ویزای شینگن سوئیس

سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا غربی است که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه می باشد.

شهر برن، پایتخت سوئیس است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر است.

سوییس به طور رسمی کنفدراسیون سوییس خوانده می شود و اکنون بیش از 5/7 میلیون نفر جمعیت دارد.

اغلب سوئیس ها آلمانی تبار هستند ولی نیاکان آنان فرانسوی و ایتالیایی می باشند. به دلیل ترکیب جمعیتی، سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند. زبان گفتاری این کشور، آلمانی است که آلمانی سوییسی نیز خوانده می شود و بر پایه آلمانی بنا شده است.

سوئیس دارای امنیت بالایی است و ارتش دایمی ندارد و همه مدهای سوئیسی در 20 سالگی به خدمت سربازی می روند. سربازان در خانه اسلحه را نگه می دارند و به صورت نیمه وقت آموزش می بینند.

سوئیس از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.

صلیب سرخ در شهر ژنو سوئیس وجود دارد که در صورت لزوم به یاری افراد در طول جنگ می پردازد.

قوانین، آداب و رسوم مردم سوئیس

  • سوئیس دارای ساختار دموکراسی مستقیم می‌باشد و چنانچه که مردم به قانون رای منفی دهند، آن قانون در کشور اجرا نخواهد شد.در صورتی که ۵۰ هزار نفر مخالف آن قانون باشند یا رفراندوم برگزار می‌شود یا اینکه قانون رسماً کنار گذاشته می‌شود.
  • قوانین و آداب و رسوم مردم سوئیس برای گردشگران خارجی هم اجرا می شود و پلیس نسبت به رعایت آن از طرف خارجی ها کاملا بی اغماض است.
  • گردشگران کشور سوئیس باید از پولهایی که به همراه دارند مطلع باشند تا چنانچه از طرف مقامات زیرربط مورد پرس و جو قرار گرفتند پاسخ لازم را داشته باشند در غیراین صورت مشمول پولهای قاچاق و غیر قانونی می شوند که به سادگی نمی توان به حل و فصل آن اقدام نمود.
  • قوانین و مقررات برای مردم سوئیس از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ بی نظمی برای آنان قابل قبول و توجیه کننده نمی باشد.
  • قبل از سوار شدن در وسایل نقلیه عمومی حتما بلیط تهیه کنید زیرا گهگاهی مامورین مخفی برای بلیط و کارت های مجاز تردد را کنترل و چک می کنند.
  • به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.
  • رانندگان این کشور باید گواهینامه ملی یا گواهینامه بین المللی داشته باشند. با دارا بودن گواهینامه بین المللی رانندگی (I D P) می توان بدون گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان رانندگی کنند. متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
  • اگر به هر دلیلی توسط پلیس بازداشت شدید از ماموران درخواست کنید مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند. شما در کشور سوئیس تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل می باشید و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد. دقت کنید اگر زبان محلی را نمی دانید هیچ سندی را امضا نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید