها ، و مسیحی و کنفرانس ها و نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه بین المللی لئوناردو داوینچی سال 2007 – 2008 میباشد. از مراکز دیگر این کلیسا می توان  رستوران ، نمایشگاه رادیویی کاتولیک ، موزه و سالن همایش را نام برد . این کلیسا برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال بلژیک ساخته شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید