فنلاند

فنلاند


ویزای کشور فنلاند

جمهوری فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپاست. این کشور از نظر مساحت ششمین کشور اروپاست. تراکم جمعیت در آن پایین است و در هر کیلومتر مربع آن تنها ۱۶ نفر زندگی می‌کنند.

این کشور موفقیت‌های ورزشی مهمی در زمینه اتومبیلرانی و قهرمانی فرمول یک داشته‌است . از رویدادهای مهم تاریخی یا ورزشی «پاوو نورمی» و «لاسه ویرن» در فنلاند مهم هستند. «یاری لیتمن» و «سامی هیپیا»، دو ستاره فوتبال این کشور هستند.
یکی از افتخارات فنلاندی‌ها این است  که نوکیا شرکتی فنلاندی و «لینوس توروالدس»، سازنده لینوکس یک فنلاندی میباشد.

جمعیت فنلاند پنج میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۲۴ نفر است که میانگین سنی آنها ۶/۴۱ سال است.  بیشتر مردم فنلاند به زبان فنلاندی که از زبان‌های فینو اوگریایی است صحبت می‌کنند.

مذهب اکثریت مردم فنلاند مسیحی و پروتستان لوتری هستند. ادیان اسلام و یهود بیشترمیان مهاجران فنلاند رایج است. جالب است بدانید بخشی از مردم این کشور بی ‌دین می‌باشند.

در حال حاضر تمامی شبکه‌ها و کانال‌های تلویزیونی فنلاند دیجیتال است و آخرین سیستم آنالوگ از رده خارج شد.

 

در ادامه اطلاعات بیشتری را پیرامون کشور فنلاند دراختیار شما قرار میدهیم:

ویزای توریستی فنلاند

دریافت ویزای توریستی فنلاند مثل ویزاهای توریستی مابقی کشورهای عضو شینگن قانون های مشابه و یکسانی دارد.  عزیزانی که برای دریافت ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام می کنند نیز بایستی همانند سایر ویزاهای شینگن مدارک مشخصی را ارائه دهند. بعضی از عزیزان تصور میکنند که اگر برای ویزای توریستی کشور فنلاند می‌خواهند اقدام کنند در صورتی که پیش از این ویزای رد شده در اتحادیه شینگن داشته باشند امکان اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند مجدد امکان پذیر نیست. . ویزا مجوز ورود کوتاه و بازدید موقت کمتر از ۹۰ روز بشمار میرود.

آب و هوای فنلاند

به دلیل اینکه کشور فنلاند در جهت شمال به جنوب, کشور بزرگی است، دمای هوا در این کشور در فصول مختلف بسیار تغییر می کند. معمولاً شمال فنلاند از جنوب آن سرد تر است.
فنلاند جزو کشورهای 4فصلی میباشد. هر کدام از این فصول تقریباً سه ماه طول میکشند. همچنین میزان تابش نور آفتاب نیز بستگی به فصل سال دارد. طول مدت روز در تابستان بلند و در زمستان کوتاه است.

فرهنگها و ادیان مختلف در فنلاند

در 20 سال اخیر مهاجرت به فنلاند افزایش یافته است به همین منظور اقلیت های جدید دیگری در فنلاند ایجاد شده است. زبان های فنلاندی و سوئدی، زبان های ملی فنلاند هستند.

افرادی که زبان مادری فنلاندی دارند نزدیک به 4.9 میلیون نفرهستند و کمتر از 300000 نفر دارای زبان مادری سوئدی می باشند. بعد از زبان های فنلاندی و سوئدی، زبان های روسی، استونیایی، انگلیسی، سومالیایی و عربی نیز رواج دارد.

 

کجا و چگونه برای ویزا درخواست بدهید؟

اگر کشور مقصد شما فنلاند است از نزدیک ترین سفارت فنلاند یا مرکز ویزا می توانید درخواست بدهید. کنسول های افتخاری یا کنسولگری ها نمی توانند ویزا صادر کنند. با برخی کشورها موافقت شده است که کشور دیگری از شینگن میتواند نماینده ی شینگن باشد. در این صورت از سفارت همان کشور درخواست ویزای فنلاند را بدهید. شما مستلزم هستید که شخصاً در مرکز ویزا یا سفارت درخواست بدهید. درخواست از طریق فکس یا ایمیل ممکن نیست.

خوراک فنلاندی

 

 

برخی از غذاهایی که در این کشور سرو میشود به شرح زیر است :

گوشت گوزن , دراین کشور غداهای بسیاری مانند سوسیس، همبرگر، کباب، خورشت، استیک، سوپ و … با گوشت گوزن وجود دارد. تقریباً کشوری را نمی‌توانید پیدا کنید که این همه غذا با گوشت گوزن داشته باشد.

ماستیکاپیراکا (Mustikkapiirakka)، این دسر بسیار محبوب فنلاندی اغلب در تابستان که فصل بلوبری است تهیه وسرو میشود . این پای به شکل‌های مختلفی طبخ میشود اما در کل در پخت آن از  یک کراست ترد و فیلینگ پوره شده استفاده میشود.

پای کارلین  (Karelian pies) , که از سنتی‌ترین غذاهای فنلاند به شمار می‌رود،این غذا  کیک‌های کوچکی از نان چاودار است که با برنج و سایر چاشنی‌ها مثل پوره سیب‌زمینی و ریشه سبزیجات پر می‌شود. این غذا که معمولاً برای صبحانه یا میان وعده در همه جای فنلاند سرو می‌شود.

کالاکوکو  (Kalakukko) , یا پای ماهی،نانی است که با ماهی‌های کوچک محلی پر شده است. این غذا لای فویل میپیچند ودر فر بپزند. ؛سپس آن‌ را اسلایس کرده و به صورت گرم یا سرد سرو می‌کنند (یا می‌فروشند).

سیما (sima), نوشیدنی گازدار با طعم ملایمی  که فنلاندی‌ها در اول ماه مه سرو می‌کنند . این نوشیدنی شبیه به لیموناد است و به این صورت که مخلوط شکر و لیمو را برای چند روز کنار هم می‌گذارند و اکثرا  همراه با شیرینی کوچکی شبیه به کیک فانل سرو می‌کنند.

 

نظام آموزشی فنلاند

سیستمی برابرطلب  بدون هیچ گونه شهریه‌ای می‌باشد. در مدرسه دانش آموزان تمام وقت صبحانه رایگان دارند. کودکان رده‌های سنی ۶ تا ۷ سال نیز قادر به پیگیری آموزش خود در مراکز پیش دبستانی یا مدارس جامع می‌باشند. مدارس جامع که آموزش پیش دبستانی به کودکان رده سنی۶سال نیزعرضه می‌گردد  مدارسی می‌باشند که آموزش در آن ۹ سال به طول می‌انجامد.

 

 

ادیان و مذاهب در فنلاند

اکثریت فنلاندی ها مسیحی می باشند. از نظر بزرگی کلیسای ارتودوکس دومین انجمن مذهبی می باشد. کلیساهای اوانکلی – لوتری و ارتودوکس دارای موقعیت خاص در فنلاند هستند .که این کلیساها حق اخذ مالیات دارند.
دهها هزار مسلمان در فنلاند زندگی می کنند , البته فقط بخشی از آنها عضو انجمن اسلامی هستند.

 

ویزای ترانزیت فرودگاه

دارنده می تواند از طریق منطقه بین المللی فرودگاه در طول تغییر میان پروازها یا توقفگاهی بین راهی عبور کند. ورود به منطقه ملی ممنوع است. اتباع کشورهای زیر به ویزای ترانزیت نیاز دارند:  افغانستان، بنگلادش، اریتره، اتیوپی، غنا، عراق، ایران، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، پاکستان، سومالی، سریلانکا.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید