همه چیز در مورد ویزای شینگن

همه چیز در مورد ویزای شینگن


بعد از خوند این مطلب شما همه چیز در مورد ویزای شینگن رو میدونین و اینکه چطور خودتون ویزای شینگین بگرین میتونین پیج چطور خودم ویزای شینگین بگیرم رو مطالعه کنین تمام مقاله های سایت بر این اساس شده که شما به تنهایی بتونین خودتون بدون ضرف هزیته های فراوان ویزای شینگین خودتون رو بگرید و اگه به هر دلیلی نتونستین نگران نباشید ما در کنار شما هستیم حالا بریم سر مقاله ی اصلی :

ویزای شینگن چیست ؟

با این ویزا میتونین به این ۲۶ تا کشور سفر کنین ولی ورودی سفر باید جایی باشه که ازش ویزا رو گرفتین

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک،لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان،لیختن اشتاین و سوئیس. ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا، (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند و می‌توانند به مدت حداکثر ۹۰ روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند.

چند نوع ویزای شینگن داریم؟

چهار نوع ویزای شینگن داریم که:

  1. ویزای توریستی شما میشه ، ویزای شینگن توریستی و نوع c که بهتون بستگی به درخواستتون یک تعداد روز میدن که برین کشورشون رو ببنین و توریست باشین
  2.  ویزای شینگن نوع a ویزای ترانزیت هست؛ یعنی شما نمی‌تونین از فرودگاه خارج بشین،فقط  درصورتی که برای سفر به یک کشور، احتیاج به عبور از یک کشور عضو شینگن را داشته باشین ،میتونین ویزای نوع a رو بگرین
  3. ویزای شینگن نوع b ویزای عبور هست؛ یعنی  می‌توانین از فرودگاه خارج بشین  و از شینگن به عنوان منطقه عبوری استفاده بکنین تا از طریق زمینی خود را به کشوری در خارج از محدوده شینگن برسونین
  4. ویزای شینگن نوع d هم ویزای بلندمدت است که به تاجران و بازرگانان این ویزا رو میدن تا بتوانند در طول سال چندین بار به شینگن ورود خروج کنند

مصاحبه سفارت برای دریافت ویزای شینگن چی هست؟

بعد از انتخاب بهترین روش ممکن برای دریافت ویزای شینگن با توجه به شرایط خودتون و ارائه درخواستتون،

سفارت موردنظر به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی به شما وقت مصاحبه می­دهد . که الان بیشتر سفارت ها عضو وی اف اس vfs global شدن و با ایمیل دادن بهتون وقت میدن

۱.در زمان مقرر باید به سفارت موردنظر مراجعه کنید۰

۲.علاوه بر ارائه مدارک که همراهتون میبرین به یک سری سوال شخصی و در مورد دلایل سفر به شینگن پاسخ دهید.  یعنی برنامه سفر چرا میخوایین برین اون کشور و…..

حواستون باشه از پاسخ­های طولانی و غیر واقعی بپرهیزید.

این مصاحبه کاملاً به زبان فارسی برگزار می­شود. بعد از انجام مصاحبه، عکس و اثر ۱۰ انگشت متقاضی برای ثبت در سیستم VIS یعنی سامانه اطلاعات ویزای کشورهای عضو شینگن تقاضا می­شود.

هزینه صدور ویزای شینگن چقدر هست؟

هزینه ی این ویزا در سفارتخانه ی کشور مقصد و به ۲ روش نقدی یا با کارت پرداخت می شود. – برای کودکان زیر ۶ سال، نیاز به پرداخت هزینه نیست اما برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال باید حدود ۳۵ یورو پرداخت شود.

آیا ویزای شینگن، گارانتی ورود شما به منطقه شینگن است؟

خیر، ویزای شینگن به هیچ وجه ضامن ورود شما به منطقه شینگن است و تنها رسیدن شما به مرزهای منطقه شینگن را تضمین می­کند. در مرزهای منطقه شینگن، ویزا و مدارک مسافران مجدداً و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مسافر به کشوری که از آنجا آمده، بازگردانده می­شود.  مثلاً ممکن است شخصی با ارائه مدارک جعلی موفق به دریافت ویزای شینگن شده باشد اما در بازرسی­های مرزهای شینگن، جعلی بودن مدارک وی افشا شود. اگر فردی مورد سوظن بازرسان مرزی قرار بگیرد باید آماده پاسخگویی به سوالات متعددی باشد؛ به عنوان مثال چرا به این منطقه سفر کرده؟ بلیط برگشت یا پول لازم برای خرید بلیط بازگشت را دارد؟ پول لازم برای پرداخت هزینه­های سفر را دارد؟ اگر نه هزینه سفر وی بر عهده کیست و آدرس دقیق آن فرد؟ کجا قرار است بماند؟ هتل یا نزد اقوام؟ و…

مشکلات بیشتر موندن در  منطقه شینگن بدون ویزای معتبر

اگر در مدت اقامتتان در منطقه شینگن، دچار مشکلی شوید؛ متحمل پرداخت هزینه­ زیادی هستید چون در این صورت قادر به استفاده از بیمه مسافرتی نخواهید بود.

اطلاعات مربوط به دارندگان ویزا در سیستم ورود و خروج منطقه ثبت می­شود. اگر از ویزای غیرمعتبر استفاده کرده باشید؛ بعداً شانس چندانی برای دریافت مجدد ویزای شینگن نخواهید داشت.

اگر پلیس شما را دستگیر کند؛ از کشور اخرج و تا مدت زیادی از ورود به منطقه محروم می­کند.

همه چیز در مورد ویزای شینگن
همه چیز در مورد ویزای شینگن

مدارک  ویزای شینگن

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن در اکثر کشورهای  حوزه شینگن شبیه به هم است؛ فقط در جزئیات کمی متفاوت است.
مدارکی که باید در روز مصاحبه همراه داشته باشید موارد زیر است:

(در صورت نیاز به  اخذ ویزای شینگن تضمینی داشتن مدارک ذیل الزامی است.)

  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا

    اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید آن کشور است که باید از سفارت مربوطه به صورت حضوری یا اینترنتی دریافت شود. این فرم را باید به همراه مدارک مورد نیاز دیگر در زمان مصاحبه ارائه دهید.
    توجه: هرچند که این کشورها عضو شینگن هستند و ویزای همه‎شان ویزای شینگن محسوب می‌شود، اما فرم درخواست برای هر کشوری متفاوت است، بنابراین مثلا برای درخواست ویزای آلمان نباید به سفارت فرانسه مراجعه کرد.

  • شناسنامه و کارت ملی

    ترجمه‌ی رسمی شناسنامه و کارت ملی با فتوکپی از تمام صفحات باید حتماً موجود باشد.

  • گذرنامه


    اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست روادید باشد.

    کپی گذرنامه را تنها از صفحات یک و صفحاتی که در آن‌ها  ویزای شینگن خورده تهیه کنید.

  • سه قطعه عکس رنگی

    ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، جدید که کاملا با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد، دو قطعه عکس در ابعاد ۶ در ۴ باشد.
    طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

    اسناد ملکی و مدارک شغلی و منابع مالی

  • مدارک شغلی مانند روزنامه رسمی یا جواز کسب و  گواهی اشتغال به تخصیل یا گواهی اشتغال به کار که روی سربرگ رسمی محل کار، با امضای مدیر عامل و ذکر سمت شغلی، حقوق ماهانه و مدت زمان اشتغال به کار باشد.
    لازم است که این مدارک به همراه ترجمه‌شان به سفارت ارائه داده شوند.
  • پرینت حساب بانکی؛ گردش سه ماه آخر و مانده حساب به زبان  انگلیسی بانک و مهر شده باشد.
  •     همراه داشتن اصل و ترجمه سابقه بیمه تامین اجتماعی در صورت داشتن   .
  •          سند ملکی به نام شخص درخواست کننده؛ اصل و ترجمه‌ سند که اصل سند هنگام تحویل بقیه مدارک به مسافر بازگردانده خواهد شد.
  • بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

    توجه: برای رزرو بلیط هواپیما لازم نیست هزینه‌ای پرداخت ‎شود.

  • بیمه مسافرتی

    برای کل مدت زمان سفر که باید حداقل هزینه ۳۰ هزار یورو را برای هر مسافر پوشش دهد.متقاضیان روادید باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد

  • برگه تائیدیه رزرواسیون هتل(واچر)

    برای کل مدت اقامت و مطابق با تاریخ بلیط رفت و برگشت.

  • دعوت‌نامه:

    اصل دعوت‌نامه که شخص دعوت‎کننده از کشور مقصد برای مسافر فرستاده.
    اگر دعوت‎نامه داشته باشید نیازی به برگه رزرواسیون هتل نخواهید داشت.
    مدارک مورد نیاز ممکن است گاهی با توجه به شرایط فرد و کشور صادرکننده ویزا متفاوت باشد که در این صورت بهتر است به بخش ویزای توریستی مربوط به همان کشور مراجعه کنید.

  • توجه: مدارک ترجمه شده، نیاز به مهر دادگستری دارند که معمولاً دارالترجمه‌ها خودشان پس از ترجمه مدارک، برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید