کشور ایتالیا دارای دو جزیره ی کوچک ساردنیا و سیسیل می باشد. کشور ایتالیا از حیث برخورداری از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی حرف اول را می زند. کشور ایتالیا از لحاظ اقتصادی به دو قسمت تقسیم می شود.

قسمت شمال این کشور اقتصادی رو به رشد دارد و اغلب، شرکت های خصوصی در این قسمت فعال می باشند. میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا به صورت ماهانه معمولا بین 600 تا 700 یورو متغیر است. در قسمت جنوب ایتالیا اقتصاد بیشتر بر مبنای بخش کشاورزی می باشد. همچنین این کشور در زمینه ی صادرات نیز فعالیت هایی دارد؛ کشور ایتالیا در زمینه هایی چون: صنایع غذایی، پوشاک، مواد شیمیایی، آهن آلات، گردشگری و … نیز کشوری فعال می باشد؛ البته باید خاطرنشان کرد این کشور از لحاظ اقتصادی چندان کشور قوی ای نیست، اما با این وجود اکثر افراد به دلیل جاذبه های توریستی این کشور و سطح بالای علمی و رنکینگ بالای دانشگاه ها، این کشور را انتخاب می کنند.

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشور ایتالیا امری است که برای افراد متقاضی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل آن هم این است که اگر فرد با هزینه ها آشنا باشد بهتر می تواند برای هزینه خود تصمیم گیری کرده و با آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت کند.

هزینه مسکن

هزینه مسکن برای دانشجویانی که در خوابگاه زندگی میکنند از حدود 250 تا 350 یورو در ماه متفاوت میباشد که بستگی به کیفیت آن دارد و هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه و دو خوابه از 500 یورو تا 800 یورو به صورت ماهیانه میباشد.

هزینه خوراک

هزینه خوراک  بین ماهیانه  150 تا 250 یورو متفاوت است.

هزینه حمل و نقل

اگر چنانچه حمل ونقل با وسایل عمومی باشد به صورت ماهیانه در حدود 80 تا 100 یورو میباشد . البته دانشجویان بعد از ثبت نام در دانشگاه معمولا از کارتهای تخفیفی استفاده میکنند که این هزینه را تا 70 درصد کاهش میدهد . در بسیاری از شهرهای کوچک تر ایتالیا  هزینه حمل ونقل نیز نسبت به شهرهای بزرگتر پایین میباشد.

هزینه تلفن و اینترنت

هزینه تلفن و اینترنت هم در ماه در حدود 60 تا 80 یورو میباشد .

به طور کلی میتوان گفت که هزینه زندگی در کشور ایتالیا برای هر نفر بین 800 تا 1000 یورو میباشد

شرایط کار در ایتالیا

شرایط اقتصادی و موقعیت های شغلی در کشور ایتالیا کم می باشد، اما به هرحال شرایط زندگی در کشور ایتالیا نیز همچون سایر کشورهای اروپایی است.

ویزای کار برای کشور ایتالیا از نوع job offer یا پیشنهاد کاری می باشد. بدین معنا که اگر فرد موفق شود برای خود کارفرمایی پیدا کند که مرتبط با رشته ی تحصیلی وی پیشنهاد کار ارائه دهد، ویزای 6 ماهه ی موقت برای وی صادر گردیده و پس از گذشت 6 ماه، ویزای وی سال به سال تمدید گردیده و پس از 5 سال ویزای فرد به اقامت دائم تبدیل می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید