اترش

نام رسمی : جمهوری اتریش

پایتخت : وین

نوع حکومت :

اطلاعاتی برای کار و اقامت در اتریش

اتریش کشوری سر سبز و زیبا در اروپا می باشد که مهد تمدن موسیقی دنیا محسوب می گردد. كشور اتریش با دارا بودن ویژگیهایی همچون كیفیت بالای محیط زیست و فرهنگ غنی، جاذبه های زیادی برای عرضه دارد

اتریش یكی از امن ترین كشورهای جهان است. بر طبق آمار سال 2008 از لحاظ رعایت امنیت حقوق فردی و مالكیت، كشور اتریش در مقام سوم جهان قرار دارد.

این كشور با  داشتن امنیت مناسب، امكانات خرید و گذران اوقات فراغت و استاندارد بالای زندگی از لحاظ كیفیت زندگی در مقام دوم جهان بوده است.

همچنین کشور اتریش بدلیل آثار باستانی و هنری خود جزو مشهورترین کشورها است.

قوانین، آداب و رسوم

1- قوانین این کشور در مورد جرائمی مانند حمل یا استعمال داروهای ممنوعه از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیر و جدی  است. و مجازاتی نظیر حبس های طولانی و پرداخت جریمه های سنگین دارد.

2- برای رانندگی دراتریش می باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی (I D P)  داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند.

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی بگذراند.

4_ دولت اتریش دارای قوانین سخت مهاجرتی است و مسافرین  باید مراقب باشند در صورت سفر به این کشور از زمان مندرج در روادید خود تخطی ننمائید.

با توجه به پیوست این کشور به اتحادیه اروپایی و تبعیت آن کشور از مقررات شینگن، قوانین مربوط به ورود و اقامت آن درحال تغییر است.

اقدامات لازم پس از ورود

اولین اقدام بعد از اینکه وارد اتریش شدید این است که خود را به شهرداری منطقه معرفی کنید. برگه امضا شده توسط شهرداری (Meldezettel ) یکی از مهمترین مدارک لازم در اتریش است که طبق قانون فرد تا ۳ روز پس از ورود به کشور یا جابجایی منزل باید اطلاعات آدرس محل سکونتش را به شهرداری (Magistrat ) اعلام کند.  این برگه تاییدیه  از طرف صاحبخانه, یا مدیریت خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار داده میشود.

 

 

 

زبان مورد نیاز برای کار

اگرچه زبان انگلیسی به طور گسترده در عرصۀ کاری مورد استفاده قرار می گیرد، اما دانستن زبان آلمانی در هر یک از انواع مختلف مشاغل بسیار واجب می باشد، بنابراین دانستن زبان آلمانی یک امتیاز محسوب میشود و دانستن آن ضروری می باشد زیرا در غیراین صورت برای یافتن شغل  شانس شما بسیار پائین خواهد آمد مگر در مورد مشاغلی که چندان در ارتباط با زبان آلمانی نمی باشند . همچنین برای اشخاصی که مسلط به زبان آلمانی می باشند ممکن است مدتی زمانی برای انطباق با زبان اتریشی لازم باشد .

کاریابی

در این بخش می پردازیم به مهترین نکات درباره مهاجرت کاری که همانا مکان های منفعل برای اشتغال می باشد:

·       کارخانجات اصلی:

از جمله تولید، عمده فروشی و خرده فروشی، تعمیر موتور ماشین آلات، مشاورۀ ملکی درمورد محل مناسب برای فروش کارخانه، ساخت و ساز، خدمات توریستی به ویژه در مورد ورزش های زمستانی، ارتباطات.

·     مشاغلی که به تازگی رشد داشته اند:

مهندسی برق، خرید و فروش سیستم عامل و IT ، تجارت عمده  و خرده فروشی، بهداشت عمومی، مددکاری و ساخت و ساز.

شرایط زمانی و مالیاتی کار در اتریش

شرایط زمانی کار در اتریش میانگین ساعات کاری ۸ ساعت در روز است . و  تعطیلات سالانه برای کارمندان  سالی ۵ روز را در سال مرخصی است.

 

 

 

 

 

وقعیت جغرافیایی

کشور سرسبز و زیبای اتریش در نیم کره شمالی و اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور  مساحتی بالغ بر 83.879 کیلومتر مربع دارد. اتریش کشوری محصور در خشکی می باشد و رشته کوه های آلپ حدود 75 درصد خاک این کشور را دربر گرفته است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوی چک ، از شرق با اسلواکی و مجارستان ، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس همسایه است.

شرایط آب و هوایی

اتریش بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود مملو از فضاهای سرسبز و مناظر چشم نواز  است.

 این کشور آب و هوای کوهستانی دارد و متوسط دما در فصل زمستان بین 0 تا 10- درجه سانتیگراد و در تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است. متوسط میزان بارندگی در ارتفاعات حدود 1000 میلیمتر برآورد شده است.

 

ارائه اجازۀ اقامت موقت

اگر قصد حضور در کشور اتریش برای دورۀ ۶ ماهۀ کاریابی را دارید، باید نسبت به شما اجازه اقامت موقت داده میشود . افرادی که ساکن یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اقتصادی اروپا می باشند بعد از ورودشان به کشور اتریش این درخواست را پر می نمایند. اما در صورتی که شما از کشوری خارج از اتحادیۀ اقتصادی اروپا هستید باید اجازۀ اقامت خود را قبل از ورود به این کشور کسب نمائید.

یک امتیاز دیگر که ویزای کاری اتریش برای متقاضیان فراهم کرده این است که متقاضیان پس از اینکه استخدام شدند و به مدت ۱ سال به دولت اتریش مالیات پرداخت نمودند کارتی با عنوان blue cart  دریافت می نمایند  که به موجب این کارت متقاضیان می توانند در کل اتحادیۀ اروپا به دنبال کار بگردند.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید