خرید خودرو در ترکیه

گزینه های زیادی برای حمل و نقل در ترکیه وجود دارد. از مترو و اتوبوس های شبانه روزی گرفته تا وانت و تراموا. بسته به اینکه در کدام شهر زندگی می کنید و بیشتر مکان هایی که می روید ، بهتر است از این موارد استفاده کنید.به عنوان مثال در استانبول مسافرت با ماشین در شهر انتخاب خوبی نیست. این کار وقت و هزینه بیشتری از شما می گیرد. برعکس ، در آنتالیا ، در حالی که اتوبوس ها و وسایل نقلیه دیگر نیز هست، ماشین هنوز گزینه خوبی است. همچنین اگر تجارت مورد نظر شما برای خرید خودرو در ترکیه دائمی نباشد ، گزینه اجاره اتومبیل برای شما روی میز است. بنابراین اول از همه باید از خود بپرسید که چرا من نیاز به خرید خودرو در ترکیه دارم؟ در این مقاله نکات مهمی درباره ی خرید خودرو در ترکیه عنوان شده است که بهتر است قبل از خرید خودرو در ترکیه آن را مطالعه نمایید.

خرید خرید خودرو در ترکیه برای اقامت کوتاه مدت اصلاً توصیه نمی شود. حتی اگر در ایران ماشین لوکس دارید ، باید آن را با خود به ترکیه ببرید تا اینکه بخرید. علاوه بر این ، ماشین ممکن است واقعاً رفت و آمد مناسبی به محل زندگی شما نباشد و فقط باعث هزینه و دردسر شود.

علاوه بر گزینه های موثر و کارآمد حمل و نقل ، گزینه های زیادی برای خرید خودرو در ترکیه دارید. بنابراین باید بسته به نیاز و بودجه خود تا حد امکان گزینه ها را محدود کنید.

یکی از مواردی که در انتخاب شما برای خرید خودرو در ترکیه مهم است ، انتخاب بین خودروهای بنزینی یا دیزلی است.  اتومبیل های بنزینی در ترکیه ارزان تر از خودروهای دیزلی یا بنزینی هستند. اما هنوز هم ، خودروهای دیزلی محبوبیت بیشتری دارند! زیرا این خودروها هم مصرف سوخت و هم قیمت سوخت پایین تری دارند.. به عبارت دیگر ، ممکن است در نهایت اتومبیل های بنزینی ارزان تری بخرید ، اما در دراز مدت متوجه خواهید شد که خرید یک خودرو دیزلی سودآور است.

خرید خودرو در ترکیهتوجه!

توجه داشته باشید که برای خرید ماشین به شماره اقامت یا خارجی احتیاج دارید (Yabancı Kimlik Numarası)

بازار خودرو در ترکیه

بازار خودرو در ترکیه یک بازار بسیار متنوع با انواع مختلف مارک ها و مدل ها است ، مارک های اروپایی ، آسیایی و آمریکایی همه حضور دارند و شرکت هایی مانند رنو ، فیات ، تویوتا ، هوندا ، هیوندای و فورد فروش خود را افزایش می دهند و قیمت های نزولی خط تولیدی را در کشور راه اندازی کردند. رنو ، فیات ، فولکس واگن ، فورد ، تویوتا ، هیوندای و پژو به ترتیب از پرفروش ترین مارک های خودرو در ترکیه در سال های اخیر هستند.

بازار خودروهای دست دوم به طور متوسط ​​10 برابر خودروهای صفر است. این بدان معناست که در ترکیه به ازای هر صفر فروخته شده 10 خودرو کارکرده وجود دارد که نشانگر فعال بودن بازار خودروهای دست دوم است.

بر خلاف ایران ، خودروهای دیزلی نیز وجود دارند که قیمت آنها بالاتر از اتومبیل های بنزینی است و مشتری یا اصطلاحاً تقاضای بازار بیشتری دارند.

چگونه ماشین جدیدی در ترکیه بخریم؟

برای خرید خودرو در ترکیه ؛ شرکت مورد علاقه خود یا مکانی را که می خواهید از ابتدا بخرید پیدا کنید و برای انتخاب مدل و قیمت خودروی مورد نظر خود به وب سایت آنها مراجعه کنید. قیمت ها بصورت آنلاین قابل مشاهده هستند و مطمئن باشید که تغییری نکرده اند. این ساده ترین راه خرید است.

نزدیکترین شعبه شرکت را از وب سایت آن پیدا کنید و به آنجا بروید تا ماشین را ببینید ، آزمایش کنید ، سوار شوید و تست کنید. فریب ظاهر شیک و مدرن نمایندگی را نخورید. مانند هر فروشگاه ترک دیگر ، می توانید چانه بزنید. مخصوصاً اگر تا 10٪ تخفیف خرید خودرو در ترکیه را به صورت نقدی پرداخت کنید.

پس از آن خرید پلاک به شما تعلق می گیرد. بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید خودتان برای مجوز اقدام کنید. سپس برگه ای به شما داده می شود که شما با سفارش پلاک اتومبیل خود و تحویل آن پس از مدتی ، آن را به مرکز پلاک خودرو تحویل می دهید.

چگونه می توان ماشین پلاک خارجی خریداری کرد؟

اگر محل کار یا دانشجویی دارید می توانید پلاک های خارجی را خریداری کنید. برخلاف پلاک ، این خودروها هزینه گمرکی ندارند. بنابراین این خودروها ارزان ترند و در 6 ماه اول مجبور به پرداخت مالیات نیستند. اما فروش آن نیز دشوارتر است. زیرا مطمئناً یک شهروند خارجی مانند شما می تواند از شما ویزای شغلی یا دانشجویی دریافت کند.

اطمینان حاصل کنید که اتومبیل شما یک ماشین وارداتی محدود نیست. شاید داشتن یک ماشین خاص وسوسه انگیز به نظر برسد ، اما اگر کوچکترین مشکلی با ماشین خود ندارید ، باید تمام پول خود را صرف تعمیرات ماشین کنید. ماشین های ساخت آلمان ، فرانسه و ژاپن در ترکیه محبوب هستند. شما می توانید بهترین را از بین آنها انتخاب کنید.

خرید خودرو در ترکیهخرید اتومبیل های نو یا دست دوم در ترکیه؟

در نگاه اول بدون شک بودجه ای است که شما برای خرید خودرو در ترکیه در نظر گرفته اید ، خرید خودروهای دست دوم در ترکیه رواج دارد اما خرید خودروی جدید قطعاً گزینه بسیار ارزان تری است. از طرف دیگر خرید خودروی دست دوم به دقت زیادی نیاز دارد. در حقیقت ، هیچ چیزی نمی تواند خرید شما را تضمین کند در حالی که این مورد در مورد اتومبیل های جدید وجود ندارد.

چگونه ماشین دست دوم بخریم؟

به راحتی می توانید ماشین مورد نظر خود را جستجو کنید. برای جستجوی این خودرو می توانید به گالری های اتومبیل دست دوم یا قسمت پایین دست خود شرکت ها بروید. علاوه بر این ، سایتهایی وجود دارند که شما را به فروشنده پیوند می دهند حتی اگر یک گالری دست دوم یا یک شرکت باشد.

برای یافتن ماشین مورد انتظار می توانید به راحتی یکی از سایت های زیر را پیدا کنید:

  • عربام
  • آرابا
  • چشیدن
  • sahibinden

خوشبختانه این وب سایت ها می توانند قیمت ها ، مشخصات و مدل های خودرو را با یکدیگر مقایسه کنند.

پس از این مرحله ، مراجعه به یک متخصص است. متخصص می تواند همه چیز را در مورد ماشین به شما بگوید و شما را از خرید خود مطمئن کند. هرگونه مغایرت بین گفته های فروشنده و کارشناس ، جای بررسی مجدد خرید شما را دارد. در واقع ، اگر نظر کارشناس با گفته های فروشنده مغایرت داشته باشد ، فروشنده باید هزینه کارشناسی را پرداخت کند ، در غیر این صورت شما ملزم به پرداخت هستید.

یک متخصص بهتر از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات باشید. اگر خرید شما از گالری است ، گالری باید 3 ماه گارانتی دستگاه خریداری شده شما را ارائه دهد.

پس از آن باید به دفتر اسناد رسمی بروید و اتومبیل را به نام خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر به زبان ترکی صحبت نمی کنید ، باید یک مترجم به زبان فارسی وجود داشته باشد که همه چیز را برای شما ترجمه کند. هزینه های قبلی اتومبیل مانند جریمه به عهده فروشنده است اما هزینه دفتر هزینه ترجمه پاسپورت و مترجم با شما است. البته در صورت توافق ، این هزینه ها نیز می تواند بر عهده فروشنده باشد.

دو کاری که باید بعد از خرید ماشین در ترکیه انجام دهید!

بیمه:

اولین مسئله بیمه است که تکمیل آن 15 روز طول می کشد. بیمه اتومبیل قبلی با فروش آن لغو می شود و باید دوباره بیمه شود. بهتر است در لحظه خرید بیمه اتومبیل خود را بپردازید و از این موضوع مهم غافل نشوید.

پلاک:

پس از گرفتن سند و کارت اتومبیل خود ، یک ماه فرصت دارید تا پلاک خودرو را به نام خود بسازید. سپس از طریق www.trafik.gov.tr تقاضای قرار ملاقات کنید و با گذرنامه و کد مالیاتی خود به کلانتری محل بروید و برای پلاک اقدام کنید. پلاک شما Ma to Mz خواهد بود که خارجی های ترکیه را نشان می دهد.

نکاتی که باید درباره خرید خودرو در ترکیه بدانید:

  • اتومبیل شما نو است یا دست دوم فرقی نمی کند. آن را از یک مرکز معتبر تهیه کنید.
  • هزینه سوخت برای اتومبیل های گازسوز بسیار کمتر است ، اما در توقف ماشین خود در پارکینگ عمومی و پشت بام مشکل خواهید داشت.
  • اتومبیل های آلمانی ، فرانسوی و ژاپنی از محبوب ترین ها هستند. بنابراین هم خرید و نگهداری آنها مقرون به صرفه است و هم در هنگام فروش قیمت کمتری دارند. البته مدل هایی مانند هیوندای و فورد نیز جایگاه خود را دارند و وابسته به کشور نیستند.
  • پلاک اتومبیل را به شماره 5664 پیام کوتاه کنید تا فقط با 5 لیر در مورد خسارت شرکت بیمه خود مطلع شوید.
  • در ترکیه هیچ نامه قصد وجود ندارد ، بنابراین تا زمان انتقال سند به دفتر اسناد رسمی پرداخت نکنید. بهتر است پس از انتقال سند ، پرداخت را به حساب شخصی از طریق حساب بانکی منتقل کنید.
  • اگر اتومبیل مورد نظر بیش از 20 هزار کیلومتر مسافت طی کرده است ، از خرید آن خودداری کنید. اینها اغلب اتومبیل هایی هستند که اجاره داده می شوند.
  • برچسب hgs را از نزدیکترین اداره پست محلی خود بگیرید و با جریمه های عوارض راحت باشید.
  • مارک های مونتاژ در ترکیه کیفیت بسیار خوبی دارند. حتی بد نیست بدانید که صادرات اصلی ترکیه به اروپا خودرو است.
  • اتومبیل های آلمانی ، دیزلی و اتوماتیک از محبوب ترین خودروهای ترکیه هستند.
  • اندازه سیلندر خودرو مالیات سالانه شما را تعیین می کند.
  • بیمه شخص ثالث بیمه اجباری است که قیمت آن بسته به مدل خودرو متفاوت است اما بیمه بدنه اختیاری است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید