غذاهای ایتالیایی خوشمزه و معروف

غذاهای ایتالیایی خوشمزه اصولا با محصولات محلی خود ایتالیا مثل پنیرها، روغن‌زیتون و گوشت‌های کبابی طبخ می‌شوند.

ایتالیا نه فقط به خاطر تاریخ غنی و مناظر باشکوهش، بلکه به‌خاطر میزهای هوس‌انگیز و غذاهای اشتهاآورش معروف است.

انواع و اقسام استیک‌های لذیذ با گوشت‌های مختلف از گراز و گوساله گرفته تا خرگوش و گوزن و یک سوپ غلیظ و خوشمزه معمولا انتخاب‌های اول هر رستوران است.

پاستا و پیتزا و بستنی هم که جای خود دارد، ایتالیا بهشت بستنی‌های خوشمزه و پاستاها و پیتزاهایی است که جایشان را در همه دنیا باز کرده‌اند. غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به ایتالیا است، که یک سنت معروف هر منطقه ای به حساب می آید.

برای اینکه تعیین کنید کدام غذا بهترین است دقیقا مانند این می ماند که سعی کنید ثابت کنید پیتزا بهتر از پاستا است، مطمئنا این یک موضوع سلیقه ای است و همه می دانیم که بسته به سلیقه نظرات متفاوتند.

از مهم ترین تفریحات ایتالیا که جزو فرهنگ این کشور به حساب می آید، غذا خوردن می باشد. مردم ایتالیا به غذا اهمیت ویژه می دهند و جزو فرهنگ این کشور به حساب می آید.

ما در این مقاله می خواهیم به 5 تا از غذاهای ایتالیایی خوشمزه اشاره کنیم و امیدواریم شما از خواندن آن لذت ببرید.

1- لازانیا (بلونیا)

معروف ترین و مهم ترین غذاهای ایتالیایی ساده و پر و پیمان هستند که هر بازدیدکننده را به هوس می اندازد، لازانیا می باشد. لازانیا یکی از قدیمی ترین دستور پخت های پاستاست که سابقه ای چند صد ساله دارد. این غذای لذیذ که جزو سنت های مردم ایتالیا می باشد، از ریختن گوشت، سس و پنیر در بین لایه های پاستا  درست می شود. البته نوع به کارگیری مواد و کیفیت آن ها در تهیه لازانیا نقش بسزایی دارد. در ایتالیا دو لازانیا مهم وجود دارد.

یکی لازانیا بلونز و دیگری لازانیا ناپل. بلونز اصلی تشکیل شده از: 1- راگو (گوشت به همراه سس بلونز) 2- سس بشامل 3- پنیر پارمیجانو و پاستا که شکل و طعم فوق العاده ای به این غذای لذیذ می دهد.

اما لازانیای ناپل یا ناپلایی که یکی از مهم ترین غذاهای جشن های رسمی ایتالیا می باشد از موادی همچون: گوشت قلقلی، سوسیس، پنیر ریکوتا و پنیر موزرلا تشکیل شده است.

البته طعم و عطر فوق العاده ی لازانیاهای ایتالیایی، سبزیجات معطر و ادویه های مخصوصی است که آشپزهای حرفه ای به کار می گیرند و غذارا لذیذتر می کنند.

2- پیتزا ناپلنتا (ناپل)

غذاهای سنتی بسیار فوق العاده ای در کشور ایتالیا وجود دارد، اما هیچکدام از نظر طعم و اصالت ایتالیایی با پیتزای ناپلی برابری نمی کند.

سادگی، اصالت و تازگی مواد تشکیل دهنده ی این پیتزا از عواملی هستن که سبب شده است ناپلی به عنوان بهترین، کامل ترین و معتبرترین نوع پیتزا در بین مردم شناخته شود. این پیتزا در اواسط قرن 18 و 19 ابداع شد.

این پیتزا تهیه شده از موادی همچون: خمیر (که این خمیر باید بسیار تازه باشد و ساعت ها با دست ورز داده شود)، گوجه فرنگی (این گوجه باید در خاک های آتشفانی که نزدیک شهر ناپل است رشد کرده باشد) و پنیر موزرلا.

همچنین این پیتزا باید در فرهایی با شعله های چوب درست شود که طعم و عطر خاصی به پیتزا می دهد. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارد حتما از این پیتزای فوق العاده خوش طعم امتحان کنید.

3- اسبوکا آلا مینالیز (میلان)

فوق العاده ترین و بهترین غذای میلان، اسبوکا می باشد. این غذا خیلی ارزان قیمت هم نیست و جزو گران ترین و البته پر طرفدارترین غذاهای میلان به حساب می آید.

اسبوکا از موادی همچون: 1- گوشت ساق گوساله 2- گرمولاتا 3- سبزیجات معطر و تازه ی کوهی 4- چاشنی لیمو و جعفری تازه. این غذا دستور طبخ خاصی دارد و در آن زعفران فراوان نیز به کار برده می شود که طعم غذا را فوق العاده تر می کند.

این غذا نیز همچون ریزوتو پخته می شود که جزو بهترین غذاهای ایتالیاست.

4- پانزانینلا (توسکا)

از میان غذای ایتالیایی خوشمزه پانزانینلا یا سالاد نان ارزان ترین غذا می باشد. این غذا سابقه ی بسیاری دارد و در قرون 15 بوجود آمده است. این غذا تشکیل شده از: نان و سالاد گوجه فرنگی که در ماه های گرم سال در مناطق مرکزی ایتالیا استفاده می شود.

این غذا در مزارع توسکا بوجود آمد که کشاورزان ایتالیایی در آن زمان از محصولات خود تغذیه می کردند و گوجه فرنگی که از مهم ترین محصولات آن ها به شمار می آید، مواد اصلی تشکیل دهنده ی این غذا می باشد.

5- اسپاگتی آلا کاربونارا (رم)

کاربونارا جز قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی رم می باشد که بین کارگران معدن زغال سنگ بسیار معروف و محبوب بوده است. طرز تهیه کاربونارا مثل رازی سربسته باقی مانده است.

آلا کاربونارا  از موادی همچون: تخم مرغ تازه، گوشت، پنیر پکورینو رومی و فلفل سیاه تشکیل شده است که طعم فوق العاده ای به این غذا می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید