معرفی استرالیا:

معرفی استرالیا : استرالیا یا اقیانوسیه با ۶/۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین قاره جهان و بلندترین نقطه استرالیا قله‌ای در کوهستان برفی است که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر قرار دارد.بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ است که بیش از 2700 کیلومتر طول دارد. این رود با پیوستن به رود مورای که دومین رود کشور استرالیا با داشتن ۷۵۵ گونه متنوع‌ترین کشور در دنیا از لحاظ تنوع زیست محیطی است.

کشور استرالیا  ششمین کشور کلان جهان می باشد و جمعیت چندان زیادی ندارد و حدود 23 میلیون نفر است ، بیشتر مردم در شهرهای ساحلی اند و  پایتخت استرالیا شهر کنبرا است که آن هم یک شهر درون سرزمینی(غیربندری) است.

معرفی استرالیا- اطلاعات کلی درباره کشور استرالیا را در ادامه بخوانید.

شهرهای استرالیا

  • ملبورن (پایتخت ایالت ویکتوریا) مهم ترین شهر فرهنگی از لحاظ جمعیت دومین شهر پهناور استرالیا است.
  • سیدنی نماد کشور استرالیا با جدابیت های فراوان که دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد.
  • راکهمپتون یا راکهمپتن شهری در شرق کوئینزلند استرالیا دارای  آب و هوای نیمه استوایی دارد.
  • نیو ساوت ولز قدیمی‌ترین ایالت کشور استرالیا است.
  • کوئینزلند سومین ایالت پرجمعیت استرالیا است دین و مذهب خاصی در این ایالت مطرح نیست.
                          ملبورن                          ملبورن                          ایالت ویکتوریا                               سیدنی                     راکهمپتون                    کوئینزلند                 نیو ساوت ولز

معرفی استرالیا

زیستگاه جانوری استرالیا:

یکی از بزرگترین زیستگاه جانوری استرالیا ایالت ویکتوریا است که مناطق جاده ساحلی آن یکی از معروف ترین جاده های جهان است که جانوران کمیابی در میان جنگل و اقیانوس آن زندگی میکنند.از جمله این جانوران که شامل :

کوئول دم خالدار

کوآلا

کانگورو خاکستری

والابی یا کانگور گردن قرمز

طوطی رزیلا قرمز

اکیدنا

وامبت

بادپر شکری

پلاتی پوس نوک اردکی

آب وهوا

بدلیل قرار گیری استرالیا در نیمکره جنوبی آب و هوای آن بر عکس نیمکره شمالی میباشد .کلا در این کشور دو منطقه آب و هوایی وجود دارند.منطقه گرمسیر در شمال منطقه Capricorn در کویینزلند و ناحیه معتدل و ناحیه گرمسیرو  بارش برف تنها منحصر به نواحی کوهستانی جنوب شرق است .

زبان و گویش

گویش استاندارد استرالیا، گویش استرالیایی جنرال است. زمانی که مهاجران اروپایی به استرالیا آمدند، تعدادی بین 200 تا 300 زبان بین بومیان رایج بوده است. هم اکنون تنها 70 زبان از این تعداد باقی مانده است. البته از این تعداد اکثر آنها توسط افراد مسن تکلم می شود و تنها  18 زبان بومی باقی مانده که توسط همه رده های سنی بومیان تکلم می شود. استرالیا یک زبان اشاره نیز به نام آسلان (Auslan) دارد که تعداد حدود 5500 فرد کر و لال این کشور از آن استفاده می کنند.

نژادها در استرالیا

سرزمین استرالیا از هزاران سال پیش، زیستگاه گروه‌های زیادی از انسان‌ها بوده‌ است. بومیان استرالیا که با نام Aboriginals شناخته می‌شوند، ساکنان قدیمی استرالیا هستند. گمان می‌رود اجداد این افراد در حدود چهل هزار سال پیش از جنوب آسیا به این مکان مهاجرت کرده باشند. از جمعیت بومیان استرالیا به تدریج کاسته شده و امروزه بومیان، بخش کوچکی از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند. مردمان این کشور، گروه‌های مختلفی از اروپاییان می‌باشند که بیشتر شامل انگلیسی ها، اسكاتلندی ها، ایرلندی ها، ایتالیایی‌ها، هلندی‌ها، یونانی‌ها و پرتغالی‌ها می‌شوند. از دیگر نژادها می توان چینی ها، ویتنامی ها، هندی ها، لبنانی ها، ترک ها، ایرانیان، افغان ها و سودانی‌ها را نام برد.

مذهب در استرالیا

مسیحیت بزرگترین مذهب استرالیا بر اساس سرشماری ملی است. در سرشماری سال 2016، 52.1 درصد از استرالیایی ها به عنوان مسیحی فهرست شدند. استرالیا هیچ مذهبی رسمی ایالتی ندارد و قانون اساسی استرالیا از آزادی مذهب حمایت می کند. از حدود 52.1 درصد به عنوان مسیحی در سال 2016 شناخته شده است، کاتولیک ها 22.6 درصد، آنجلیگان ها 13.3 درصد، و 3.7 درصد با کلیسای متحد در استرالیا وابسته بودند.

فرهنگ هنرو تاریخ  در استرالیا

استرالیا دارای یک کشور هنری با یک جمعیت کوچک است. همه شهرهای پایتخت و مراکز منطقه ای دارای تعداد زیادی موسسات بصری و نمایشی و جوامع هنری پر جنب و جوش هستند. با در نظر نگرفتن فرهنگ غربی فرهنگ استرالیا به یک قطب فرهنگی هنری در سطح جهانی تبدیل شده است. هنرمندان، نویسندگان، رقاصان، موسیقیدانان، کمدین ها و بازیگران استرالیلیی دربین بهترین ها در جهان قرار گرفته اند.

گالری ها و موزه ها

علاوه بر گالری ها و موزه ها در شهرهای بزرگ، شبکه وسیعی از گالری ها و موزه های منطقه ای در سراسر استرالیا وجود دارد.

معرفی استرالیا

هنر و اجرای نمایشگاه های هنری در شهرهای بزرگ استرالیا

ده ها گروه فعال هنری، موسیقی، کمدی و جشنواره های عملکردی در داخل و اطراف استرالیا است که توسط دولت تامین می شود .

معرفی استرالیا

غذا در استرالیا

در جامعه چند فرهنگی استرالیا می توانید تقریبا هر نوع غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید.

چند نوع غذای مختلفی در منوی غذایی استرالیا وجود دارد که شامل :

  • همبرگر پر ملات استرالیایی
  • برگر رینگز
  • کیک سیب‌زمینی

آیا استرالیا غذاهای خاص خود را دارد؟

مردم بومی استرالیا برای هزاران سال شکار غذای خود را در بوش استرالیا جمع آوری کرده اند. این غذا به عنوان “بوش تیکر” شناخته شده است و امروزه نیز توسط مردم بومی در مناطق دورافتاده استرالیا خورده می شود. بوش شامل کنگورو، امو، تمساح، گیاهان عجیب و غریب، کوندونگ، گوجه فرنگی بوش، یام و آجیل macadamia است. بسیاری از این غذاهای بومی با غذاهای جدید ترکیب شده اند و گاهی اوقات این مواد را در منو رستوران ها و کافه ها در شهرهای استرالیا پیدا خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید