بلژیک

Stitched Panorama بلژیک


کشور سلطنتی بلژیک

اختلاف ساعت با تهران : بلژیک در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 واقع شده و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی : فرانسوی، هلندی، آلمانی

واحد پول : یورو

کشور سلطنتی بلژیک یکی از کشورهای اروپای شمالی است که از بنیانگذاران اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که کی از کشورهای عضو پیمان شینگن است.

هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه از جمله همسایه های بلژیک است و بروکسل پایتخت این کشور، مقر اصلی اتحادیه اروپا است.

آب و هوای معتدل و مرطوب و پربارانی دارد و سرزمینی کم ارتفاع است که جلگه‌ها بیش از نیمی از آن را پوشانده‌اند.

در قانون اساسی این کشور بلژیک کشوری فدرال توصیف شده که از سه جامعه فلاندرز زبان، آلمانی زبان و فرانسه زبان تشکیل شده است.

این کشور به سه منطقه فلندر در شمال , والونیا در جنوب و بروکسل  تقسیم شده است. بلژیک برای سالیان متمادی جزو خاک کشورهایی چون فرانسه، هلند و اسپانیا بود. سرانجام در سال 1830 برای نخستین بار استقلال یافت.

جمعیت این کشور 10 میلیون و 392 هزار و 226 نفر در سال 2007 میلادی بود که میانگین سنی آنها 1/41 سال است.

در کشور بلژیک دین رسمی وجود ندارد زیرا قانون اساسی بلژیک بر جدایی دین ازسیاست و دولت از کلیسا تاکید کرده است.   ولی کلیسای کاتولیک دربیشتر نقاط کشور نمایندگی دارد.

وضعیت آب‌و‌هوایی

آب‌وهوای بلژیک در مجموع، معتدل است و شدت گرما و سرما در تابستان و زمستان مشاهده نمی‌شود. کشوری عمدتا بارانی است و کمترین دمای هوا را در ماه‌های دسامبر و ژانویه با میانگین  ۶ درجه‌ سانتیگراد تجربه میکند . بیشترین دمای هوا را با میانگین  ۲۳ درجه‌ی سانتی‌گراد در ماه‌های جولای و آگوست دارد.بهترین زمان برای وقت گذراندن در کافه‌ها و رستوران‌های روباز و آفتاب‌ گرفتن و شنا کردن در نواحی ساحلی فصل تابستان است.

جاذبه‌های گردشگری

بلژیک جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.  زیباترین آثار معماری قرون وسطایی را در شهرهای این کشور را تماشا کنید. بسیاری از رویدادهای مهم تاریخ اروپا در این کشور اتفاق افتاده است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک آشنا می‌شوید.برخی از این جاذبه ها عبارتند از :

برج ناقوس کلیسا، دره‌ی موز ,شهر قدیم مون , لیسای سنت پیتر، لوون واترلو , آنتورپ , شهر قدیم مشلان , قلعه‌ی گراون استین و….

فرقی نمی‌کند که برای دیدن جاذبه های تاریخی و یا برای لذت بردن از جاذبه‌های مدرن به این کشور سفر کنید یا  در هر دو صورت از سفر به بلژیک  لذت خواهید برد .

عادتهای غذایی بلژیکی ها

 

بلژیکیها معتقدند کیفیت غذاهایشان را از مردم فرانسه و کمیت آن را از کشور آلمان گرفته‌اند درنتیجه یک Fine Cuisine یا آشپزخانه تمام عیار دارند.

سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سس مخصوص (شبیه سس فرانسوی) معروف‌ترین غذای بلژیکی، است. حتی بلژیکی‌ها خودشان را کاشفان این خوراکی خوشمزه میدانند که در بسیاری از وعده‌های غذایی جایگزین ناهار و شام می‌شود.

 

 

یکی از منابع درآمد این کشور، تولید شکلات‌های مختلف  است. مصرف شکلات بین خود بلژیکی‌ها هم زیاد است.  یکی از معروف‌ترین شکلات‌های بلژیکی ,شکلات‌های صدفی میباشد که آنها را همراه قهوه به‌عنوان عصرانه میل می‌کنند. همچنین یکی از دسر های معروفی که در اغلب کافه‌های بلژیک سرو می‌شود دسر «وافل» است که ازسرگرمی‌های عصر مردمان این کشور، خوردن آن است.ذالبته در سال‌های اخیر بلژیکی‌ها به سمت استفاده از غذاهای سالم و غیرسرخ‌کردنی روی آورده‌اند و مصرف سالاد و لبنیات هم تقریبا جزو عادت‌های غذایی مردمان این کشور شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید