فستیوال های جذاب صربستان

آشنایی با بهترین فستیوال های صربستان

فستیوال های جذاب صربستان یکی از برترین و زیباترین  فستیوال هاست. در این مقاله قصد داریم شما را با 2 فستیوال بسیار عالیِ «نیسویل» ( Nisville ) و «اگزیت» ( Exit ) آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

همانطور که همه می دانیم بسیاری از کشورهای برتر دنیا در زمینۀ جذب گردشگران خارجی، یکی از سیاست های واقعاً مؤثر و دوست داشتنی خود را در زمینۀ ایجاد و راه اندازی انواع فستیوال ها قرار داده اند.

فستیوال هایی که در راه اندازی و اجرای آنها انواع جشن ها و مراسم رنگارنگ برگزار می شود. در این مراسم و جشن هاست که پیوند بین نسل ها و نژادهای گوناگون از سراسر آن کشور و همچنین با مردم سایر نقاط جهان ایجاد می شود.

با ما همراه باشید.

فستیوال نیسویل ( Nisville )

فستیوال نیسویل یکی از برترین فستیوال های اروپا و جهان و از فستیوال های جذاب صربستان است. جشن و گردهمایی بزرگی که هر ساله در اواسط ماه آگوست در زمینۀ موسیقی و البته موسیقی جاز برگزار می شود.

کشور پهناور صربستان دارای آداب و رسوم و فرهنگ های متعددی ست. برخی از این آداب در مکان های تاریخی اجرای نمادین خواهد شد. فستیوال نیسویل نیز یکی از آن جشن هاست.

 

نام نیسویل از قلعه ای با همین نام «nis» برداشت شده. قلعه ای بسیار زیبا و بزرگ که مورد علاقه مردم صربستان بوده و متعلق به رون وسطی می باشد. قدمت قلعۀ نیس به اوایل قرن هجدهم میلادی باز می گردد که تقریباً در این 3 قرن عمرش، وقایع بسیاری را پشت سر گذاشته.

این فستیوال چیز حدود نیم قرن سابقه دارد و در این مدت طولانی، افراد و گروه های جازیست بسیاری را به این قلعۀ تاریخی در جنوب صربستان کشانده است. گفته می شود حدود 6000 نفر در قالب گروه های مختلف از سراسر جهان، در این فستیوال حضور داشته اند.

 

فستیوال نیسویل توانسته بسیاری از گروه های معروف و بزرگ از جمله Stanley Jordan, The Rosenberg Trio, Larry Coryell, Brussels را میزبانی کند و به عنوان یکی از فستیوال های جذاب صربستان به شدت مورد توجه قرار گیرد.

 

فستیوال اگزیت ( Exit )

فستیوال اگزیت یکی دیگر از بهترین و شادترین فستیوال های صربستان و اروپاست. این جشن بزرگ و هیجان انگیز هر ساله در ماه جولای و در شهر «نوی ساد» برگزار می شود.

جشنی رنگارنگ و شاد همراه با موسیقی و رقص و آواز که در قلعه ای قدیمی و زیبا به نام «پترووارادین» برگزار می شود. هر روز و هرشب گردشگران و مسافران زیادی در طول ایام فستیوال خود را در محله ها و خیابان های اطراف و در داخل قلعه با شادی و رقص و آواز سرگرم می کنند.

 

فستیوال اکزیت توسط گروهی از دانشجویان صربستان با هدف ایجاد صلح، دوستی و دموکراسی در سال 2000 تشکیل شد و این رسم زیبا هر ساله به صورت منظم در جولای برگزار می شود.

این فستیوال که یکی از فستیوال های جذاب صربستان است فرصت بسیار بزرگی برای سفر به صربستان است. اگر تمایل دارید سفر به اروپا و به خصوص صربستان را با شادی فراوان عجین کنید توصیه می کنیم طوری برنامه ریزی کنید تا خود را به فستیوال اگزیت برسانید.

 

فستیوال های صربستان مکانی برای حضور انواع فرهنگ ها و خرده  فرهنگ از سراسر اروپاست. از این فرصت بزرگ برای آشنایی با سایر فرهنگ های اروپا و جهان استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید