سفر به شهر وین به دلیل دارا بودن بناهای تاریخی مربوط به امپراتوری اتریش، بسیار صورت می گیرد و بازدیدکنندگان علاقه مند به اثاری تاریخی را مجذوب خود کرده است.

وین یکی از زیباترین شهرهای اروپاست و مرکز کشور اتریش (به آلمانی: Österreich) می باشد. کشور اتریش از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

وین در سال حدود 7 میلیون توریست دارد. این شهر که پایتخت موسیقی جهان نامیده می شود مکانی امن و آرام برای استراحت، تفریح و گردش می باشد.

نوابغ هنری گذشتگان شهر وین شامل موتزارت، بتهوون، شوبرت، اشتراوس و گوستاو کلیمت می باشد.

دلایل سفر به شهر وین

در زیر به مهمترین دلایلی سفر به شهر وین می پردازیم :

  • جاذبه تاریخی وین: یکی از جاذبه های تاریخی وین که در کنار خیابان های در تراموا قرار دارد پادشاه سوار می باشد. این ساختمان تاریخی نشانگر عظمت پادشاهان کشور اتریش است.
  • موسیقی اپرا: وین، شهر موسیقی و پایتخت زیبای اتریش است که شب یکی از برنامه های اپرا برگزار می شود. شهر وین قلب موسیقی جهان است.
  • موزه تاریخی وین: وین دارای موزه های زیادی مانند موزه تاریخ طبیعی، چندین موزه هنر، منازل هنرمندانی مانند موزارت یا بتون و تعداد زیادی موزه دیگر است. امکان بازدید به صورت رایگان برای برخی از این موزه ها در اولین یک شنبه هر ماه برای همه و به صورت دائم برای افراد کمتر از 19 سال وجود دارد. بسیاری از توریست ها برای استفاده از آثار هنری کلاسیک از جمله Breughel، تیتان، رامبراند و روبنس، به موزه اتریش سر می زنند.
  • قصر شونبرون: قصر شونبرون در دوره باروک ساخته شده و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور است و معماری آن به سبک معماری ایران می باشد. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز می باشد که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته شده تا آنجا است که تا صد سال پیش در اونجا درخت انار می‌کاشتند که در زمان حکومت هابسبورگ ساخته شده است. این قصر مکان زندگی پادشاهان برای فصل تابستان بوده است.
  • کافه های سنتی وین: در این کافه ها علاوه بر قهوه و چایی نوشابه جات دیگر همه جور شیرینی های اتریشی هم وجود دارد و شما می توانید غذا هم سفارش بدهید.

غذا در شهر وین

هزینه غذا و مواد غذایی در وین متوسط می باشد. به همین خاطر با اقامت در هاستل می‌توانید مواد غذایی را خودتان تهیه کنید و غذا بپزید یا می‌توانید سراغ فست‌فودهای بین‌المللی بروید و خرجتان متوسط باشد.

وینی‌ها برای وعده غذایی ناهار اهمیت زیادی قائل هستند و بسیاری از رستوران‌های وین، یک منوی کامل (Miittagsmenü) برای این وعده دارند که شامل سالاد یا سوپ و یک غذای اصلی با قیمتی بسیار مناسب می‌باشد.

بیشتر رستوران‌ها در محله‌های توریستی وین منوی انگلیسی هم دارند، ولی بسیاری از رستوران‌ها اسم غذای روز را بر روی تخته سیاه می‌نویسند و منویی ارائه نمی دهند. حتما قبل از سفارش غذا از پیشخدمت درباره غذای روز رستوران سوال کنید.

گوشت خوک، گاو و مرغ محبوبترین گوشت ها در وین می باشد. غذاهای این کشور بیشتر تحت تاثیر غذاهای آلمانی، چکسلواکی قرار گرفته است.

آب و هوای وین

وین دارای دو آب و هوای اقیانوسی و مرطوب قاره‌ای می باشد. در وین تابستان‌هایی نسبتا گرم با میانگین دمای بین ٢٢ تا ٢٦ درجه‌ی سانتی‌گراد است که حداکثر به ٣٠ و حداقل به ١٥ درجه‌ی سانتی‌گراد بالای صفر هم می‌رسد.

زمستان‌های وین سرد هستند و دمای هوا دور و بر صفر درجه‌ی سانتی‌گراد است. معمولا بین ماه‌های دسامبر تا مارس ممکن است دروین برف ببارد.

بهار و پاییز، وین آب و هوایی معتدل تا خنک دارد و باران هم زیاد می‌بارد.

تردد در شهر وین

در شهر وین هماهنگی محیط‌ زیست با طبیعت عمیقی وجود دارد. در مناطق مرکزی خودرویی وجود ندارد و عابر پیاده کودکش را رها می کند. تمام مکان های شهر وبن سرسبز و پارک است .

جنگل فقط چند ایستگاه با مرکز شهر فاصله دارد و در جاده‌های جنگلی زباله و آلودگی وجود ندارد.

در شهر وین که سیستم حمل‌ونقل شهری آن در اروپا نمونه است، هر کس می تواند برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کند که به هر نقطه از شهر – بدون استفاده از اتومبیل شخصی- در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کند.

رسیدن به ایستگاه مترو، اتوبوس یا تراموا کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و در ایستگاه نیز تابلوهایی وجود دارد که نشاندهنده زمان وسیله نقلیه مورد نظر به ایستگاه است.

مذهب مردم وین

در اتریش ادیان مسیحیت (کاتولیک و پروتستان و ارتودوکس)، اسلام و یهودیت به رسمیت شناخته شده‌اند.

دین اصلی مردم وین، مسیحیت کاتولیک است. 75 درصد از جمعیت وین میسحیت کاتولیک می باشد و فقط 5 درصد پروستان هستند.

جمعیت اتریش 8 میلیون نفر است که 500 هزار نفر آن مسلمان هستند. اکثر مسلمانان مهاجران کشور ترکیه، ایران، شبه جزیره بالکان، کشورهای عربی، هند، پاکستان را تشکیل داده است.

پول و اقتصاد اتریش

اتریش در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان قرار داشت و تا دهه ۱۹۸۰ خیلی از صنایع بزرگ اتریش ملی شدند. با این وجود، در سال‌های اخیر، خصوصی‌سازی باعث کوچک شدن حجم بخش دولتی اتریش در مقایسه با دیگر اقتصادهای اروپایی شده‌ است.

جنبش کارگری در اتریش از قدرت زیادی داشته و تأثیر بسیاری بر حزب‌های کارگری می‌گذارند. مهم‌ترین بخش اقتصاد ملی اتریش گردشگری بین‌المللی  است.

مهمترین شریک تجاری اتریش، کشور آلمان است که این موضوع باعث شده نسبت به تغییرات سریع در اقتصاد آلمان آسیب‌پذیر شود.

زبان مردم وین

زبان رسمی اتریش آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید