جاذبه های گردشگری پاریس

پاریس پایتخت کشور فرانسه و یکی از بزرگترین شهر های اروپا و از بهترین اهداف گردشگری برای توریست ها و جهان گردان است. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید حتما برای قدم زدن در محله ها و خیابان های قدیمی این شهر وقت بگذارید. در ادامه این مطلب visabook به بررسی جاذبه های گردشگری و چشم انداز های شهری و طبیعی این شهر می پردازیم.

اگر قصد مسافرت به شهر پاریس را دارید این شهر دارای امکانات رفاهی و هتل های متنوع است. یکی از دلایل شهرت این شهر از لحاظ صنعتی خط مترو این شهر است. این سیستم حمل و نقل در شهر فرانسه بیشترین نقش در جابجایی مسافران داخل شهر را دارد.

برج ایفل

بدون شک بنای تاریخی برج ایفل شاخش ترین جاذبه گردشگری در اروپا و جهان است. برج ایفل نماد شهر پاریس و دارای یک طذاحی منحصر بفرد است. برای رسیدن به بالای این برج زیبا و لذت بردن از چشم انداز شهر در بالای برج شما باید از پله ها استفاده کنید و یا برای استفاده از اسانسور در یک صف طولانی منتظر بمانید. برج ایفل در صدمین سالروز استقلال فرانسه ساخته شد. مهندس سازنده این سازه زیبا کستاو ایفل فرانسوی است و این برج به نام او نام گذاری شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی این برج در نزدیکی رود سن ساخته شده است و در بالای این برج چشم اندازی زیبا از این رود مشاهده می شود.

برج ایفل 

موزه لوور

یکی از مشهور ترین موزه های جهان و دارای آثار هنری باستانی چشم نواز از سراسر اروپا و جهان است. یک سازه شیشه ای به شکل حرم در قسمت ورودی این موزه قرار گرفته است که زیبایی خاصی به این قسمت داده است. این موزه قسمتی از کاخ لوور است که جایگاه اقوام و درباریان سلطنتی فرانسه بوده است.

موزه لوور

 کلیسای جامع نوتردام

یک کلیسای باستانی که در قلب شهر پاریس قرار گرفته است. کلیسای جامع نوتردام به دلیل رمان گوژپشت نوتردام به شهرت جهانی رسید. قدمت این کلیسا به 700 سال پیش بر می گردد و یکی از قدیمی ترین سازه های مذهبی در اروپا است. به طور میانگین سالانه 10 میلیون گردشگر از این بنای باستانی بازدید می کنند. این کلیسا دارای یک طراحی معماری منحصربفرد و بسیار زیبا است.نوتردام به زبان فرانسوی به معنای «بانوی ما» است. کلیسای نوتردام در واقع دارای دو برج دو قلو است که ارتفاع هر کدام حدود 70 متر است که گردشگران می توانند با طی کردن 200 پله سنگی به بالای آن برسند.

کلیسای جامع نوتردام

خیابان شانزلیزه

این خیابان مشهور ترین و شیک ترین خیابان در فرانسه است که ظاهرا خیابان ساده ای است اما دارای مغازه های تجاری بسیار شیک و زیبا است. ریشه نام این خیابان یک کلمه یونانی است که به معنای “بهشت روی زمین” است. این خیابان حدود 2 کیلومتر طول دارد و در نزدیکی رود سن قرار دارد. این شهر بین خیابان های شارل دوگل و کنکورد قرار گرفته است. اطراف این خیابان دارای فضای  سبز و گل کاری است. فروشگاه های شیک و کافه ها و رستوران های منحصر بفرد در طول این خیابان چشم نوازی می کند.

پل نئوف

پل نئوف یکی از شاهکار های معماری در شهر پاریس است. این پل دو رودخانه گوش و درویت را به یکدیگر متصل می کند. این پل سنگی بر روی رودخانه سن بنا شده است که قدمت آن به قرن 18 میلادی ساخته شده است. این پل سنگی یکی از قدیمی ترین سازه های قاره اروپا به شمار می آید.

پل نئوفکلیسای قلب مقدس

یک کلیسای باستانی و سلطنتی که به سبک معماری روم باستان ساخته شده است. این کلیسای سلطنتی در سال 1875 میلادی ساخته شده است. این کلیسا در بالای تپه‌ای در محله مونت مارتر شهر پاریس ساخته شده است. در طول تاریخ تپه مونت مارتر همواره مکانی برای عبادت بوده است.

کلیسای قلب مقدس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید