راهنمای سفر به پرتغال

راهنمای سفر به پرتغال


فرهنگ و آداب کشور پرتغال

کشور پرتغال ، غربي ترين كشور قاره اروپا مي باشد. از شمال و شرق با اسپانیا هم مرز است.پرتغال تقریبا یک هفدهم مساحت ایران را داراست. آب و هوای پرتغال به دلیل نزدیکی اش به اقیانوس اطلس، مرطوب و نسبتا معتدل است. زبان رسمی این کشور پرتغالی می باشد. تعداد مسلمانان پرتغال 50 هزار نفر می باشد که حدود چهار دهم درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

 نام کشور: پرتغال

موقعیت جغرافیایی: جنوب غربی اروپا، در مجاورت اقیانوس اطلس شمالی، در غرب اسپانیا

پایتخت: لیسبون

جمعیت: 10.813.834 ( سال 2014)

مذهب : بالغ بر 94 درصد کاتولیک بومی

زبان: پرتغالی

زبان پرتغالی به عنوان یک زبان لاتین عاشقانه شناخته می شود همچنین گالیسیایی و میراندا از زبان اصلی دیگر پرتغالیها هستند که بصورت جداگانه طبقه بندی می شوند.

فرهنگ پرتغالی تأثیر زیادی از سلطه‌ی کلیسای کاتولیک و ارزش‌های سنتی مسیحی گرفته و این تاثیر در جامعه مدرن پرتغال نیز همچنان ملموس است .

مردم پرتغال، سنتی و محافظه کار هستند و به سختی زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه می‌روند و زندگیشان بر محوریت خانواده استوار است.

جالب است بدانید در سال 1386 شمسی هنرمندان ایرانی، محراب، سردرب، گنبدها و مناره مسجد جامع لیسبون را کاشی نمودند. این هنر ایرانی اسلامی در طول سالهای متمادی نام کشورمان را در پرتغال پابرجا و جاودان کرده است.

در ادامه به بیان جنبه های بیشتر فرهنگ کشور پرتغال میپردازیم.

 آداب معاشرت

در موقعیتهای مختلف مردم این کشور با یکدیگر دست میدهند حتی اگر آشنایی قبلی نداشته باشند.

این دست دادن در تمام موقعیتعا حتی جلسات کسب و کار یا دورهمی اجتماعی با تماس مستقیم چشمی و احوالپرسی مناسب همراه می باشد. در آخر نیز دوباره با دست دادن  خداحافظی می‌کنند. زن‌ها وقتی کسی را اصلاً نمی‌شناسند یا در مناسبت‌های خیلی رسمی به هم دست می‌دهند، اما هنگام ملاقات دوستان و آشنایان، صورت یکدیگر را می‌بوسند و مردها نیز همدیگر را در آغوش گرفته و به پشت هم می‌زنند.

 در محل کار، مردها کت و شلوار رسمی یا غیررسمی و کروات می‌پوشند و زن‌ها پیراهن، کت و دامن یا کت و شلوار بر تن دارند. افراد دنباله‌روی مد بر این باورند که لباس نشان دهنده موفقیت افراد و جایگاه اجتماعی آنها و در نتیجه برای بهترین نوع پوشاک در حد امکان هزینه می‌کنند.

آنچه که آورده شد تنها قسمتی از فرهنگ مردم پرتغال بود. برای داشتن روابط تجاری و اجتماعی با مردم پرتغال شناخت خصوصیات رفتاری انها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

آداب هدیه دادن

فرهنگ هدیه دادن بین مردم پرتغال بسیار رایج میباشد. نکته جالب اینجاست در هنگام گل دادن به یکدیگر  عدد 13 نشانه بدشانسی است و  تعداد گل‌ها 13 نمیباشد و رنگ گل نیز قرمز نیست مگر در مواقعی که بخواهند به معشوقه یا شریک زندگی خود هدیه دهند.نیلوفر و یا داوودی از گل هایی هستند که در مراسم خاکسپاری و تدفین استفاده می شوند و برای میزبان مهمانی شما مناسب نیستند. لازم به ذکر است هدیه را معمولا پرتغالی ها همان موقع که دریافت می کنند باز می کنند و این راه تشکر است.

 

 

 

آداب جامعه پرتغال

دارای یك نوع «همبستگی عاطفی اجتماعی» ویژه‌ای با یكدیگر می‌باشند. بدین ترتیب همبستگی و همکاری مردم پرتغال را می‌توان به هنگام وقوع و بروز بحرانهای ناشی از حوادث طبیعی و یا در برابر مشکلات اجتماعی مشاهده نمود.

مردم پرتغال  به «صلح طلب»، «راحت طلب»، «خانواده دوست» و طبعاً «مصرف كننده»  شهرت دارند. از جنبه روابط و مناسبات انسانی در داخل جامعه و همچنین از جنبه بین‌المللی «سازشكار» می‌باشند.

«مهربانی و عطوفت مردم» و  «انعطاف پذیری سیاسی ـ روانی جامعه» در مورد اقلیتهای نژادی و مذهبی در این کشور بسیار دوستانه میباشد و شهرت بسیاری دارد

کسی که مسائل تصمیم گیری و در اداره امور توانایی بیشتر و نگرانی کمتری دارد در کسب و کار ها معمولا قدرت و اقتدار  بیشتری دارند.جامعه و کسب و کار ها در پرتغال بسیار طبقه بندی شده و با ساختار عمودی دیده می شود

پرتغالی ها  به عنوان ادب در هنگام برخورد با یکدیگر معمولا بصورت افراطی حالت رسمی دارند.

احترام به مقامات در پرتغال به شدت مورد توجه است و حتی برای تصمیم گیری های ساده هم از بزرگتر ها و افراد دارای جایگاه بالاتر مشورت دریافت می شود.

 

فرهنگ تجارت

پرتغالی ها  اهمیت زیادی برای شخصیت فردی که با آن مذاکره می کنند قائلند، بنابراین قبل از مذاکره زمان زیادی می خواهند تا طرف مقابل را به خوبی بشناسند

پرتغالی ها ترجیح می دهند که کسب و کار ها را برای مدت طولانی انجام دهند هر چند ممکن است سود زیادی برای انها نداشته باشد

پرتغالی ها بسیار با فکر و نکته سنج هستند به همبن جهت تجارت با پرتغالی ها زمان بر خواهد بود. بنابراین شما باید صبور باشیدو اصلا عجله ای در کار شما نباشد. پایبندی به قرارداد ها و توافقات برای پرتغالی ها بسیار اهمیت دارد.

سایت ویزابوک ، راهنمای کاملی جهت دریافت ویزای شینگن پرتغال ، مدارکی که نیاز هست تحویل دهید و مدت زمانی که طول میکشد تا ویزای شما صادر شود را برای شما آماده کرده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید