ویزای صربستان

اخذ ویزای صربستان

صربستان یا همان جمهوری صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپاست. اخیراً با لغو روادید یا همان ویزای این کشور برای اتباع ایران و هند، آمار بازدیدکنندگان و گردشگران ایرانی از صربستان به شدت افزایش یافته است.

این کشور تقریباً در جنوب شرقی قاره اروپا قرار داشته و با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی اش، پتانسیل های بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد.

رود معروف دانوب از این کشور عبور می کند و در مسیر خود، زمین های بسیاری را مشروب کرده به گونه ای که کشاورزی و پرورش انواع گیاهان و غلات جزئی از مشاغل و فعالیتهای رسمی صرب هاست.

این کشورِ تقریباً 6 میلیونی مجموعه ایست از صربها ( اکثریت )، آلبانیایی ها، کروات ها، بوسنیایی ها، مجارها، کولی ها، چک ها و اسلواک ها. همانطور که می بینید مجموعه ای از نژادهای اصیل در این اقلیم در کنار هم به زندگی می پردازند.

ویزای صربستان

اخیراً اعلام شده برای ورود به کشور صربستان نیازی به اخذ ویزا نیست و اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به این کشور وارد شوند. اما در گذشته و قبل از این قانون تهیه ویزای صربستان تقریباً مانند اخذ ویزای شینگن بوده و سختگیری های خاص خود را داشت.

مثلاً موجودی 40 میلیون تومانی قطعی، بلیط رفت و برگشت، دعوتنامه، واچر هتل در کل زمان اقامت و بسیاری دیگر از شرایط.

اما با قانون جدید این شرایط از بین رفته و سفر به صربستان زیبا راحتتر شده.

 

هزینه های خورد و خوراک در صربستان

پس از ورود به صربستان بدون ویزا و اقامت در هتل، لابد پس از کمی استراحت به فکر گشت و گذار در شهر و مکان های تفریحی و سیاحتی می افتید. خب کاملاً درست است، اصلاً سفر و مسافرت هم به همین دلیل است، برای دید و بازدید و آشنایی با مکانهای ناشناخته.

شاید بد نباشد قبل از خروج از هتل محل اقامت با قیمت برخی از اقلام و خوراکی های صربستان آشنا شوید. قیمت برخی فست فودها یا مثلاً 1 نوشیدنی معمولی و یا چند عدد تخم مرغ!

 

باکمی دقت در قیمت ها نکته ای که به چشم می خورد، نزدیک بودن قیمت ها به قیمت های کشور خودمان است. چه جالب! کشوری در جنوب شرقی اروپا از لحاظ قیمت اقلام اساسی چیزی در حدود کشور خودمان است.

در سفر به هر کشوری از جمله صربستان باید با هزینه و قیمت برخی از اقلام مورد نیازتان هم آشنایی داشته باشید. در اینجا برخی از قیمت ها را برای آشنایی بیشتر درج می کنیم.

 

در شهر بلگراد قیمت خوراکی های متنوع از این قرار است:

 

نان برای دو نفر و برای یک روز: حدود ۱۲۰۰ تومان

یک لیتر شیر پرچرب: حدود ۳۲۰۰ تومان

۵۰۰ گرم گوشت مرغ: حدود ۱۰ هزار تومان

نهار معمولی همراه با نوشیدنی: حدود ۳۸ هزار تومان

فست فود  Big Mac حدود ۱۷ هزار تومان
۱۲ عدد تخم مرغ: حدود ۵۷۰۰ تومان
یک کیلوگرم گوجه فرنگی: حدود ۳۶۰۰ تومان
یک کیلوگرم سیب زمینی: حدود ۱۷۰۰ تومان
نوشابه ۲ لیتری کوکا کولا: حدود ۲۲۰۰ تومان

 

در سفر به کشور زیبای صربستان و استفاده از مناظر زیبای آن، استفاده از غذاهای اصیل صرب را فراموش نکنید!

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید