اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ

اخذ پذیرش از  دانشگاه نروژ

اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ و نکاتی که باید رعایت شود

 

  1. داشتن ایمیلی غیر از یاهو و جیمیل زیرا باعث دیده شدن ایمیل شما میشود
  2. مکاتبه وسیع با اساتید دانشگا هها در زمینه کا ری مشابه فرستادن رزومه و اگر اون استاد موقعيت خالي مناسب تو گروهش داشته باشه شما را تشويق به اپلاي خواهد كرد
  3. داشتن ليستي از دانشگاه هاي معتبر براي مكاتبه با اساتيد در اينترنت ليست هاي زيادي موجوده خيلي از دانشجوها هم قبلاً ليست هاي شخصي درست كردن و تو دانشگاه ها و شايد حتي اينترنت بشه اين ليست هاي شخصي رو هم پيدا كرد سايت هاي مختلفی مثل Braintrack هستند كه به راحتي ليست دانشگاه هاي كشورهاي مختلف دنيا رو دارند
  4. امتحان تعيين سطح زبان براي كسي كه دنبال پذيرش تحصيلي است بخصوص از دانشگاه هاي آمريكا يا كانادا، تافل رو پيشنهاد مي كنم. و گزینه دوم مدرک IELTS، امتحان GRE فقط براي متقاضيان دانشگاه هاي امريكا يك اجباراست.شامل سه بخش Ouantitative، Verbal و Writing هستش كه دو بخش اول هر كدوم 800 نمره دارن و مجموع نمره كل اين دو (يعني ا 1600) خواهد بود. در مورد بچه هاي فني مهمه كه نمره بخش Q بالا باشه (حداقل بالاي 700، چون تا جايي كه من ديدم بيشتر دانشگاه ها حداقل 650 رو مي نويسن و خوب خيلي ها هم حتي نمره كامل مي گيرن در اين بخش). اما در مورد بچه هاي علوم انساني، مديريت و.. نمره بخش V خيلي مهم است . ضمن اينكه دو نوع GRE داريم: General (كه جوابگوي كار بچه هاي مهندسي هست) و Subject (كه بعضي رشته ها مثلاً فيزيك و.. بهش نياز دارند).
  5. رزومه: خوب اولين نگاه به رزومه شما خواهد بود و اولين قضاوت از روي آن صورت مي گيرد پس خط به خطش آن مهم است

خلاصه ای از مراحل ثبت نام در دانشگاه نروژ واخذ پذیرش از دانشگاه نروژ

 

برای تکمیل فرم ثبت نام اولیه برای دانشجویان خارجی در کشور نروژ ، باید در بازه زمانی اول الی 15 مارچ برای شروع کورس تحصیلی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم نمایید . لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها به علت تأیید صلاحیت فردی دانشجو مدت زمان بیشتری را برای ثبت نام اولیه در نظر خواهد گرفت

موسسه ای به نام NOKUT میباشد که کارش تعیین سطح آموزشی است که دانشجو است در محل تحصیل قبلی و تطابق مدرک تحصیلی هم به عهده این موسسه میباشد.

برای ورود و پذیرش دانشجو در مقاطع آموزش عالی براساس لیستی که شامل معادل سازی و سطح زبان نروژی و انگلیسی میباشد بعد از ارزیابی مراحل اولیه پذیرش دانشگاه شروع میشود فرم application fee دانشگاه مربوطه را تکمیل نمایید سپس منتظر پاسخ از طرف دانشگاه بمانید . در صورتی تأیید می بایست مدارک تحصیلی خود را با ریز نمراتتان برای دانشگاه ارسال نمایید . ( در برخی موارد نیاز به ارسال از طریق DHL نخواهد بود . فقط با upload مدارک خود را ارسال الکترونیکی نمایید . ) . شما معمولا برای تکمیل فرم پذیرش می بایست در حدود مبلغ 50 یورو به حساب دانشگاه بپردازید .

حالا به تفصیل مراحل فوق را توضیح خواهم داد

 

اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ

 

شرایط تحصیل در فوق لیسانس در دانشگاه NTNU نروژ و اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ 
مرحله اول:گرفتن مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در نروژ به زبان انگلیسی انجام می شود.داشتن مدرک زبان بین المللی IELTS یا TOEFL یکی از مهمترین شرط ورود به دوره های فوق میباشد

مرحله دوم :انتخاب رشته موردنظرتان کاتالوگ کامل دوره ها یا رشته های تحصیلی موجود است کنید. رشته موردنظرتان را در بین تمامی دانشگاهها در سرتاسر نروژ جستجو کنید.

مرحله سوم: ارسال فرمهای اولیه ثبت نام پس از اینکه رشته موردنظرتان را با توجه به دارا بودن شرایط ورودی برای تحصیل انتخاب نمودید،ابتدا یک فرم اولیه ثبت نام را باید تکمیل و ارسال کنید.آخرین مهلت برای ارسال این فرم اولیه اول دسامبر ۲۰۱۰ است. در زمان تکمیل فرم اولیه ثبت نام، هیچگونه مدرک تحصیلی از شما خواسته نمی شود.

مرحله چهارم: دریافت فرمهای اصلی در صورت قبول شدن فرمهای اولیه ارسالی پس از ارسال فرم در صورتی که شرایط موردنیاز برای پذیرش را داشته باشید، در پایان ماه دسامبر یا در ماه ژانویه ۲۰۱۰ برایتان فرمهای اصلی ثبت نام از طریق پست الکترونیکی ارسال می شود.سپس باید فرمهای اصلی را تکمیل کنید ودر نهایت تا قبل از تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۰ آنها را ارسال کنید.در فرمهای اصلی، امکان انتخاب سه رشته یا دوره مختلف را به ترتیب اولویت دارید.این سه انتخاب در واقع اهداف شما پس از پایان دوره زبان نروژی را مشخص می کنند.

مرحله پنجم: تکمیل و ضمیمه نمودن مدارک موردنیاز به فرمهای اصلی جهت ارسال به دانشگاه هنگام ارسال فرمهای اصلی برای ،اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ ارسال ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی(برای دانشجویان ترم آخر لیسانس، ارسال گواهی تحصیل کافیست)،ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی الزامیست.و حتما توجه داشته باشید که نتیجه مدرک تافل بایستی مستقیما از سوی سازمان مسئول برگزارکننده آزمون یعنی ETS به دانشگاه موردنظرتان ارسال شود.بنابراین ضروری است که در زمان ثبت نام برای آزمون زبان انگلیسی، نام دانشگاههای موردنظرتان را برای دریافت نتیجه آزمون زبان دقیقا مشخص نمائید.

مرحله ششم: انتظار برای دریافت پذیرش و اقدام برای ویزای تحصیلی نروژ در صورت قبولی پس از ارسال تمامی مدارک و فرمهای اصلی،برای اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ باید منتظر بمانید تا در اواخر ماه آپریل و یا در اوایل ماه می 2011، نتیجه نهایی پذیرش ها اعلام شود. در صورت قبولی، می توانید از طریق سفارت نروژ در ایران و یا سفارت نروژ در محل زندگی تان و در هر جایی که هستید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ خود اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که برای هزینه های زندگی در نروژ از بودجه شخصی می خواهید استفاده کنید( از هیچگونه کمک هزینه یا فاند تحصیلی بهره نمی برید)، بایستی در زمان اقدام برای ویزا، مبلغی را تحت عنوان ضمانت نامه مخارج زندگی سالیانه خود به حساب یکی از بانکهای نروژی (که مشخصات آن از طریق فرمهای اصلی به اطلاعتان میرسد) واریز کنید.مبلغ تعیین شده ۸۹۰۰۰ کرون نروژ (تقریبا ۱۵۰۰۰ دلارآمریکا یا تقریبا ۱۶ میلیون تومان) برای زندگی در نروژ برای یک سال می باشد.نکته قابل توجه دیگر نیز این است که برخلاف گواهی بانکی که برای تحصیل در دانشگاههای سوئد مورنیاز است و در آن دانشجو می تواند این مبلغ را برای مدت یکروز در حساب خود گذاشته و پس از تهیه گواهی بانکی ترجمه شده کل مبلغ را از حساب خود برداشت کند، در سامانه تحصیلی در نروژ این کار امکان پذیر نیست. این بدین معنی است که مبلغ موردنظر تا زمانی که وارد نروژ نشده اید و تا زمانی که یک حساب بانکی به نام خودتان در نروژ باز نکرده اید، به شکل امانت و ودیعه نزد دانشگاه باقی می ماند و پس از اخذ ویزای تحصیلی نروژ و ورود به نروژ و افتتاح حساب بانکی نروژی،به حساب شخصی شما مجددا واریز می شود. ویزای دانشجویی در صورت دوساله بودن دوره شما، پس از یکسال قابل تمدید است.اطلاعات تکمیلی بیشتر در این زمینه را در اینجا می توانید بخوانید.

مرحله هفتم: شروع ترم تحصیلی و کلاسها  و اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ در صورت اخذ ویزای تحصیلی نروژ و ورود به نروژ،باید توجه داشته باشید که تنها ترم تحصیلی در دانشگاه NTNU مابین روزهای ۱۶ تا ۲۰ آگوست هرساله آغاز می شود و دانشجویان پذیرفته شده ای که پس از دو هفته از زمان شروع کلاسها مراجعت کنند، بطور خودکار جای خودشان را به دانشجویانی که در جریان پذیرش تحصیلی بعنوان رزرو درنظر گرفته شده بودند خواهند داد.

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس و اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ و تحصیل در NTNU نروژ (برای داوطلبان مقیم در ایران) تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای نروژ به زبان نروژی است که .یکی از آسانترین و مناسبترین راهها برای داوطلبانی که در حال حاضر در داخل ایران هستند و تمایل به تحصیل رایگان در مقطع لیسانس در دانشگاههای نروژ را دارند، اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی در دوره های یکساله ای است که به زبان نروژی برگزار می شوند اما علیرغم نروژی بودن دوره ها، برای شرکت در این دوره ها داشتن مدرک زبان بین المللی انگلیسی IELTS یا TOEFL نیز یکی از مدارک موردنیاز ورودی است.فهرست در دانشگاه NTNU، این دوره های زبان نروژی IFUS نام دارد این دوره زبان مختص دانشجویانی است که از خارج از نروژ برای تحصیل به زبان نروژی اقدام می کنند و در دانشگاه NTNU هرساله ۲۰ دانشجو می توانند در این دوره پذیرفته شوند.

امکان کار نیمه وقت و تمام وقت در طول مدت تحصیل در نروژ و اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ 

شما بعنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته شده در یکی از دانشگاههای نروژ تنها ۲۰ ساعت در هفته اجازه قانونی دارید که بصورت پاره وقت کار کنید. تنها زمانهایی که امکان کار کردن بصورت تمام وقت را دارید، روزهای تابستان،عید کریسمس و عید پاک Easter می باشند. امکان یافتن کارهای دانشجویی نیمه وقت به نسبت سوئد، بسیار بیشتر است و درآمد متوسط از اینگونه مشاغل نیمه وقت در مقایسه با سوئد بیشتر است اما با توجه به هزینه های زندگی بسیار بالا در مقایسه با سوئد، در مجموع درآمد اینگونه مشاغل نیمه وقت شاید بتواند تنها جوابگوی اجاره خانه دانشجویی شما باشد. برخی از سایتهای کاریابی در نروژ در زیر آمده است.برای ترجمه صفحه از مترجم گوگل استفاده کنید.

http://www.nav.no| http://www.finn.no| http://www.deltidsjobb.no http://www.stillinger.no

توجه داشته باشید که برای پیداکردن کار در نروژ، ابتدا رزومه کاری خود را در سایتهای بالا ثبت کنید و بصورت دوره ای آن را بروز کنید. دانستن زبان نروژی کمک بزرگی به فرایند پیدا کردن کار می کند.

هزینه متوسط زندگی در نروژ بعنوان یک دانشجوی بین المللی و با در نظر گرفتن معیارهای استاندارد برای یک زندگی دانشجویی معمولی (شامل هزینه های اجاره خانه،رفت و آمد،کتاب،خورد و خوراک و…)،حداقل هزینه زندگی بطور متوسط برای هر نفر بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو در ماه می باشد.

شرایط و نحوه تحصیل در دوره دکترا PhD در دانشگاه NTNU نروژ و  اخذ پذیرش از دانشگاه نروژ 

برای پذیرش در مقطع دکترا PhD در دانشگاه NTNU، دو راه معمول وجود دارد.یکی اینکه شما بایستی فرمهای مربوطه راتکمیل و ارسال کنید.در این فرایند، شما باید یک PhD Plan ارائه کنید که شامل بخشهای مختلفی از جمله شرح عملکرد،تئوری، اهداف،الگوریتم و روش انجام پروژه تحقیقاتی شما می تواند باشد.. راه دیگر، اقدام از طریق باز شدن موقعیت های خالی Open Possitions است.. دقت کنید که موقعیتهای خالی جدید هر چند وقت یکبار در سایت بروز می شوند. طول معمول مدت دوره دکترا در نروژ سه سال است و حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات و کسورات قانونی، حداقل ۲۲۰۰ یورو می باشد که به نسبت سوئد(۱۸۰۰ یورو در ماه) و فنلاند(۲۰۰۰ یورو در ماه) از میزان بالاتری برخوردار است.بطور کلی، میزان حقوق ماهیانه دانشجویان دوره دکترا در نروژ به نسبت تمامی کشورهای دنیا از جمله آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بالاترین است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید