جاذبه های دیدنی شهر ونیز : شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است که از جمله شهرهای توریست پذیر جهان است سفربه ونیزخیلی ارزانی نیست، اما به هزینه کردن آن می ارزد زیرا ونیز بصورت جزیره کوچک است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

در این شهر بدون اتومبیل شما می توانید پر از کانال و آبراه، کشتی و قایق‌های سنتی‌ به نام گوندولا به همراه کوچه پس‌کوچه‌های باریک و تودرتو زیاد ببینید.

یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی شهر ونیز ، میدان و کلیسای سن مارکو است که مارکوپولو در آن دفن شده است که مارکو پولو، جهانگرد مشهور که نامش را روی فرودگاه بین‌المللی شهر هم می توان دید. در ونیز نام مارکوپولو و آنتونیو ویوالدی را زیاد خواهید شنید.

از مکان های دیدنی شهر ونیز می توان به گالری‌ها و موزه‌های زیادی اشاره کرد، مثل موزه ونیز، موزه کورر، موزه دل ورتو دی مورانو، موزه دل گتو، موزه دارته اروتیکا، موزه کا رتسونیکو، گالری آکادمیا، گالری دی پالازو چینی.

از دیگر دیدنی های شهر ونیز باید به محله یهودی نشین ها، مجموعه پگی گوگنهایم، کاخ قدیمی ریاست‌جمهوری و زندان بزرگ قصر ، تئاتر لا فنیچه و  موسیقی در کاخ و پل ریالتو … اشاره کرد.

آب و هوای ونیز:

ونیز بصورت جزیره های کوچک است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند دارای آب و هوای مدیترانه ای میباشد که در تابستان‌های ونیز می تواند گرم و بخار آلود باشد  و به دمای متوسط ۲۴درجه بالای صفر برسد و در زمستان ها به حداقل ۳ درجه بالای صفر به طور متوسط برسد و در تابستان ها خواهد بود .ولی اکثرا رطوبت هوا نیز بالا می باشد.

مشاوره اخذ ویزای شینگن

سوغاتی های شهر ونیز:

هدایا و سوغاتی‌های سنتی شهر ونیز، شامل ظروف کریستالی و توردوزی‌هایی می‌ باشد که به ترتیب از جزایر مجاور مورانو (Murano) و بورانو (Burano) آورده شده‌اند.

رستوران ها و کافه های شهر ونیز:

عمده رستوران‌های این شهر ایتالیایی هستند و دیگر غذاهای بین‌المللی هم وجود دارد که  شاید خیلی باب میل نباشند. رستوران‌های کوچک محلی در اطراف شهر  وجود دارد که باکارو (Bacaro) خوانده می‌شوند. یکی از غذاهایی که در این مکان‌ها سرو می‌شود چیکتی (Cicchetti) است که این غذا نمونه ایتالیایی تاپا (Tapas) می باشد.

پیشنهاداتی برای خرید کردن در ونیز:

ونیز شهر خیلی خوبی برای خرید نیست. اگر مدت اقامت‌تان در  شهر ونیز محدود است و شهر را هم به خوب ینمی‌شناسید، هر وقت چیزی دیدید که می‌پسندید، همان موقع و از همان‌جا آن را بخرید زیرا تضمینی وجود ندارد که دوباره چشمتان به آن فروشگاه بیفتد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید