مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری با سیاست باز مهاجرت است. این ایالت مهاجرت را به دلیل کمبود نیروی کار و پایین بودن نرخ تولد تشویق می کند و  امروزه  ، بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت آلمان ، در خارج از کشور متولد شده  و  آلمان پس از ایالات متحده مقام دوم را در این امر به خود اختصاص می دهد . روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها شهروند کشور دیگری می تواند ویزا دریافت کرده و به آلمان مهاجرت کند.بجز ساکنان منطقه شینگن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای دیگر نظیر کانادا ، استرالیا و … سایر کشورهای ثالث برای  سفر به آلمان  به ویزای شینگن نیاز دارند.  رایج ترین نوع ویزا به افراد با مهارت بالا که مایل به کار یا ثبت شرکت در آلمان باشند اعطا می شود. در این مقاله مهاجرت از طریق کار به آلمان و سایر  روشهای مهاجرت به آلمان بررسی شده است.

مراحل اصلی مهاجرت به آلمان

  • یک روش مهاجرت را انتخاب کنید.
  • برای روش مهاجرت انتخاب شده ویزای شینگن D دریافت کنید.
  • برای درخواست اجازه اقامت وارد آلمان شوید؛
  • بعد از 3 سال زندگی در آلمان می توانید برای اخذ شهروندی آلمان اقدام نمایید .

لطفا توجه داشته باشید که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA ، سوئیس و برخی دیگر از کشورها از شرط ویزای طولانی مدت آلمان معاف هستند. آنها معمولاً بلافاصله پس از ورود به آلمان و بدون ویزا برای اجازه اقامت اقدام می کنندمی توانید لیست کامل معافیت ها را در وب سایت وزارت خارجه فدرال بررسی کنید .

رفتن به آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی

اگر موفق به اخذ پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه های آلمان شوید و ویزای دانشجویی بگیرید می توانید از طریق تحصیل به آلمان مهاجرت کنید و پس از فارغ التحصیلی می توانید شغل پیدا کنید و در آلمان بمانید. بحث واضح در مورد این روش مهاجرت هزینه کم تحصیلات عالی و عدم وجود الزامات زبان آلمانی در صورت گذراندن دوره تحصیلی به زبان انگلیسی است.  یک از نکات مهم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ارائه مدارکی است که نشان دهد دانش آموز آینده پول لازم برای زندگی قبل و بعد از پذیرش و همچنین توانایی پرداخت شهریه را دارد. اگر دانشگاه آماده پذیرش داوطلب باشد ، و داوطلب مدارک کافی از بودجه را داشته باشد ، پس از ورود به آلمان ویزا و اجازه اقامت را بدون هیچ مشکلی دریافت می کند.

مهاجرت به آلمانتحصیل در آلمان در یک نگاه

  • هزینه زندگی در آلمان USD 1،243 در ماه می باشد
  • هزینه دوره های زبان : شروع هزینه از 294  USD /
  • هزینه تحصیلات عالی : رایگان ، فقط هزینه های ترم پرداخت می شود که از 471  دلار در سال شروع می شود.
  • تسلط به زبان: انگلیسی ، آلمانی؛
  • تعداد دانشگاههای المان :418

جزئیات بیشتر در مورد تحصیلات در آلمان.

روند مهاجرت از طریق تحصیل

  • یک موسسه آموزشی را جستجو کنید و اسناد لازم را تهیه کنید.
  • منتظر اخذ پذیرش شوید و از دانشگاه دعوتنامه دریافت کنید.
  • اسناد (اصلی + ترجمه + 2 نسخه) را جمع آوری کنید و برای ویزای شینگن ملی تحصیل D در کنسولگری آلمان درخواست دهید.
  • منتظر بررسی برنامه باشید (4-8 هفته).
  • در صورت لزوم یک حساب مسدود شده را باز کنید ؛
  • وارد آلمان شوید و اجازه اقامت بگیرید.

شرایط کار هنگام تحصیل در آلمان

فرد دانشجو همزمان با تحصیل اجازه دارد 120روز تمام وقت (40 ساعت در هفته) یا 240 روز نیمه وقت (20 ساعت در هفته) کار کند. البته اتباع اتحادیه اروپا / EEA مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته در طول مدت ترم هستند (به صورت  داوطلبانه).

مهاجرت به آلمان از طریق کار 

برای مهاجرت به آلمان از طریق کار ، نه تنها یافتن کار از قبل و دریافت دعوت نامه رسمی از کارفرمای آینده ، بلکه تأیید مدرک تحصیلی و / یا سابقه کار خود نیز ضروری است. سپس ، می توانید برای اخذ ویزای کار اقدام کنید و  به شما اجازه می دهند وارد کشور شوید و حق دریافت اجازه اقامت یا کارت آبی به شما داده می شود. نوع دیگر مهاجرت از طریق کار به آلمان وچود دارد و آن اخذ ویزای جستجوی کار آلمان است و به این صورت می باشد که به شخص متقاضی شش ماه فرصت داده می شود تا در آلمان کار مورد نظر را جستجو نموده و در صورت کسب کار مورد تایید و تمکن مالی لازم ،  نسبت به اخذ اقامت آلمان اقدام نماید.

انواع مهاجرت کاری آلمان

مدت اعتبارمهاجرت کاری
تا 4 سالکارت آبی
6–36 ماهبازرگانان ، فریبروفلر (فریلنسرهای آلمانی) ، دانشمندان و محققان ، هنرمندان
6–36 ماهپزشکان

کارت آبی اتحادیه اروپا برای حرفه ای ها

فارغ التحصیلان دانشگاهی ماهر که در آلمان کارفرما پیدا کرده اند می توانند با ویزای کار وارد کشور شوند و کارت آبی EU دریافت کنند. کارت آبی همان مجوز اقامت ، اما با شرایط بهتر می باشد  که 4 سال اعتبار دارد و به شما امکان می دهد تا 12 ماه در خارج از آلمان و اتحادیه اروپا بمانید و اخذ آن نیازی به دانش زبان آلمانی ندارد. با استفاده از این کارت ها ، اتحادیه اروپا بهترین متخصصان را به خود جلب می کند و شرایط زندگی خوبی را برای آنها فراهم می کند. ثبت نام کارت آبی پس از درخواست حدود 6 هفته طول می کشد.

مهاجرت به آلمانمهاجرت به آلمان از طریق تجارت و فری برفلر

مهاجرت تجاری به آلمان شامل دو نوع فعالیت است. اولی کارآفرینی است و دومی مشاغل خصوصی است که یک متخصص واجد شرایط برای خودش کار کند که  در قوانین آلمان ، وی را فری فورفلر یا فریلنسر می نامند با این توضیح که که او  کارآفرین محسوب نمی شود و مالیات کارآفرینی را نمی پردازد ، اگرچه می تواند دستیاران خود را استخدام کند. این مشاغل شامل مشاوران ، مربیان ، مترجمان ، نویسندگان ، روانشناسان ، متخصصان تغذیه ، وکلا ، دندانپزشکان و برخی دیگر هستند.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

ازدواج ساده ترین راه برای مهاجرت به آلمان است که نیازی به سطح بالایی از مهارت زبان  (سطح A1 آلمانی) ، تحصیلات و یا تجربه حرفه ای ندارد. برای مهاجرت از طریق ازدواج ، باید ویزای ویژه نامزد بگیرید – چنین ویزایی برای ورود به کشور و ازدواج با یک شهروند یا مقیم کشور آلمان  مورد نیاز است. پس از اخذ  آن و گذشت 3 سال اقامت متوالی می توانید به راحتی اقامت دائم آلمان را بدست آورید. نقطه ضعف این نوع مهاجرت تعداد زیادی از موانع بوروکراتیک است که از تنظیم یک ازدواج ساختگی جلوگیری می کند. اگر سرویس مهاجرت متوجه شود که این ازدواج ساختگی است ، متقلب از آلمان اخراج می شود.

پیوند خانواده در آلمان

بستگان نزدیک یک شهروند یا مقیم آلمان (همسران ، فرزندان خردسال و والدین) حق مهاجرت به آلمان را دارند. اقوامی که در آلمان به مراقبت پزشکی نیاز دارند نیز می توانند به آنجا بروند. برای مهاجرت از این طریق باید روابط خانوادگی را با کمک شناسنامه ، گواهی ازدواج و سایر اسناد مطابق با شرایط پرونده اثبات نمایید و  پس از درخواست ویزا و ورود به کشور ، اجازه اقامت را دریافت نمایید.
مهاجرت به آلمان

مهاجرت با خانواده

هنگام درخواست ویزا به منظور ورود و اخذ اجازه اقامت یا اقامت دائم ، نامزد حق دارد با خود اعضای خانواده نزدیک – همسر و فرزندان را نیز ببرد. در این حالت ، شما باید برای هر یک از اعضای خانواده درخواست ویزا کنید. گاهی اوقات آزمون مهارت آلمانی نه تنها از داوطلب اصلی بلکه از اعضای خانواده وی نیز لازم است – این شرایط به روش مهاجرت بستگی دارد. هنگام دریافت ویزا به صورت حضوری ، کلیه اعضای خانواده باید درخواست دهند و در آن حضور داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید