مناطق گردشگری در کشور هلند

مناظر و چشم اندازهای زیبایی در کشور هلند وجود دارد، فقط باید دانست که این مناظر را چطور پیدا کنید. شهرت این کشور به گل های رنگارنگ و تراکم جمعیتش است. پتانسیل جذب گردشگر در این کشور به وفور یافت می شود. بیشتر گردشگرانی که هلند را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، بیشتر بر آمستردام تمرکز می‌کنند؛ پایتخت زیبایی که موزه‌های متعدد و نگارخانه‌های هنری زیادی دارد.

برخی از مناطق دیدینی و گردشگری در کشور هلند که می توان به آن اشاره کرد از قبیل زیر می باشد:

1-پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe National Park)

این پارک، بزرگترین پارک ملی هلند است که چشم اندازهای طبیعی فراوانی را پیش چشم گردشگران قرار می دهد. گوزن ها، گرازهای وحشی و جنگل های انبوه از دارایی های این پارک ملی هستند. این پارک هم جای آرام و زیبایی است و هم بهترین مکان برای مشاهده حیات وحش محسوب می شود.

2- باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)

اگر در فصل بهار از هلند دیدن کنید، می توانید بهترین زمان باغ های کوکنهوف را مشاهده کنید که در نزدیکی لیس قرار دارد. این باغ ها، “باغ اروپا” نیز نامیده می شوند، زیرا بزرگترین باغ گل و قطعاً یکی از زیباترین مکان های هلند هستند

3-لایدن (Leiden)

این شهر کوچک و زیبا که در حدود 25 مایلی امستردام قرار دارد به قدیمی ترین دانشگاه کشور معروف است و زادگاه رامبراند نیز هست. جمعیت فراوان دانشجویان به این شهر حالت جوانانه ای داده است، ولی فضای آن خیلی سنتی است. در این شهر شاهد آبراه ها و کانال های آرام، موزه های مهم و شهر قدیم زیبایی با معماری چند قرن پیش خواهید بود

4-کیدردیک (Kinderdijk)

دهکده ای است که می توانید در آن نوزده آسیاب بادی متعلق به قرون وسطی را بیابید. این دهکده مکانی مسحورکننده و یکی از مهمترین مکان های گردشگری در کشور هلند محسوب می شود.

5- پارک ملی بیس بوسخ (Biesbosch national park)

پارک ملی بیسبوچ آخرین منطقه جزر و مد آب شیرین است که در اروپا باقی مانده است. این منطقه نتیجه بهم رسیدن چندین رود به هم و شکل گرفتن یک دلتای جالب است که حیوانات و گیاهان منحصر بفردی در آن وجود دارند. در این منطقه می توانید دوچرخه سواری، پیاده روی و اسب سواری، قایق سواری و کارهای فراوان دیگری انجام دهید..

6-منطقه یوردان،آمستردام (Jordaan District, Amsterdam)

آمستردام، پایتخت هلند، به کافی شاپ هایش معروف است. برای آنکه زیبایی واقعی هلند را بیابید، به منطقه جوردان سفر کنید. این منطقه قبلاً به طبقه کارگر تعلق داشت اما در گذر زمان ترقی کرد و به یکی از خاص ترین مناطق شهر تبدیل شد. خیابان های تو در تو، کافی شاپ های فراوان، نگارخانه ها، فروشگاه ها و بوتیک هایی که جدیدترین محصولات برندها را می فروشند، در این منطقه به وفور دیده می شوند.

اطلاعات ضروری:

واحد پول: یورو

زبان رسمی این کشور: هلندی

کد کشور:+31

فرودگاه‌های بین‌المللی هلند

  • آمستردام – فرودگاه اسخیپهول آمستردام
  • فرودگاه آیندهوون
  • خرونینگن – فرودگاه خرونینگن ایلده
  • فرودگاه ماستریخت آخن
  • فرودگاه روتردام دی‌هیگ

وضعیت آب و هوایی هلند

هلند، آب‌وهوای دریایی معتدل دارد که تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس، تابستان‌های نسبتا خنک و زمستان‌های معتدلی دارد. دمای هوا در طول روز در زمستان بین ۲ تا ۶ درجه و در تابستان بین ۱۷ تا ۲۰ درجه است. از آنجایی که هلند، کشور کوچکی است، از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر، اختلاف آب‌وهوایی اندکی وجود دارد. بارش باران در تمام طول سال توزیع می‌شود ولی با وجود این، فصل خشک‌تر سال بین آوریل تا سپتامبر است. در پاییز و زمستان، سیستم‌های کم فشار اقیانوسی شدید ممکن است باعث وقوع طوفان و نامساعد شدن آب و هوا شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید