برج ایفل پاریس

برج ایفل پاریس


کشور فرانسه

پایتخت :پاریس
مساحت: حدود 547030 کیلومتر

جمعیت: 58 میلیون نفر

زبان: فرانسوی


پول رایج: یورو

منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ جهانی 1+

کد تلفن کشور:33+

مذهب : اکثرا کاتولیک هستند

آب و هوا

بخش‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است.

بخشهای جنوبی از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. بخش‌های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است و دارای میزان بارش بالایی بوده و زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کنند.

سایر مناطق نیز معمولاً از تابستان‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌هایی سرد برخوردارند.

 

جغرافیا

فرانسه از شمال و شمال‌غربی هم مرز با ,بلژیک , لوکزامبورگ , آلمان ,سوئیس ,ایتالیا, موناکو ,اسپانیا ,آندورا است. خاک کشور فرانسه در اروپا مساحتی ۵۴۷٫۰۳۰ کیلومترمربعی دارد که  فرانسه بزرگ‌ترین کشور در بین اعضای اتحادیه اروپا، از دید مساحت بشمار میرود.

فرانسه همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون جاذبه‌های ساحلی در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی  است.

کشور فرانسه از نظام حقوقی رومی _ ژرمنی استفاده می‌کند.حقوق در فرانسه شامل دو شاخه حقوق عمومی و حقوق خصوصی می‌شود. حقوق خصوصی شامل حقوق مدنی و احکام جزایی بوده، در حالی که حقوق عمومی دربارهٔ احکام اداری و قانون اساسی است.فرانسه از کشورهای سکولار بوده و از احکام وابسته به دین استفاده نمی‌کند.

 

از جمله مهم‌ترین صنایع این کشور می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، شیمیایی، وسائط نقلیه، مواد خوراکی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و نظامی اشاره نمود.

گندم، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند. منابع طبیعی هم زغال سنگ، آهن، بوکسیت، روی، پتاس، الوار، ماهی می باشند.

جاذبه های گردشگری:

فرانسه اولین کشور توریستی جهان، بالاتر از اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، چین و مکزیک قرار دارد.

برخی از این جاذبها عبارتند از : برج ایفل، دیسنی لند پاریس، بلوارشانزه‌لیزه، موزه لوور، موزه اورسی، کلیسای نوترودام، کاخ ورسای، معبد پانتئون، قصر سلطنتی، کلیسای سکره کر، کاخ تویلری و ….

موزه لوور در کشور پاریس پربازدیدترین موزه جهان :

موزه لوور  در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است. بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور موجود است  تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند .موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان «موزه عمومی» فعال بوده‌است.آثار ارزشمندی چون لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی دراین موزه قرار دارد.

 

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس مجموعهای تفریحی است،که در شهرکی جدید در حومه شهر پاریس  در ۳۲ کیلومتری مرکز شهر پاریس واقع شده است.این مجموعه عظیم شامل دو شهربازی و دهکده های کوچک و بزرگ کارتون ها و فیلم های مختلف دیزنی با بیش از ۱۵.۵ میلیون بازدید کننده در سال، از موزه لوور و برج ایفل نیز محبوب تر میباشد.

هر قسمت مستقل بازی کاراکتر و ویژگی خود را دارد و در مجموع به دلیل به کاربردن اشکال و رنگهای فانتزی، مجموعه حالت یکپارچه به خود میگیرد. در خیابانهای این دهکده در ساعاتی خاص، شخصیتهای کارتونهای دیزنی همراه با موسیقی رژه میروند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید