جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و آشنایی با جاذبه های آن (قسمت اول)

بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیراز جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان است و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد. به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است.

بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است و در شرق جمهوری دریای سیاه قرار دارد.

شمال کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و آشنایی با جاذبه های آن (قسمت اول)

بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد

مهم ترین رود این کشور ماریتسا نام دارد که از رشته کوه های رودوپ در غرب بلغارستان سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق مرکزی کشور راه جنوب را در پیش می گیرد و وارد ترکیه می شود و سپس به دریای اژه می ریزد.

رود دیگر دانوب نام دارد که در شمال بلغارستان جریان دارد. بلغارستان بهشتی برای گذراندن تعطیلات زمستانی و تابستانی است.

مناطق تفریحی مهم

ساحل دریای سیاه، نیم ساعت فاصله پروازی از صوفیا، 230 کیلومتری فرودگاه بین المللی وارنا، دارای 40 هتل با 11500 تخت با 6 کیلومتر ساحل به عرض 100 متر با ساحل شنی، دریای آبی، تپه های پوشیده از درخت در کنار ساحل، از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه تفریحی آلبنا است.
در منطقه تفریحی پانوراما شاهد فعالیت 30 رستوران متنوع هستیم که غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی و چینی عرضه می کنند.
منطقه امباسادور با آب و هوای بسیار عالی، استخرهای سرپوشیده و سر باز که در طول سال فعال هستند، از دیگر فضاهای توریستی بلغارستان به شمار می آید.
منطقه تفریحی شن های طلایی، تلفیق بسیار زیبایی از دریای آرام با جنگل های سرسبز در کناره ساحل و آب های معدنی است. عمق این ساحل شنی در بعضی جاها به 100 متر می رسد.

شهر ساحلی وارنا

وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود.

این شهر در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه قرار دارد و شهرهای مهم اطراف دوبریخ، شومن و بورگاس هستند.

وارنا، یکی از شهرهای بندری و زیبای کشور بلغارستان است و با 350 هزار نفر جمعیت، بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود.

وارنا یکی از شهرهای فعال و در حال توسعه بلغارستان دارای جاده های ارتباطی خوب، هوای عالی و حمل و نقل دریایی و راه آهن است.

یک خط قایق برقی که به وسیله سیم از این طرف رودخانه به آن طرف رودخانه می رود نیز در وارنا وجود دارد.

جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و آشنایی با جاذبه های آن (قسمت اول)

وارنا، یکی از شهرهای بندری و از جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان است

این شهر سومین مرکز بزرگ صنعتی بلغارستان است و در صنعت کشتیرانی، کشتی سازی و تعمیرات کشتی فعال است. وارنا به عنوان یک تفریحگاه ساحلی دریایی، شهرت بین المللی دارد.

سرزمین ماسه های طلایی که به واقع مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می شود به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلای رنگ، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است.

وجود امکانات مدرن تفریحی، هتل های لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی بی نظیری از یک منطقه توریستی به وجود می آورد و هر فردی در هر سنی از کودکان تا سالخوردگان می توانند از یک سفر خاطره انگیز و عالی برخوردار شوند.

مجتمع ماسه های طلایی، مروارید های آرمیده در میان انبوهی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آب های زلال آبی، انعکاسی از بهشت روی وسیع ترین ساحل شمال وارنا است.

مراکز خرید

یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در وارنا، وارنا مال است.

وارنا مال پاساژ بزرگی است که از جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و در حدود 150 فروشگاه متنوع اقلام مختلف از لباس و سوغاتی و لوازم الکترونیک را در خود جای داده اند. شما می توانید با بازدید از مغازه های آن خرید خوبی انجام دهید.

جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و آشنایی با جاذبه های آن (قسمت اول)

وارنا مال پاساژ بزرگی است که از جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان است و  در حدود 150 فروشگاه متنوع را در خود جای داده است

این مال دارای فست فودهای متنوعی است.

علاوه بر آن مغازه های کوچک و جالب در بازارهای خیابانی وجود دارد که شما می توانید لباس، کیف و کفش، چرم، صنایع دستی و سوغاتی های خود را از آنها تهیه کنید.

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، مینی بوس های مسیر ثابت، اتوبوس و اتوبوس برقی است.

اکثر تاکسی ها در وارنا قابل اعتماد هستند، اما از راننده هایی که در خارج از ایستگاه های قطار و اتوبوس منتظر مسافران هستند برحذر باشید.

تاکسی های این شهر تمام به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. نام راننده و شرکت تاکسی مورد نظر در کنسول جلوی اتومبیل نصب شده است.

تاکسی ها را می توانید در اطراف تقاطع های بزرگ بیابید یا می توانید با استفاده از تلفن، آنها را به خدمت بگیرید.

  1. همچنین میتوانید مظالب زیر را در مورد کشور بلغارستان بخوانید:
  2. غذاهای بلغارستان
  3. بلغارستان در یک نگاه
  4. صرفه جویی در بلغارستان 
  5. اثر انگشت در بلغارستان
  6. استان های بلغارستان و معرفی کوتاهی از شهرهای توریستی این کشور
  7. هزینه ها ی زندگی در کشور بلغارستان
  8. جاذبه های گردشگری در بلغار ۱
  9. جاذبه های گردشگری در بلغار ۲
  10. بلغارستان و انچه که برای او رقم خورده است
  11. سفر به بلغارستان و آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان
  12. اقامت دائم در بلغارستان
  13. سفارت بلغارستان و نحوه ی گرفتن وقت از سفارت
  14. ویزای بلغارستان و انواع ویزا و مدارک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید