مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه

مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه


مسلما یکی از دغدغه های اصلی برای کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند ، هزینه ی مهاجرتشان می باشد.در این مقاله قصد داریم تا درباره ی مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه می باشد .با ویزا بوکهمراه باشید .

هر سال آمار درخواست ها برای مهاجرت به اروپا بیشتر می شود، افزایش این درخواستها در حالیست که قوانین سختگیرانه تری برای مهاجرت اجرایی می شود . قانونگذارن اروپایی بر این باورند که با سختتر کردن شرایط مهاجرت به اروپا می توانند جلوی افرادی که واجد شرایط مناسب برای مهاجرت نیستند را بگیرند .

استانداردهای کشورهای اروپایی برای زندگی دارند  قانون و اجرای آن ، خدمات مردمی مناسب ، میزان پایین جرایم ،پایین بودن نرخ بیکاری ، مخارج پایین زندگی ،سطح علمی بالا در جهان و هزینه های پایین درمان. اقتصاد صنایع تولیدی ، سرمایه گذاری های خارجی ، ارزش پولی بالا و تورم متعادل، تمامی این موارد کشورهای اروپایی را برای افراد غیر اروپایی با مهارت بالا و ماهر را برای زندگی با استانداردهای بهتر و آینده شغلی بهتر به خود جذب کرده اند . لازم به ذکر نیست که کیفیت زندگی در کشورهای اروپایی در چه سطحی قرار دارد و همه از آن نیز کاملا با خبر هستند.

یکی از مزیتهای کشورهای اروپا نسبت که آمریکا داشتن امنیت بیشتر می باشد به نحوی که در خیلی از کشورهای اروپا میزان جرائم به حدی پایین است که زندان های آن کشورها را به تعطیلی کشانده است .

 

شاید این ایده به ذهن شما هم رسیده باشد که فارغ از این کشور یا آن کشور، قصد داشته باشید به «اروپا» سفر کنید؛ از طریق هرکشور و یا هرمعبری که کمترین هزینه‌ها را پیش پای شما بگذارد؛ و از آنجا که تسهیلات ناشی از پیمان‌های اتحادیه‌ی اروپا عبور و مرور را در سرتاسر این قاره یکپارچه کرده‌است، مهاجرت به یک کشور تحت پیمان اتحادیه، به نوعی و تا حدودی به معنای مهاجرت و دسترسی به کل قاره‌ی سبز است. چرا که با داشتن ویزای اقامت در یک کشور، حتی بدون ویزا می‌توانید تا 90 روز در هر کشور اروپایی که بخواهید اقامت داشته باشید. بنابراین، این ایده نیز به نوبه‌ی خود ایده‌ی جذابی است.

چگونه می توان مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه را تجربه کرد؟

کشورهای اروپایی برای کنترل بر روند مهاجرت مهاجران به این قاره سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که طی آن بیشترین سود ممکن را از این روند غیر قابل توقف به کشورهایشان ببرند.

این سیاست‌ها به وضوح پس از پایان جنگ دوم جهانی شروع شده‌اند. مثلاً کشور آلمان غربی پس از جنگ دوم برای بازسازی کشور خود از سیل کارگران ترک استقبال کرد.

ما در ویزا بوک سعی می‌کنیم راه‌هایی را با شما درمیان بگذاریم تا مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه و به شکلی قانونی برای شما میسر شود و صدالبته به خاطر داشته باشید که مهاجرت به کشورهای درجه یک اروپا اصولا کار سختی می باشد و آن‌گونه که موسسات مهاجرتی تبلیغ می‌کنند و برای جذب شما واقعیات را پنهان می‌کنند، به هیچ وجه کار سهل و ساده‌ای نیست.

به طور کلی، موسسات مختلف برای پیشبرد بحث در خصوص مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه دو مسیر را انتخاب می‌کنند :

1-مکان محور :

  • اول معرفی آن دسته از کشورهای اروپایی که اخذ ویزا و مجوز اقامت در آن‌ها ساده‌تر از سایر کشورهاست.

2-روش محور :

  • بررسی راه‌های ساده‌تر برای ورود به هریک از کشورهای اروپایی

واقعیتی که وجود دارد این است که آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای هرکس با توجه به خصوصیات خود او تعریف می‌شود؛  اگر شما هنوز جوان باشید و تمایلی به تحصیلات داشته باشید، شاید ویزای تحصیلی در یک رشته‌ی کم دردسر برای شما کم‌هزینه‌ترین راه باشد، یا اگر کارگر حرفه‌ای هستید و به جزییات یک حرفه وارد هستید، کشورهایی مثل نروژ و اسلواکی که نیاز به نیروی کار متخصص دارند برای شما بهتر باشند و یا اگر در یکی از کشورهای اروپایی دوست و آشنا و خویشاوندی دارید شاید کم‌هزینه‌ترین مسیر برای شما از معبر همان کشور رقم بخورد.

 

 

مطمئناً سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، خرید تابعیت و روش اثبات تمکن مالی از موضوع بحث ما خارج است. در این‌جا راه‌های کم هزینه‌تر مهاجرت به یک کشور اروپایی انگلستانرا بررسی خواهیم کرد، اکثر کشورهای اروپایی شرایطی یکسان دارند به همین دلیل ما این کشور که در اولویت قرارداشت را مورد بررسی قرار دادیم .

1. ویزای کار:

به طور کلی، پیدا کردن کار در اروپا به میزان مهارت حرفه‌ای شما از یک سو و نیازهای کشور مقصد از سوی دیگر بستگی دارد. در حال حاضر تنها از یک روش مهاجرت کاری می توان به اخذ ویزای کاری انگلیس دست یافت و آن پیشنهاد کار از یک شرکت و یا کارفرما حاضر در آن کشور است.

اخذ این نوع ویزا دارای دو مرحله می باشد:

مرحله اول :

دریافت یک دعوت نامه کاری از یک شرکت معتبر از طریق یک کارفرمای دارای شرایط می باشد.

مرحله دوم :

شخص متقاضی کار پس از دریافت این دعوت نامه می بایست در آگهی استخدامی آن پذیرفته شود که قابل ذکر است این نوع آگهی در ابتدت باید ۳ ماه داخل انگلستان آگهی شود و در صورت نبود همچین نیروی کاری سپس در کل اتحادیه اروپا و باز در صورت عدم یافتن همچین نیرویی می توان از کشور های دیگر از جمله ایران جذب نیرو نمود.

حال با توجه به شرایطی که بالا ذکر کردیم  و قانون اولویت بندی جذب نیروی کار کشور انگلستان در خواهیم یافت که این امر به مراتب سخت و دشوار برای اخذ این نوع ویزا می باشد؛ هرچند در صورت یافت شدن، صدر روش‌های مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه به شمار می‌رود، چرا که اصولاً برای کسب درآمد قدم به خاک اروپا می‌گذارید نه برای هزینه کردن!

2. ویزای ازدواج:

ویزای ازدواج انگلیس برای متقاضیانی است که از طریق ازدواج با شهروند یا فرد دارای اقامت دائم انگلستان قصد زندگی و اقامت در انگلستان را دارند. این نوع از ویزای انگلیس به دو دسته ویزای ازدواج و ویزای نامزدی تقسیم میشود که شرایط آنها تقریباً مشابه هم است. در هر دو دسته متقاضی باید از چند جهت سفارت یا مراجع قانونی را قانع کند. از نظر مالی باید شرط حداقل حقوق برآورده شود که در حال حاضر سالی 18600 پوند برای یک زوج بدون بچه است. اثبات این درآمد با روشهای مختلف از قبیل استخدام، وجه نقد در بانک و داشتن کار آزاد میسر است. شرایط و مقررات مربوط به توانایی مالی پیچیده بوده و هر پرونده باید به صورت مجزا بررسی شود. مطمئناً وقتی این روش برای شما کم‌هزینه به شمار می‌رود که طرف مقابل شما در ازدواج تأمین آن‌ها را بر عهده بگیرد! به همین دلیل اشاره کردیم که کاملاً اتفاقی است و در صورت اتفاق افتادن هم تنها در نیمی از موارد برای طرف ایرانی مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه محسوب خواهد شد. دو طرف باید اثبات کنند که رابطه آنها واقعی بوده و هدف از ازدواج کسب اقامت نیست. معمولا در این زمینه مدارک متعددی در ارتباط با روابط دو طرف قبل و بعد از ازدواج باید ارایه شود. در ویزای نامزدی پس از برآورده شدن شرایط، 6 ماه ویزا صادر میشود و در این 6 ماه دو طرف فرصت دارند با هم ازدواج نمایند. در ویزای ازدواج ابتدا ویزا برای 33 ماه صادر شده و بعد از 5/2 سال دوباره شرایط بررسی شده و برای 33 ماه دیگر تمدید میشود. بعد از 5 سال امکان کسب اقامت دائم وجود دارد.

3. ویزای تحصیلی به همراه بورس:

که البته چندان هم «کم‌هزینه» تلقی نمی‌شود، هرچند که همراه با بورس باشد. کمتر دانشگاهی مانند دانشگاه هاروارد آمریکا بورسیه‌ با مبلغ نامعین و با پوشش صددرصد هزینه‌ها اعطا کند. در بیشتر موارد معمولاً بورسیه نیمی از هزینه را کفاف می‌کند و نیمی دیگر را خود دانشجو باید بپردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید