جاذبه های شهر وان ترکیه

شهر وان یکی از شهر های تاریخی و توریستی کشور ترکیه است. این شهر در قسمت شرقی کشور ترکیه است که به زبان کردی صحبت می کنند. از بهترین جاذبه های شهر وان می توان به قلعه وان، دریاچه وان، خانه گربه های وان و کلیساهای قدیمی این شهر اشاره کرد. این شهر توریستی علاوعه بر جاذبه های گردشگری طبیعی دارای مراکز خرید و هتل های مجلل است. در ادامه با visabook همراه باشید.

خانه گربه های وانقلعه وان

قدمت این قلعه به 9 قرن پیش باز میگردد. قلعه ای که امروزه بخش بزرگی از آن در طول سالیان از بین رفته و فقط دیواره های بیرونی آن و ستون های سر به فلک کشیده آن باقی مانده است. این قلعه در بالای کوه قرار دارد بنابرابن برای بازدید از این بنای تاریخی حتما باید لباس گرم به همراه داشت. این قلعه در بالای کوه های ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد. بخش های بالایی این دیوار از ملات و سنگ بازالت ساخته شده اند و قسمت های پایینی با آجر ساخته شده اند.

قلعه وانخانه گربه های وان

قسمتی از شهر وان توسط دولت ترکیه به نگهداری از گربه های کم یاب اختصاص داده شده است که به خانه گربه های شهر وان مشهور است. این گربه های دارای چشمان رنگی و از گونه ای کم یاب در جهان هستند که از جاذبه های شهر وان ترکیه ترکیه محسوب می شوند. طبق اعتقادات مردم محلی شهر وان این گربه ها تنها جفت از گربه های بودند که سوار بر کشتی نوح شده بودند. این گونه عجیب از گربه ها دارای یک چشم آبی و یک چشم سبز هستند که در هیچ جای دیگر جهان دیده نمی شود.

آبشار مرادیه

مجموعه از آبشار های طبیعی به نام آبشار های مرادیه که در 88 کیلومتری شهر وان قرار دارند از دیگر جاذبه های شهر وان ترکیه محسوب می شوند. برای دیدن این آبشار باید از یک پل معلق ساخته شده از چوب و سیم بوکسور که طول آن 50 متر است عبور کرد. رد شدن از این پل هیجان و گاها ترسی برای گردشگران به دنبال خواهد داشت. در روبه روی این آبشار زیبا اتاق های چوبی برای صرف چای و قهوه ساخته شده است. این منطقه در زمستان بسیار سرد بوده و کاملا سفید پوش می شود.

آبشار مرادیه

دریاچه وان از جاذبه های شهر وان

دریاچه وان بزرگترین دریاچه کشور ترکیه و بزرگترین دریاچه خاورمیانه بعد از دریاچه خزر است. این دریاچه زیبا در نزدیکی مرز های ایران قرار گرفته و دلیل نزدیک بودن به ایران می تواند یکی از اهداف گردشگری برای گردشگران ایرانی باشد. آب این دریاچه به حدی شور است که در فصل زمستان با وجود دمای زیر صفر، آب این دریاچه یخ نمی زند. این دریاچه شامل چندین جزیره و یک کلیسای قدیمی است که زیبایی این دریاچه را چندین برابر کرده است.

دریاچه واندریاچه وانجزایر دریاچه وان

1- جزیره آکدامار

این جزیره دومین جزینه بزرگ دریاچه وان است که فقط 3 کیلومتر از ساحال دریاچه فاصله دارد. این جزیره دیدنی دارای یک کلیسای ارمنی قدیمی و طبیعتی بسیار دیدنی است. این جزیره یک صخره آهکی با ارتفاع 80 متری دارد.

2- جزیره آدیر

این بزرگترین دریاچه دریاچه وان است که مانند جزیره آکدامار دارای کلیسای ارمنی بسیار باستانی است.

کلیسای صلیب مقدس

این کلیسا یکی از زیباترین سازه های مذهبی در جهان است که دارای یک معماری متفاوت و خیره کننده است این کلیسه در جزیره آکدامار قرار دارد و کلیسای صلیب مقدس نام دارد. این کلیسا در قرن دهم میلادی ساخته شده است.داستان هایی از پیامبران به صورت نقاشی و تصاویر بر روی دیواره های این کلیسا نقش بسته است که چشم هر بیننده ای را به آن خیره می کند.

کلیسای صلیب مقدسکلیسای صلیب مقدسدر مطالب بعدی به معرفی هتل ها، مراکز خرید و روش های مسافرت به شهر وان ترکیه می پردازیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید