سفر به شهر گوتنبرگ: گوتنبرگ، در جنوب غربی  سوئد و جزء دومین شهر بزرگ این کشور می باشد. شهر گوتنبرگ سوئد دارای موزه های زیادی است و جاذبه های گردشگری و تفریحات مختلفی دارد.

چنانچه بخواهید از سفر به سوئد لذب ببرید و جنبه‌ی تاریخی و دیدنی سوئد را تماشا کنید، حتما گوتنبرگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

هم در داخل شهر و هم در مناطق اطراف آن فضای سبز و محیط‌های طبیعی زیادی وجود دارد. این شهر کوچک و زیبا، شهری فوق‌العاده برای پیاده‌روی و قدم زدن است. همچنین دوچرخه‌سواری یکی از بهترین روش‌ها برای رفتن به گوشه و کنار گوتنبرگ است. البته رستوران‌های این شهر گران هستند و بهتر است بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید.

دراین مقاله، اطلاعات کامل و مفیدی سفر به شهر گوتنبرگ سوئد را در اختیار شما می‌گذاریم.

زبان رسمی این شهر، سوئدی، واحد پول کرون سوئد که معادل ۳۷۰۵ ریال ایرانی می باشد.

گوتنبرگ دارای دو فرودگاه‌های بین‌المللی به نام های لاندوتر و ستی است.

 وضعیت آب‌ و‌ هوا در شهر گوتنبرگ

بارش باران در شهر گوتنبرگ زیاد است در خشک‌ترین ماه‌های سال. میانگین دمای هوا در گوتنبرگ ۷/۶ درجه و میانگین بارندگی ۷۷۲ میلی‌متر است. آب و هوا در گوتنبرگ تقریبا گرم و ملایم می باشد.

بهترین زمان برای سفر به شهر گوتنبرگ

پرگردشگر فصل سال (ژوئن تا آگوست) در گوتنبرگ، فصل تابستان است. تابستان، آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و دمای هوا به ندرت به بالای ۲۲ درجه می‌رسد. چون فصل تابستان، توریستهای زیادی به شهر گوتنبرگ می روند هزینه سفر در آن بیشتر از فصل های دیگر سال است.

هزینه‌های سفر در شهر گوتنبرگ

هزینه‌ی اقامت در هاستل

در شهر سوئد، هاستل‌ها گران هستند. برای اقامت در خوابگاه یک هاستل باید شبی ۲۵۰ کرون سوئد (۹۲۵۰۰ تومان) بپردازید. علاوه بر این باید ۲۰ تا ۵۰ کرون (۷۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان) هم اضافه‌تر بابت ملحفه پرداخت کنید.

بیشتر هاستل‌های شهر گوتنبرگ، دارای امکانات خوبی هستند مثلا وای فای رایگان دارند. قبل از اقامت در اتاق های خصوصی حتما آن را رزرو کنید والا مجبور هستید اتاقهایی که آنها می گویند اقامت کنید.

اقامت در هتل‌های ارزان شهر گوتنبرگ

در این شهر اقامت در هتل بسیار گران تمام می‌شود حتی در هتل‌های ارزان. از ۷۰۰ تا ۱۲۵۰ کرون (۲۶۰ هزار تا ۴۶۲ هزار تومان) باید بابت اقامت در اتاق دوتخته بپردازید

یک آپارتمان کامل را می‌توانید با شبی ۱۱۰۰ کرون (۴۱۰ هزار تومان) کرایه کنید. چنانچه سفر گروهی دارید پیدا کردن اقامتگاه مشترک از هر گزینه‌ی دیگری به صرفه‌تر است.

هزینه‌ی غذا در شهر گوتنبرگ

چنانچه قصد سفر کوتاه مدت دارید آشپزی خودتان به صرفه تر است. رستوران‌های گوتنبرگ هزینه بالایی دارند و برای خوردن یک وعده غذای ساده در رستوران باید ۲۰۰ کرون (۷۴ هزار تومان) بپردازید.

ارزان‌ترین رستوران‌ها رستوران‌های تایلندی و خاورمیانه‌ای هستند. در این رستوران‌ها با پرداخت ۷۵ تا ۹۵ کرون (۲۸ هزار تا ۳۵ هزار تومان) می‌توانید یک غذای کامل بخورید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Lidl، ICA و Willy’s ارزان‌ترین فروشگاههای این شهر هستند.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

در شهر گوتنبرگ جهت مسیرهای طولانی مثل رفتن به کنار دریا با داشتن یک کارت می توانید از کلیه وسایل نقلیه استفاده نمایید و همچنین دسترسی رایگان به کلیه موزه ها داشته باشید. قیمت این کارت برای یک روز ۲۴ یورو و برای ۲ روز ۳۳ یورو می باشد.

جهت کاهش هزینه‌ها باید کارت‌های اعتباری اتوبوس و تراموا را تهیه کنید. اتوبوس و تراموا ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای گشت و گذار در شهر می باشند.

بلیط‌های یک روزه ۸۵ کرون (۳۲ هزار تومان) و بلیط‌های سه روزه‌ی نامحدود ۱۷۰ کرون (۶۳ هزار تومان) هزینه دارند.

کرایه‌ی دوچرخه یک روش خوب برای رفت و آمد در شهر و سر زدن به جاذبه‌های متفاوت آن است. هزینه‌ی کرایه‌ی دوچرخه از ۲۰۰ کرون (۷۴ هزار تومان) شروع می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به شهر گوتنبرگ

خودتان آشپزی کنید

به یک سوپرمارکت محلی سر بزنید و مواد غذایی ضروری را خریداری کنید و آشپزی کنید. در بازارها چشم‌تان را باز کنید تا محصولات فصلی محلی پیدا کنید که ارزان‌تر هستند.

بطری آب یا قمقمه داشته باشید

آب لوله‌کشی در گوتنبرگ قابل آشامیدن است و هر بطری آب ۳۰ کرون هزینه دارد. به جای اینکه دائم آب بخرید، یک بطری یا قمقمه همراه داشته باشید و آن را از شیر پر کنید.

در مناطق توریستی غذا نخورید

خیابان‌های توریستی شهر، مراکز جالبی برای گشت و گذار و غذا خوردن هستند اما بسیار گران‌تر از سایر خیابان‌ها هستند. سعی کنید برای صرفه جویی در هزینه سفر خود در مراکز توریستی غذا نخورید.

اقامت در خانه‌ی یکی از اهالی

با این روش یکی از اهالی را پیدا می کنید که به رایگان در خانه‌ی خود از شما پذیرایی می کند و این رابطه‌ی دوستانه تجربه‌ای فرهنگی و جالب برای هر دو طرف خواهد بود.

از سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید منتظر اتوبوس بمانید و هزینه‌ی زیادی بابت تاکسی بپردازید از سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو استفاده کنید. مثلا از سرویس Uber Pool استفاده کنید تا خودروی مورد نظر را پیدا کنید و در هزینه سفر صرفه‌جویی کنید و هم موجب کاهش آلودگی هوا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید