نکاتی برای سفر به اروپا

نکاتی برای سفر به اروپا


سفر ارزان به اروپا و کشورهای مختلف آن آرزوی هر شخصی است اما هزینه های زیاد سفر به اروپا مانعی است که باعث می شود از رویای سفر خود دست بکشیم.

کشورهای اروپایی قطعا اکثر آن ها گرانتر از کشورهای آسیایی هستند اما با کمی خلاقیت و هوشمندی می توان سفر ارزان به اروپا هم داشت.

با رعایت موارد زیر می توان سفر ارزان به اروپا داشته باشیم:

1-هاستل هایی را پیدا کنید که صبحانه ی رایگان دارند

در اروپا علاوه بر هتل‌ها، می‌توانید در هاستل ها هم اقامت کنید. زمانی که در هتل‌های کوچک اقامت می‌کنید در اتاقتان فضای زیادی نخواهید داشت و خدمات چندان زیادی به شما ارائه نخواهد شد اما در بین همین هتل‌های کوچک که اصطلاحاً فقط جای خواب و صبحانه به مشتریان خود ارائه می‌نمایند موارد مناسبی نیز وجود دارد که با کمی جستجو و تحقیق می‌توانید هاستل‌های مناسبی را برای اقامتتان پیدا کنید.
اگر اهل معاشرت باشید، هاستل‌ها علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه خواهند بود، مزیت دیگری نیز دارند و آن امکان آشنایی شما با سایر توریست‌ها است.

شاید در لحظه ی اول به نظرتان خیلی نکته ی کلیدی ای نباشد اما هاستل هایی که صبحانه ی رایگان سرو می کنند می توانند پول زیادی را برای شما ذخیره کنند. اول از همه اینکه به جای پرداخت پول برای ۳ وعده ی غذایی باید برای ۲ وعده هزینه کنید، این موضوع را شهرهای بزرگ و گران مانند پاریس بیشتر خودشان را نشان می دهند.

2- صرفه‌جویی هزینه هتل با انتخاب بلیت مناسب 

گرچه این توصیه کمی عجیب و غیرواقعی به نظر میاد، اما یکی از کارآمدترین روش‌های صرفه‌جویی هزینه‌های سفر شماست. بیشتر هتل های اروپا و جهان ۱۱ صبح را برای ورود مسافران و ساعت ۱۴ را برای خروج مسافران در نظر گرفتند. حالا با توجه به این محدودیت زمانی می‌تونید به گونه‌ای بلیت هواپیما رو تهیه کنید که دقیقا در همین زمان‌ها وارد هتل بشین یا از هتل محل اقامت خودتان خارج بشین تا از پرداخت یک روز هزینه اضافه اقامت خود در هتل اجتناب کرده و مبلغ کرایه اتاق را صرفه‌جویی کنین. هرگز فراموش نکنین که بسیاری از خطوط هوایی برای جلب نظر مسافران خود اقدام به ارائه مشوق‌هایی از قبیل یک شب اقامت رایگان در هتل مورد قراردادشون می‌کنن بنابراین می‌تونید با خرید این نوع بلیت‌ها از یک شب اقامت رایگان در هتل نیز لذت ببرید.

3- در فصل‌های گران سفر نکنید، این زمان اوج مسافرت‌ها است

یکی از جهانگردانی که یک سال تمام را صرف سفر به دور دنیا کرده است توصیه می‌کند که خارج از فصل سفر کنید. فصل تابستان زمان اوج مسافرت‌ها است بنابراین سفر کردن در طی فصل بهار و پاییز زمان مناسبی است که می‌توانید سفر ارزان‌تری به اروپا داشته باشید زیرا در این مواقع از سال هوا هنوز آفتابی است ولی از سوی دیگر میزان توریست‌ها در این زمان از سال به کمترین میزان خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز نسبتاً پایین‌تر است. اما در فصل تابستان، شرایط کاملاً برعکس می‌شود؛ تعداد توریست‌ها به حداکثر خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند و هزینه‌ها ممکن است سر به فلک بزنند

4- از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید

در کشورهای توریستی اروپا تورهای پیاده روی رایگان در گوشه گوشه ی شهر برگزار می شود که در این تورها هم شانس این را دارید تا با اماکن تاریخی و دیدنی آشنا شوید و هم بصورت رایگان اطلاعات زیادی از تاریخچه ی آن ها به دست بیاورید و در واقع با راهنماهای تور رایگان. این راهنماها اطلاعات و دانش بالایی دارند و علاوه بر آن رایگان اند! پس از فرصت چرا استفاده نکنید

5- در ورودیه موزه‌ها صرفه‌جویی کنید

در کشورهای اروپایی، معمولاً فقط یک روز در هر ماه، بازدید از موزه‌ها رایگان است و بازدیدکنندگان بدون پرداخت ورودی می‌توانند از موزه‌ها بازدید کنند. اما گاهی اوقات، در ماه تعداد این روزها بیشتر می‌شود و چندین روز بازدید از موزه‌ها به صورت رایگان امکان‌پذیر است. در طی سفرتان قبل از اینکه به سمت موزه حرکت کنید، آنلاین برنامه ماهانه موزه‌ها را بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید آن روز رایگان از موزه‌ها بازدید کنید یا نه. درنتیجه می‌توانید ضمن بازدید از چند موزه، هیچ هزینه‌های هم پرداخت نکنید و از همین صرفه جویی‌های کوچک، می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید و سفر ارزان به اروپا را تجربه کنید.

6-استفاده از قطار و یا اتوبوس در راه های بین کشوری

برای سفر بین شهرهای اروپایی راه های دیگری چون قطار و اتوبوس هم قابل انتخاب است. اما فعلا خرید آنها به صورت ریالی امکان پذیر نشده است.  عموما دفاتر تور، برنامه سفر به شکلی تنظیم می کنند که بین کشورها با اتوبوس مسافران را جابجا کنند که در هزینه صرفه جویی شود که این نیز یکی از معایب گرفتن تور های مسافرتی نسبت به سفر شخصی خواهد بود که با ارزانترین شیوه می توانید سفر کنید.

در پایان برای یافتن بلیط مناسب به نکات زیر توجه نمایید:

1-برای یافتن بهترین قیمت حداقل 2 ماه قبل از پرواز، شروع به جستجو کنید.

2- اگر لازم نیست در یک روز خاص حرکت کنید، یک بازه تاریخی را برای بهترین پرواز جستجو کنید

3-در جستجو نمودن صبور باشید و انواع سایتهای فروش بلیط را بررسی کنید.

4- اگرمی خواهید سفر ارزان به اروپا را داشته باشید و اولویت ورود به شهرهای آن مهم نیست مسیرهای پروازی مختلفی را امتحان کنید.

5-مراقب سایتهای متخلف و دروغین باشید، و حتما صحت سایت فروش بلیط را بررسی نمایید.

6- در حین خرید بلیط به قوانین پروازی اعم از مجوز حمل بار و میزان آن، امکان مرجوع کردن بلیط و نکات مهم دیگر توجه نمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید