ویزای شینگن سوئیس

اقتصاد کشور سوئیس و کیفیت زندگی در آنجا بسیار عالی است و جزء ثروتمندترین کشور جهان با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر می باشد. سوئیس از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه در جایگاه هشتم دنیا قرار دارد. مردمان شهرهای زوریخ و ژنو کشور سوئیس زندگی مرفهی دارند.

ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در کشور سوئیس در سال ۲۰۱۵ میلادی برابر با 770 /651 میلیارد دلار بوده است و ارزش تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید در این کشور اروپایی معادل 126 /493 میلیارد دلار بوده است

سوئیس از نظر ارزش تولید ناخالص داخلی اسمی در نوزدهم رتبه دنیا را دارد و از نظر ارزش تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید در رتبه سی و نهم دنیا قرار گرفته است.

سوئیس دارای  آزادی اقتصادی و سیاسی می باشد. شاخص آزادی رسانه‌ها در کشور سوئیس در بین تمامی کشورهای اروپایی بالاتر می باشد و این کشور اروپایی از نظر سطح سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی بالاترین رتبه را دارد.

ساختار سیاسی هم در این کشور به گونه‌ای است که به مردم احساس ارزشمند بودن و انگیزه فعالیت اقتصادی و مشارکت سیاسی می‌دهد. همین ویژگی‌های مثبت است که سوئیس را به عنوان کشوری بی‌نظیر و اقتصادی پویا معرفی کرده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی سوئیس به عنوان یکی از قدرتمندترین و با‌ثبات‌ترین اقتصادهای دنیا شناخته شد. اقتصاد کشور سوئیس در زمره با‌ثبات‌ترین و مرفه‌ترین اقتصادهای دنیاست و در میان صادرکنندگان دنیا در جایگاه بیستم قرار گرفته است. این کشور از نظر شاخص آزادی اقتصادی در اروپا بالاترین جایگاه را دارد.

اقتصاد کشور سوئیس بسیار توسعه‌یافته است و متوسط درآمد خانوارهای این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی برابر با ۱۳۷ هزار و ۹۴ دلار آمریکا بوده است در حالی که متوسط درآمد هر خانوار سوئیسی بر مبنای برابری قدرت خرید در این کشور معادل ۹۵ هزار و ۸۲۴ دلار آمریکا بود.

در کشور سوئیس هر یک از مردم خود اداره‌کننده کشور هستندو همین حس به آنها انگیزه کار و تلاش می‌دهد. مردم سوئیس فعال‌ترین و شادترین مردم دنیا هستند.

در کشور سوئیس مردم به ازای کاری که می‌کنند دستمزد می گیرند و هر چه تلاش بیشتری بکنند درآمدشان نیز بیشتری است. رونق اقتصادی این کشور و بی‌طرف بودن در جهت‌گیری‌های سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای در دنیا سبب شده است تا شمار زیادی از شرکت‌های چندملیتی این کشور را به عنوان مقر اصلی خود انتخاب کنند.

تولید در اقتصاد کشور سوئیس

مهم‌ترین بخش اقتصاد سوئیس تولید می باشد. سوئیس کشوری مهم در تولید مواد شیمیایی، دارو، فلزات، وسایل مرتبط با بهداشت و درمان، ابزارهای اندازه‌گیری دقیق و آلات موسیقی است. بیشترین سهم از کالاهای صادراتی سوئیس را مواد شیمیایی تشکیل می‌دهد.

مواد شیمیایی ۳۴ درصد از کل کالاهای صادراتی کشور سوئیس می باشد در حالی که سهم ماشین‌آلات و وسایل الکترونیکی برابر با 9 /20 درصد بود و ابزارهای اندازه‌گیری دقیق و انواع ساعت‌ها 9 /16 درصد از کل صادرات کشور می باشد.

این کشور اروپایی در سال ۲۰۱۵ میلادی یک‌سوم از کل درآمد صادراتی خود را از صادرات خدمات به دست می‌آورد. مهم‌ترین خدمات صادراتی کشور شامل بخش توریسم، خدمات بانکی، بیمه و خدمات ارائه‌شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی است.

اقتصاد کشور سوئیس تولیدکننده است ولی در این کشور به جای تولید کالاهای مختلف، سرمایه‌گذاری در تولید چند کالا خاص است. در سوئیس چند کالای خاص تولید می‌شود.

بانک‌های کشور سوئیس امنیت زیادی دارند و بیشتر بازرگانان و فعالان بزرگ اقتصادی دنیا اقدام به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بانکها سوئیس می‌کنند.

اقتصاد و سیاست در سوئیس در یک راستا قرار دارد که دریک مسیر حرکت می‌کنند و هم سیاست‌های اقتصادی و هم اصول سیاسی در سوئیس طوریست که آرامش و امنیت اقتصادی و روانی در کشور ایجاد شده و زمینه برای رشد به وجود می آید.

اقتصاد آزاد در اروپا

کشور سوئیس در قاره اروپا از نظر آزادی اقتصادی در مقام اول قرار دارد. انگلستان از نظر آزادی اقتصادی در اروپا در مقام چهارم، سوئد در مقام چهاردهم، اسپانیا در مقام بیستم و اسلواکی در انتهای فهرست اروپا و در مقام بیست و پنجم قرار دارد.

بارزترین شاخصه کشور سوئیس هزینه پایین گمرک، شفافیت نظام قانونی و حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل است. فساد دولتی در کشور سوئیس وجود ندارد و از نظر شفافیت قانونی و نظام دولتی در میان ۱۷۵ کشور دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی در رتبه پنجم قرار داشت.

در این کشور حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح بالایی انجام می‌شد و از نظر شاخص حقوق دارایی‌ها در جایگاه اول دنیا قرار داشت.

شاخص حقوق دارایی‌ها در این کشور برابر با ۹۰ درصد است.

نظام قانونی طوریست که آزادی تجارت و آزادی سرمایه‌گذاری پا برجاست و فضای مالی برای فعالان اقتصادی بسیار باز است.

نرخ مالیات فدرال در این کشور پایین است و به همین جهت فشار کمتری به فعالان اقتصادی این کشور وارد شود. سوئیس نمونه یک کشور مرفه است و دلیل این رفاه اقتصادی بسترسازی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد انگیزه برای کار و تلاش بیشتر در این کشور است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید