بروکسل

بروکسل، پایتخت بلژیک، جایگاه اصلی خانواده سلطنتی بلژیک و پایتخت اتحادیه اروپا؛ شهری است که با همه‌ی اعتبار آن به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک، آسان‌گیر و خوش دسترس است. در اینجا، احساس زندگیِ بلژیکی و فرهنگ فوق‌العاده‌ی رستوران‌ و کافه‌اش را دریافت خواهید کرد.

از موزه‌های درجه یک از هنر و نقاشی گرفته تا تاریخ و علوم طبیعی، هم جزء بهترین جاهای دیدنی بروکسل هستند. از معماری و هنر و تاریخ که بگذریم، بروکسل یکی از سبزترین شهرهای اروپا است و پارک‌های وسیع و باغ‌های تاریخی‌اش جان می‌دهند برای گردش‌های عصرگاهی و هواخوری‌های فراموش‌نشدنی…

 

گرند پلس یا میدان بزرگ

گرند پلس یا میدان بزرگگرند پلس به یادماندنی‌ترین دیدنی بروکسل و یکی از زیباترین میدان‌های دنیا است.

میدان سنگفرش باشکوهی که به شش خیابان زیبا متصل می‌شود اما برای دیدن بهترین چشم‌انداز باید از خیابان هارنگس وارد شوید.

جذابیت اصلی میدان، تالار شهر یاهتل ده ویله است که به قرن ۱۵ میلادی تعلق دارد، اما ساختمان‌های اصناف با نماهای باروک که از قرن‌های ۱۷ و ۱۸ به جا مانده‌اند هم هر کدام زیبایی خودشان را دارند.

هیچ بازدیدی از گرند پلس بدون قهوه خوردن در یکی از کافه‌های کلاسیک میدان کامل نمی‌شود. حتما یک بار هم بعد از غروب به میدان سر بزنید و نورپردازی خیره‌کننده ساختمان‌ها را از دست ندهید.

دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها صبح اینجا بازار گل برپا می‌شود و در طول سال هم میزبان اتفاقات خوشحال دیگری است؛ از جشن‌های کریسمس و کنسرت‌های راک گرفته تا مراسم باشکوه فرش گل. گرند پلس گل سرسبد دیدنی‌های بروکسل است.

 

کلیسای سن میشل و سن گودوله

کلیسای سن میشل و سن گودولهکلیسای جامع بروکسل با برج‌های دو قلو و معماری خیره‌کننده‌اش مثل کلیسای نتردام برای پاریس است. ساخت این کلیسا در ۱۲۲۶ شروع شده و تکملیش حدود ۳۰۰ سال طول کشیده است. همین موضوع حسابی اسرارآمیزش کرده.

پنجره‌های منقش با شیشه‌های رنگی نور را به داخل صحن کلیسا می‌تابانند و آدم را به دل تاریخ مذهبی اروپا پرت می‌کنند. منبر چوبی بزرگ کلیسا با تصاویری از آدم و حوا در حال خروج از بهشت تزئین شده.

کلیسای جامع سن میشل و سن گودوله یکی از مشهورترینجاهای دیدنی بروکسل است و خیلی از مراسم مهم و ازدواج‌های سلطنتی در آن برگزار می‌شود.

آتومیوم

آتومیومآتومیوم مدرن‌ترین جاذبه بروکسل است که از پنجاه و هشتمین نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۵۸ به جا مانده. این بنای فوق‌العاده هنوز بعد از پنجاه و چند سال نماد آینده‌گرایی و پیشرفت علمی در جهان است.

از نه گوی عظیم آتومیوم، پنج تای آن‌ها برای عموم قابل بازدید هستند. در یکی از آن‌ها می‌توانید ماکت آثاری که در نمایشگاه جهانی ارائه شده‌اند ببینید.

گوی دیگر محل برگزاری نمایشگاه‌های موقت علمی است.

گوی‌های بالاتر هیجان‌انگیزترند: از روی آن‌ها می‌توانید چشم‌انداز وسیعی از دیدنی‌های بروکسل ببینید.

یکی از این گوی‌ها مخصوص گردش‌های علمی بچه‌ها است و از دو تای دیگر یکی کافه است و یکی رستوران.

موزه سلطنتی هنرهای زیبا

موزه سلطنتی هنرهای زیباموزه هنرهای زیبا یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های بروکسل است و حتی اگر خیلی هم اهل موزه‌گردی نباشید، حسابی سرگرمتان می‌کند.

این موزه تماشایی سه بخش دارد: هنرهای قدیم، هنر مدرن و موزه ماگریته. در بخش اول آثار نقاشی در اروپای قرون وسطا و قبل‌تر را خواهید دید.

در بخش دوم نقاشان معروف اروپا مثل پیتر پاول روبنز، رامبراند و فرانس هالس نگهداری می‌شود. در موزه ماگریته هم آثار سوررئالیستی هنرمند معروف بلژیکی، رنه ماگریته نمایش داده می‌شود.

پارک سنکوآنتنِر

پارک سنکوآنتنِربین دیدنی‌های بروکسل، یک جاذبه تمام عیار و بهترین جا برای گذراندن یک بعدازظهر فوق‌العاده است. این پارک سرسبز و وسیع چند موزه تماشایی توی خودش جا داده که مجموعا حدود ۳۵۰ هزار شی تاریخی را به نمایش گذاشته‌اند وجزء بهترین جاذبه‌های بروکسل هستند.

در موزه هنر سلطنتی و موزه تاریخ در جنوب پارک آنتیک‌هایی از سراسر دنیا خواهید دید و در موزه اتومبیل یا آتوورلد در شمال مجموعه با اتومبیل‌های وینتج از بلژیک و کشورهای دیگر آشنا می‌شوید. این موزه با بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه یکی از بزرگترین موزه‌های خودرو در اروپا است.

موزه ارتش و تاریخ نظامی هم در شمال سن کوانتنر قرار گرفته و سه بخش اصلی دارد: تاریخ نظامی بلژیک (اسناد، یونیفرم‌ها و سلاح‌های متعلق به قرون وسطا تا امروز)؛ وسایل نقلیه جنگی به جا مانده از دو جنگ جهانی و موزه نیروی هوایی که هواپیماهایی از جنگ جهانی اول تا امروز در آن نگهداری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید