سفر به ژنو دومین شهر پر جمعیت کشور سوییس و مرکز استانی به همین نام است که در حاشیه ی دریاچه ژنو قرار گرفته است. ژنو شهری به عنوان پایتخت صلح در جهان شناخته شده  است و جاذبه ها و امکانات زیادی برای ارائه به جهانگردان در خود دارد.

ژنو به دلیل طبیعت بسیار زیبا، تعداد زیاد موزه های جالب و تاریخ و فرهنگ غنی با آثار تاریخی همچون کلیسای سنت پیر (St. Pierre) به عنوان نمونه ای تحسین برانگیز از معماری رومی، همیشه پذیرای جمع زیادی از جهانگردانی است که از سراسر دنیا به این شهر می آیند.

جاذبه های گردشگری ژنو

جاذبه ها و دیدنی های ژنو بسیار زیاد است. ژنو دارای بیش از ۴۰ موزه خصوصی و عمومی و تعداد زیادی گالری هنری است که تقریبا تمامی انواع سلیقه های هنری را جوابگو هستند. موزه های اصلی که سهم زیادی در شهرت این شهر دارند عبارتند از: موزه تاریخ و هنر، موزه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، موزه تاریخ طبیعی، سایت باستان شناسی کلیسای سنت پیتر و بنیاد مارتین بادمر.

اطلاعات ضروری در سفر به ژنو

مردم شهر ژنو به زبان های مختلفی صحبت می کنند و دقیقا نمی توان گفت که کدام زبان بر کدام غالب است. در این شهر به زبان های آلمانی، ایتالیایی، رومانش و فرانسوی صحبت می شود. ژنو تنها یک فرودگاه بین المللی یه نام فرودگاه بین المللی ژنو دارد.

آب و هوای و بهترین زمان سفر به ژنو

ژنو آب و هوای بسیار معتدل و خوشی دارد. زمستان های آن سرد و یخی و استخوان سوز و تابستان های آن بسیار خوشایند و گرم است. این شهر به دلیل بارش های بی وقفه ای  که دارد دارای سرسبزی چشمگیری است. پیشنهاد می شود برای سفر به ژنو ماه های تابستانی را که هوا آفتابی است انتخاب شود.

توصیه های پیشنهادی سفر به ژنو

  • ژنو یکی از مهمترین مقاصد خرید در اروپا بوده شاید ژنو شهر کوچکی باشد اما مراکز خرید فوق العاده ای دارد که نباید از دست داد. ساعت ها وجواهرات سوییسی از مهم ترین کالاهای خرید این شهر هستند.
  • گردش روی دریاچه ی ژنو یکی دیگر از باید های سفر به ژنو است. دریاچه ای که زیبایی آن نفس انسان را در سینه حبس می کند و با ساختمان ها و کوه های بلند احاطه شده است.
  • تا جایی که می توانید از غذا خوردن در رستوران و استفاده از وسایل حمل و نقل غیر عمومی خودداری کنید زیرا بسیار گران قیمت خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید