ویزای توریستی هند ویزای گردشگری هند

مقاله امروز ویزا بوک در رابطه با ویزای توریستی هند می باشد ویزای توریستی و گردشگری به قصد سفر و بازدید انجام میشود ویزای توریستی هند از طریق سفارت هند در تهران به صورت یک ماهه صادر می‌شود و امکان تمدید آن در این کشور وجود ندارد.

ویزای توریستی کشور هندوستان از تاریخ صدور دارای اعتبار سه ماهه است. جهت تقاضای ویزای هند، انگشت‌نگاری و در بعضی موارد مصاحبه انجام می‌شود و حضور متقاضی الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی هند

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزا است. این فرم باید در دو نسخه و برای هر کدام از همراهان به صورت جداگانه تکمیل و عکس متقاضی نیز به آن الصاق شود.

 

  1. شناسنامه ایرانی کپی از صفحه اول و دوم

 

  1. گذرنامه:اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد کپی را باید از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید. امضاءمسافر در پاسپورت الزامی است.
  2. عکس :دو قطعه عکس رنگی در ابعاد ۴*۳ با زمینه روشن که شبیه به چهره‌ی فعلی متقاضی باشد. در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌ کننده‌ ویزا ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک درخواست‌ کننده موجود باشد.
  3. مشخصات شغلی و سکونت: آدرس محل سکونت، شغل و محل کار متقاضی به صورت کامل و دقیق
  4. بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد هندرزرو قطعی هتل برای مدت اقامت مورد نظر
  5. فرم مشخصات فردی

زمان و هزینه صدور ویزای توریستی هند

از زمانی که مدارک لازم تحویل بخش ویزای سفارت هند می‌شود تا صدور ویزا، معمولا در حدود دو هفته طول می‌کشد. هزینه‌ صدور ویزای هند، حدود ۲۵۰ هزار تومان است که زمان ارائه‌ی مدارک از متقاضی دریافت می‌شود.

آدرس سفارت هند:

 جهت دریافت نوبت سفارت اقدام کند ولی به دلیل انگشت نگاری و مصاحبه حضور شخص مسافر در روز اعلام شده سفارت در محل سفارت الزامی است . آدرس سفارت هند در تهران : تهران –  خیابان شهید مطهری – خیابان میرعماد – شماره ۴۶ و شماره تلفن  : 5-88755102-021 می باشد همچنین شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا هند می توانید به سایت سفارت کشور به به نشانی اینترنتی : www.indianembassy-tehran.ir مراجعه نمائید .

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید